iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Tips voor Sim City (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/27553-tips-voor-sim-city.html)

Shorty007 27-12-08 19:42

Tips voor Sim City
 
Zijn er misschien mensen die wat tips en aanwijzingen hebben/willen geven wat betreft het spelen van sim city? :D
Ja hier dus 1 van de weinige mensen die nog nooit eerder sim city gespeeld heeft, maar het wel hartstikke leuk vind :D Ben alleen op het moment alleen maar geld aan t verliezen :p
zijn er misschien strategiën?

tja zo niet dan ga ik nog maar een keen overnieuw beginnen ofzo haha :p

Bedankt alvast!

nielss 27-12-08 20:14

Zit met het zelfde probleem, speel het voor het eerst, vind het wel leuk maar draai ook alleen maar verlies. :p
Plus dat er een stop incoontje met (water/ electriciteit op me gebouwen staat). heb wel gewoon leidingen etc. klopt dit?

Cmdaulnis 27-12-08 20:19

Dit was mijn bericht onder het nieuwsbericht of de frontpage:

Geen crashes tot nu toe… Jailbroken 2.2 en netjes een reboot gedaan na het downloaden…
Ik krijg het echter niet voor elkaar om geld te verdienen, inwoners genoeg alleen m’n geld verdwijnt…
Zie nu trouwens dat die cheats werken, alleen beetje jammer om dat nu al te doen, dus probeer het eerst op eigen kracht.
Aangezien ik steeds geen geld heb, kan iemand mij vertellen hoe ik een lening afsluit…zie dat het kan en hoeveel rente je moet betalen, maar kan niet vinden waar ik het kan afsluiten….

Shorty007 27-12-08 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nielss (Bericht 235250)
Zit met het zelfde probleem, speel het voor het eerst, vind het wel leuk maar draai ook alleen maar verlies. :p
Plus dat er een stop incoontje met (water/ electriciteit op me gebouwen staat). heb wel gewoon leidingen etc. klopt dit?

jaaaa dat heb ik dus ook, geeft volgens mij aan dat die geen water krijgt ofso, maar er lopen bij mij ook genoeg leidingen :s snap dat ook nietttt.

En er komen idd steeds meer mensen wonen, maar er verdwijnt alleen maar meer geld ook :p
En nu komen er zelfs groene prulenbakjes of iets in me beeld, dat is waarschijnlijk omdat ze hun afval niet kwijt kunnen?????

HELP! :p

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cmdaulnis (Bericht 235251)
Dit was mijn bericht onder het nieuwsbericht of de frontpage:

Geen crashes tot nu toe… Jailbroken 2.2 en netjes een reboot gedaan na het downloaden…
Ik krijg het echter niet voor elkaar om geld te verdienen, inwoners genoeg alleen m’n geld verdwijnt…
Zie nu trouwens dat die cheats werken, alleen beetje jammer om dat nu al te doen, dus probeer het eerst op eigen kracht.
Aangezien ik steeds geen geld heb, kan iemand mij vertellen hoe ik een lening afsluit…zie dat het kan en hoeveel rente je moet betalen, maar kan niet vinden waar ik het kan afsluiten….

dat heb ik inmiddels wel gevonden, dat staat bij je financies ergerns op 1 van die bladen staat "lean"...dan contunue drukken en dan kan je een bedrag opgeven om te lenen.

nielss 27-12-08 20:33

Echt precies het zelfde probleem als jij shorty :p
Vind het wel vervelend want lijkt me wel leuk spel als je het snapt.
Had het spel net op 3x snelheid gezet.. nu zijn prullenbakken opeens weg haha :)

kan je eigenlijk ook gebouwen draaien?

King1987 27-12-08 20:41

Prullenbak is dat je een vuilnisbelt nodig hebt. Dat is de prullenbak waar je ook je industrie/woningen en winkels vandaan haalt ;)

Shorty007 27-12-08 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nielss (Bericht 235258)
Echt precies het zelfde probleem als jij shorty :p
Vind het wel vervelend want lijkt me wel leuk spel als je het snapt.
Had het spel net op 3x snelheid gezet.. nu zijn prullenbakken opeens weg haha :)

kan je eigenlijk ook gebouwen draaien?

ja ik heb een vuilnisbeld aangelegd, en nu gaan de prullenbakken idd ineens weer weg :p nja prima.
Ow en als je m op play zet, gaat die watervoorziening volgens mij pas in werking en even later is dan wel alles voorzien van water, mits je leidingen hebt aangelegd natuurlijk!

nielss 27-12-08 22:26

Uiteraard heb ik het spel van pauze afgehaald :p anders konden er natuurlijk geen mensen komen. Water leidingen had ik uiteraard ook, dat met stroom vind ik maar beetje raar.. Is het trouwens wel mogelijk om gebouwen te draaien?

