iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Radio luisteren zonder te streamen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/29191-radio-luisteren-zonder-streamen.html)

dj-j 26-01-09 19:56

Radio luisteren zonder te streamen?
 
Hallo,
Ik heb een simlockvrije iphone met een Hi abo onbeperkt internet. Nu staat er op de site van Hi dat streaming er niet binnen valt.

Ik heb altijd gedacht dat je dan dus geen radio kon luisteren zonder extra kosten. Maar ik hoorde laatste tijd dingen over bijv de app tunin.fm via een ander protocol werkt wat blijkbaar geen streaming is? Maar niemand lijkt het echt duidelijk te weten.

Kan iemand mij met duidelijkheid zeggen of ik radio kan luisteren zonder extra kosten?

jpke 26-01-09 20:01

Ik weet geen app maar heb wel al van een accesoire gehoord die je in je iPhone moet pluggen en dan kun je radio luisteren zonder streaming enzo. Ik weet niet ofdat dit iets is wat je wil, maar post het maar.

Shorty007 26-01-09 20:34

vin t echt ...gaar van KPN HI. betaal je 10 euro voor EINDELOOS!!!!!!!!!!!! internet...
Nee mensen, streaming moet je extra betalen hoor.
is dat eindeloos?? volgens mij niet.

midego 27-01-09 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 248902)
vin t echt ...gaar van KPN HI. betaal je 10 euro voor EINDELOOS!!!!!!!!!!!! internet...
Nee mensen, streaming moet je extra betalen hoor.
is dat eindeloos?? volgens mij niet.

Contract/voorwaarden volgende keer doorlezen!;)

Mackjenzie 27-01-09 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpke (Bericht 248888)
Ik weet geen app maar heb wel al van een accesoire gehoord die je in je iPhone moet pluggen en dan kun je radio luisteren zonder streaming enzo

Klinkt handig!

dj-j 27-01-09 16:52

Weet iemand of het onderstaande klopt?

Even over streamingkosten.
Veel operators rekenen extra kosten voor streaming (Hi, KPN) maar de Tunin applicatie werkt met zogenoemde http protocol en dat is geen streaming!
Het is in de perceptie van de klant wel een streaming dienst maar deze loopt niet via de traditionele rtsp protocol

lnn.art 27-01-09 23:16

klinkt allemaal heel moeilijk enzo.. maar hoe wou je aan de audio komen zonder gebruik te maken van internet/streaming? belangrijkere vraag..

Timmeh_ 28-01-09 09:42

uittesten en rekening afwachten:p

dj-j 28-01-09 17:40

Ik heb gelezen op tweakers, dat er een mogelijkheid is om iets in de instellingen teveranderen, zodat je de streamingkosten kunt omzeilen. Maar daar gaat het niet echt over iphone, maar in het algemeen

sjon 28-01-09 18:43

Kan je dit hier ff quoten dan?

dj-j 28-01-09 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjon (Bericht 249783)
Kan je dit hier ff quoten dan?

Ik heb kortgeleden een abonnement afgesloten bij Hi, inclusief eindeloos online, met een Nokia N82. Voordat ik dit gedaan heb, heb ik ook al veel rondgekeken, maar er stond nergens echt duidelijk hoe je er voor kon zorgen dat je de streaming kosten kon wegwerken. Ik had na wat gelezen te hebben wel het idee dat het mogelijk was. Ik ben toen ik de telefoon had gewoon zelf een beetje aan het prutsen gegaan met de instellingen, en, het is mij gelukt. Ik kan nu op youtube, ik kan de Internetradio app van nokia gebruiken, en iedere keer als ik naar 1244 het woord Saldo sms, staat er nog steeds netjes 'U heeft 0,000 mb gebruikt..... = 0 euro'.

Ik heb een Hi abonnement en ik leg dus alles vanuit een Hi abonnement uit, maar bij KPN en Telfort zal het ongeveer gelijk zijn.Ook zijn de menu's en dergelijke voor andere Nokia's ongeveer hetzelfde.

Hier het stappenplan:

1. Zodra je je telefoon opstart krijg je meteen enkele smsjes met de instellingen. Druk op 'Opties' en dan op 'Opslaan' bij deze berichten om de instellingen op te slaan.

2. Ga in het hoofdmenu naar 'Instrumenten' > 'Instellingen' > 'Verbinding' > 'Toegangspunten'.
Als het goed is staat hier één of meerdere keren Mobiel Internet, eventueel met een cijfer erachter als de instellingen perongeluk vaker zijn opgeslagen.

3. Ga naar het hoogste nummer, deze is het laatste opgeslagen en bevat dus de meest recente instellingen, bijvoorbeeld 'Mobiel Internet(02)'.

