iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Verborgen App Store icoontje - Update voor later? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/28074-verborgen-app-store-icoontje-update-voor-later.html)

iMario 06-01-09 23:50

Verborgen App Store icoontje - Update voor later?
 
Zoals velen weten, ga ik door de hele iPhone heen!
Vandaag, toevallig, heb ik de App Store png's even bekeken.
Nu kwam ik een icoontje tegen wat niet eens in de App Store te vinden is! Een update voor in de toekomst? Wie weet...
Het icoontje heeft de naam Generic.png. Vertaal dat naar het Nederlands, en je krijgt: Generiek.png.
De tab iconen onderin in de App Store ken je vast en zeker: Featured, Categories, Top 25, Search en Updates. Zo'n icoontje is het.
Ik laat jullie niet langer in spanning :p Hier is hij:

http://i391.photobucket.com/albums/o...enericicon.png

libia 07-01-09 00:11

Ik kan er geen functie bij bedenken :P

Maar misschien is het wel een vroeger bedachte functie waarvan ze het icoontje zijn vergeten te verwijderen?

iMario 07-01-09 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door libia (Bericht 240507)
Maar misschien is het wel een vroeger bedachte functie waarvan ze het icoontje zijn vergeten te verwijderen?

Een professioneel bedrijf als Apple? Lijkt me sterk.

libia 07-01-09 01:16

Wat me trouwens ook opviel, ik geloof dat het in /var/Preferences oid was en dandue file met de datum(s) en tijd(en) daar sraat een waarschuwing dat je het niet met de hand moet bewerken, omdat het in de juiste volgorde moet blijven! Ik vraag me af voor wie ze dat hebben neergezet, je zou haast denken voor ons:P want de apple devvers zelf moeten wel weten wat de inhoud van dat bestand moet zijn :P

InternetRebel 07-01-09 01:52

Bedoel je deze melding? "Do not edit this file by hand. It must remain in sorted-by-date order."

Deze staat in plist bestanden die belangrijk zijn voor bijvoorbeeld alarmen en calerdar events. Zoals de tekst al duidelijk moet maken wordt je ernstig afgeraden deze handmatig te wijzigen tenzij je exact weet waar je mee bezig bent.

Een reden hiervoor is onder anderen dat de iPhone is sleep modus alleen naar het eerste event in dit soort lijsten kijkt, omdat dat ook het eerstvolgende event zou moeten zijn waar een alarm of notificatie voor moet worden gegeven. Stel jij hebt een alarm voor 12 uur 's middags en 6 uur 's avonds en jij gaat deze items zelf handmatig door elkaar zitten gooien; dan komt de iPhone er pas om 6 uur 's avonds achter dat er ook een alarm nodig was om 12 uur 's middags omdat jij die bijvoorbeeld op een andere plaats in de lijst had gezet.

ButcherJF 07-01-09 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 240493)
Het icoontje heeft de naam Generic.png. Vertaal dat naar het Nederlands, en je krijgt: Generisch.png.

Generic = generiek = algemeen. Misschien dus een tabje 'Algemeen' in de toekomst?
Iig leuk dat je dit gevonden hebt.

Mwfadebeer 07-01-09 09:06

wellicht iets dat op Genius gaat lijken maar dan voor apps?

Timmeh_ 07-01-09 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer (Bericht 240596)
wellicht iets dat op Genius gaat lijken maar dan voor apps?

Dat zou wel vet zijn!

colliehome 07-01-09 10:56

1 Bijlage(n)
Is de oplossing niet simpeler? In je adresboek kan je kiezen of je diegene die je wil toevoegen een bedrijf is of niet... check it out ! ( alvast op een Mac)

iMario 07-01-09 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 240577)
Generic = generiek = algemeen. Misschien dus een tabje 'Algemeen' in de toekomst?
Iig leuk dat je dit gevonden hebt.

Ok, thanks.. Ik had hier gewoon even snel babelfish voor gebruikt :p

klaverentwee 07-01-09 14:41

Is inderdaad vreemd. Kan inderdaad een fossiel zijn uit een eerdere versie. Als de software maar gecompliceerd genoeg is en er maar genoeg tijdsdruk achter zit blijft er zelfs bij apple wel eens wat achter. Maar wie weet...

colliehome 07-01-09 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door klaverentwee (Bericht 240727)
Is inderdaad vreemd. Kan inderdaad een fossiel zijn uit een eerdere versie. Als de software maar gecompliceerd genoeg is en er maar genoeg tijdsdruk achter zit blijft er zelfs bij apple wel eens wat achter. Maar wie weet...

Heb je post #9 gelezen?

Fly-away 07-01-09 20:21

@colliehome, tuurlijk heb je gelijk het is precies het bedrijfsicoontje van het adresboek. Wat een onzinnig topic zeg. Dat weet toch iedereen met een mac

iMario 07-01-09 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fly-away (Bericht 240942)
Wat een onzinnig topic zeg.

Waarom? Ik heb hem anders nog nooit gezien.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fly-away (Bericht 240942)
Dat weet toch iedereen met een mac

Met een Mac misschien... Helaas heb ik Windows.

Timmeh_ 07-01-09 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fly-away (Bericht 240942)
@colliehome, tuurlijk heb je gelijk het is precies het bedrijfsicoontje van het adresboek. Wat een onzinnig topic zeg. Dat weet toch iedereen met een mac

Ik heb ook zoooooveel bedrijven in me adresboek staan..

ArB 07-01-09 21:06

En in oudere firmware's waren wel vaker dit soort icoontjes te vinden hoor, niets bijzonders;)

iMario 07-01-09 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 241000)
En in oudere firmware's waren wel vaker dit soort icoontjes te vinden hoor, niets bijzonders;)

Tsja, you never know ;)
Dan deze maar? :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:39.