+

Is het misschien niet leuk hier ook wat screens te plaatsen van dat wat iemand heeft gebouwd? Lijkt me leuk om te zien hoe anderen hun stad inrichten en hoe iemand vorderd.

Cmdaulnis 27-12-08 22:36

batterij leeg :( :D

Maare, m'n geld gaat net zo snel op, als het water door de pijpleidingen....

Toch maar eens uitzoeken hoe ik een normaal draaiende stad krijg....en hoe ik geld kan verdienen....

Shorty007 27-12-08 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nielss (Bericht 235286)
Water leidingen had ik uiteraard ook, dat met stroom vind ik maar beetje raar..

Met die stroom is idd beetje vaag ja.
Volgens mij moet je alleen maar stroomvoorziening neerzetten en éénmalig naar een woonwijk leiden en dan is het goed :p

Sta overigens steeds verder in het rood :p Nog geen oplossing gevonden hier om geld te verdienen haha

Shorty007 28-12-08 17:29

nou mensen kom op nou met die gouden tip :p
ik verlies alleen maar geld, zelfs als ik gratis gebouwen neer ga zetten.
Snap er echt geen hol van :p

Cmdaulnis 28-12-08 18:53

Ik heb nog geen 1 keer een business deal aangeboden gekregen, moet max lenen en verlies al m'n geld...
Ik bouw alles, stroom water gebouwen parken huizen industrie etc etc had de laatste keer 50k inwoners en 250k schuld...
Is er niet ergens een stappen plan?
Hoe leg je bv een verbinding met de buren? Lees dat voor het eerst net....

King1987 28-12-08 18:55

Heeft er iemand uberhaupt al zonder cheats een normaal draaiende stad gehad? Voor mijn gaat de lol er snel af als ik in het rood sta....

Shorty007 28-12-08 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cmdaulnis (Bericht 235521)
Hoe leg je bv een verbinding met de buren? Lees dat voor het eerst net....

huh?? verbinding met de buren?:p
weet van niks haha mja dat komt vast omdat ik er ook niks van snap net als jij :p

DutchAppeal 28-12-08 19:45

Ik vond um te moeilijk en heb Sim City 4 Deluxe edition met expension pack (Rush Hour) gekocht voor totaal 10 euro voor op de PC. Top spel!

NaZzZ 28-12-08 19:57

Het is echt ene te moeilijk spel :( maar wel leuk, als je het begrijpt ;) .
sirieus bij jullie gebeurt er in iedergeval nog iets bij mij komen de huizen niet eens te staan :S

Shorty007 28-12-08 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NaZzZ (Bericht 235534)
Het is echt ene te moeilijk spel :( maar wel leuk, als je het begrijpt ;) .
sirieus bij jullie gebeurt er in iedergeval nog iets bij mij komen de huizen niet eens te staan :S

spel staat standaard op pauze he, moet je zelf op play zetten, dan pas gaat er gebouwd worden ;)

NaZzZ 28-12-08 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 235536)
spel staat standaard op pauze he, moet je zelf op play zetten, dan pas gaat er gebouwd worden ;)

ja had ik ook gedaan agh ik begin wel ff opnieuw!
HAHA nu werkt het wel :D

nielss 29-12-08 00:24

Hoor alleen maar mensen piekeren. Geen iemand die echt even heeft gezegt van Ja, dit spel is leuk en het lukt me ook echt.
Ik snap er nog steeds niets van terwijl het me wel leuk lijkt als ik het goed snap..
Is het uberhaupt wel mogelijk om gebouwen te draaien? Hoeveel van die waterpomp dingen moeten je hebben voor gebouwen?

BruceSV 29-12-08 00:56

Mij is het ook nog niet gelukt, maar uiteindelijk zijn je enige inkomsten belastingen en ordinances. Sims vinden het alleen niet leuk als je de belasting te hoog opvoert...

Dus mijn strat die ik ga uitproberen straks is om heel veel commercial dingen te gaan bouwen om zo me tax hoog te kunnen houden. Je public services centraal zodat ze een goed gebied dekken en daarnaast heel veel plekken voor huizen. Meer huizen meer sims meer belasting... zo moet het spel te kraken zijn... en met veel bedoel ik ook echt heel veel...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:36.