iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   hoe wissel ik van account (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/28843-wissel-account.html)

jokerdoc 20-01-09 14:41

hoe wissel ik van account
 
Hallo,

ik heb een vraag ik heb 2 account´s bij Appstore ik kan op mijn computer wel van account wisselen maar op mijn iphone niet weet iemand hoe je wel kan wisselen

ButcherJF 20-01-09 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jokerdoc (Bericht 246418)
Hallo,

ik heb een vraag ik heb 2 account´s bij Appstore ik kan op mijn computer wel van account wisselen maar op mijn iphone niet weet iemand hoe je wel kan wisselen

Dat gebeurt automatisch nadat je je iPhone gesynchroniseerd hebt. De account waarmee je tijdens de laatste synchronisatie bent aangemeld is de account die op je iPhone werkt.
Denk wel even om het machtigen van je pc bij iedere sync!

ABKtje 02-12-10 20:12

Account wisselen
 
Dit probleem heb ik ook. Ik heb een nieuw account aangemaakt en zelfs in mijn nieuwe account aangegeven dat mijn oude AppleID ook mag syncen met mijn nieuwe account. Als ik echter mijn iphone of mijn ipad aansluit en sync, gebeurt er niets met het account. De oude accountnaam blijft staan als ik iets uit de appstore wil kopen (en kan ik niet veranderen) en pakt mijn wachtwoord niet meer (ik tik geen fout wachtwoord in). Dit was dan ook de reden dat ik een nieuw account heb aangemaakt, echter ik krijg dit nieuwe account dus echt niet op mijn iphone of ipad. Kheb ook in de iphone en ipad de instellingen voor de store al handmatig aangepast. Wie weet hoe ik mijn nieuwe AppleID in iphone en ipad ingevoerd krijg?

werner1977 02-12-10 20:15

Instellingen > Store ( ong. in het midden ) > Log uit > Log in ( met je andere gegevens ) Thats it! Zo makkelijk! ;-)

sjowol 02-12-10 20:21

ik gebruik ook 2 verschillende stores (wil nederlandse apps maar kan ook niet zonder mijn netflix) en de truuk die werner aangeeft werkt lang niet altijd helaas, ik kan er nog geen touw op trekken maar meestal krijg ik het uiteindelijk wel gedaan, updates zijn vooral raar laatste ker heb ik geloof ik de app moeten deleten en dan de nieuwe moeten downloaden

ABKtje 02-12-10 20:38

Was dat maar waar! Dit heb ik al heel vaak gedaan, maar als ik via de appstore een app wil updaten verschijnt ertelkens weer als vaste tekst in het blauwe vak onder iTunes-wachtwoord mijn oude AppleID. Die ik, zoals gezegd had, in mijn nieuwe account toegevoegd had als extra AppleID. Dit werkt zo dus niet...ik moet die oude AppleID gwoon van de vaste positie af hebben. BEtere tip? Ik ben echt al uren bezig, hoor, dus ik denk dat er iets fout zit, maar hoe kom ik daar van af???

werner1977 02-12-10 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ABKtje (Bericht 609814)
Was dat maar waar! Dit heb ik al heel vaak gedaan, maar als ik via de appstore een app wil updaten verschijnt ertelkens weer als vaste tekst in het blauwe vak onder iTunes-wachtwoord mijn oude AppleID. Die ik, zoals gezegd had, in mijn nieuwe account toegevoegd had als extra AppleID. Dit werkt zo dus niet...ik moet die oude AppleID gwoon van de vaste positie af hebben. BEtere tip? Ik ben echt al uren bezig, hoor, dus ik denk dat er iets fout zit, maar hoe kom ik daar van af???

Nee, het spijt me. Geen betere tip helaas. Vreemde zaak. Misschien iemand anders een idee?

ABKtje 02-12-10 20:52

En het zijn nog wel gratis apps! Dus verwijderen kan wel, maar opnieuw ophalen lukt niet omdat ik niet in mijn account kom.....

sjowol 02-12-10 21:13

het lijkt er sterk op dat per app wordt opgeslagen van welke account deze app komt, heb je dus apps opgehaald met je oude account dan kun je die alleen met die oude account updaten (iphone revert automatisch naar die oude account) je kan we de app deleten, zorgen dat je iphone ingesteld is op nieuwe accont en dan daarmee de app downloaden. dat al geprobeerd?

ABKtje 02-12-10 21:24

zorgen dat je iphone ingesteld is op nieuwe accont....dat is juist het probleem....nogmaals: in instellingen staat nieuwe account en bij inloggen in appstore vast op oude account-dus kan ik niets meer ophalen met mijn account....terwijl ik mijn oude account ook geverifieerd heb, kijk maar naar de mail die ik van apple krijg: Email address previously verified.

sjowol 02-12-10 21:54

in de appstore kan je ook uitloggen (onder featured, helemaal naar beneden scrollen dan op account klikken en sign out)

ABKtje 02-12-10 21:56

Ja, dat had ik ook al geregeld. Prettig dat je graag wil helpen! Kheb echt geen idee wat nu te doen....

shapezzz 02-12-10 22:04

Handmatig inloggen op je andere account via je iPhone werkt verder prima, je moet alleen even uitloggen en de Appstore afsluiten en weer opnieuw openen op je iPhone, dan inloggen met je andere account, op die manier gaat het al een stuk beter ;)
Kan zijn dat je toestel dan af en toe iTunes ineens zomaar opent maar dat is gewoon een bug in iOS, zit er al in vanaf 3.x :)

ABKtje 02-12-10 23:13

Kheb appstore uit gezet, bij instellingen uitgelogd en iphone gereboot.
Nu weer naar instellingen en opnieuw met nieuwe account ingelogd.
Dan weer naar appstore: jammer - oude account staat er nog steeds vast in....
Jammer dat Apple geen mondelinge hulp heeft. Verder zoeken in de online help brengt me van het ene naar het andere advies, maar behandelt niet exact mijn probleem.
Ja, het ligt niet zo simpel als jullie voorstellen....

Echter: ik denk ik download nu eens een andere gratis app en kijk wat er dan gebeurt. Op dat moment verschijnt mijn nieuwe account en moet ik eerst mijn betaalgegevens opnieuw aanbieden om te kunnen "kopen". Dat lukt uiteindelijk. Dus dat betekent dat van alle eerder aangeschafte apps de oude accountgegevens bewaard worden en gekoppeld blijven. Oplossing lijkt dus: deze niet updaten maar verwijderen en wederom downloaden en hopen dat ze nog steeds gratis zijn. Kijken of ik nog verdere problemen tegenkom....bij voorbeeld hoe kan ik de betaalde apps weer terug krijgen als update beschikbaar is?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:43.