4. Verwijder de 'Naam toeganspunt'. Hier zal nu 'geen' komen te staan.

5. Klik op 'Opties' > 'Geavanceerde instellingen'. Je krijgt nu een menu met Geavanceerde instellingen.

6. Ga naar 'Proxyserveradres' en wijzig deze ook naar een leeg veld zodat er 'geen' komt te staan.

7. Verander het 'Proxypoortnummer' in 0.

Kies in het vervolg wanneer je online gaat iedere keer het toegangspunt dat je hebt gewijzigd.

Dit was deel 1. Als je nu voor bijvoorbeeld de Internetradio App van Nokia je eigen gewijzigde toegangspunt als toegangspunt geeft, zullen er geen extra kosten in rekening worden gebracht.

Om ook nog op youtube te komen, of andere streaming te kunnen openen met Realplayer moet je ook bij Realplayer nog wat opties aanpassen.

1. Ga in het hoofdmenu naar 'Instrumenten' > 'Instellingen' > 'Toepassingen' > 'Realplayer' > 'Streaming'.

2. Klik op Proxy. Je ziet hier wat instellingen. Wijzig de optie 'Proxy gebruiken' naar 'Nee'.

3. Ga terug en klik nu op 'Netwerk' Ook hier is weer een zooitje instellingen te vinden. Klik op 'Standaard Toegangspunt', en wijzig deze naar het door jou bewerkte toegangspunt.

Sla alle instellingen op en controleer nog één keer of ze allemaal goed staan.

Als het goed is (bij mij werkt het in ieder geval), kun je nu alle video en audio streaming ZONDER extra kosten. Onthoud wel goed iedere keer wanneer je verbinding maakt je aangepaste toegangspunt te selecteren. Je kunt deze ook als standaardtoegangspunt opgeven bij je browser bijvoorbeeld.
Je kunt alles nog even controleren door bijvoorbeeld een paar youtube filmpjes te kijken en de volgende dag Saldo naar 1244 te smsen. (Het verwerken duurt ongeveer een dag).


Ik hoop dat ik hiermee wat mensen kan helpen. Misschien dat ook de mensen met een ander merk toestel hier nog wat nuttigs uit kunnen halen.


-------------------
Gewoon Proxy uitzetten is het allerbeste

Of je maakt een set nieuwe instellingen met als APN:

' internet '

Dat is het, meer hoef je niet in te stellen. Dan ga je ook vol gas zonder kosten streamen http://gathering.tweakers.net/global...ys/biggrin.gif



Dit heb ik gelezen op tweakers, en lijkt mij ook zeer handig. Denk dat er wel meer mensen hier wat aan hebben.

treewhisperer 01-02-09 15:29

Heeft iemand bovenstaande al getest? En is er al duidelijkheid omtrent het niet streaming abbo van Hi? Ik bedoel, als het goed ondersteund de iphone geen streaming wat inhoud dat het via andere protocolen werkt? Iemand enig idee of dit klopt? En of je inderdaad ongestraft de tunin.fm app kan gebruiken? En gewoon kosteloos Youtube kan checken....

dj-j 04-02-09 18:55

Ik weet niet of ik nou wel of niet voor streaming betaal. Als ik een sms saldo naar 1244 stuur krijg ik van kpn.

melding hi eindeloos online: verbruik 0,000MB t.w.v. €1,49 sinds factuur 21 januari.

Het vage is dat er de ene keer t.w.v €0,00 staat en de ene keer 1,49

Timmeh_ 05-02-09 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dj-j (Bericht 252968)
Ik weet niet of ik nou wel of niet voor streaming betaal. Als ik een sms saldo naar 1244 stuur krijg ik van kpn.

melding hi eindeloos online: verbruik 0,000MB t.w.v. €1,49 sinds factuur 21 januari.

Het vage is dat er de ene keer t.w.v €0,00 staat en de ene keer 1,49

Ik heb een soortgelijk iets met T-Mobile.. Ik heb onbeperkt internet, maar toch staat er vaak €0,07 (niet schokkend veel, maar toch:p) Op m'n factuur staat gewoon keurig €0,00.. Die 7cent is een afrond fout door de server van T-Mobile. Misschien ook zo bij KPN??

jefp 05-02-09 21:10

Ik kan jullie vertellen dat deze app wel streaming is amar dat de iphone van andere protocolen gebruik maakt. Ik kan namelijk nergens op mijn rekening terug vinden dat ik deze kosten moet betalen (ik maak al een tijdje gebruik van de app.)

Shorty007 06-02-09 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dj-j (Bericht 252968)
Ik weet niet of ik nou wel of niet voor streaming betaal. Als ik een sms saldo naar 1244 stuur krijg ik van kpn.

melding hi eindeloos online: verbruik 0,000MB t.w.v. €1,49 sinds factuur 21 januari.

Het vage is dat er de ene keer t.w.v €0,00 staat en de ene keer 1,49

Ja bij mij staat er in de sms ook 0,00 en 0 mb, maar heb zelfs youtube video's gekeke. Vd week....??? Raar.
BTW,
Bij instellingen,gebruik, staat er iets van 40 ontvangen 2 verzonden ofzo...

Shorty007 18-02-09 14:46

Dit kwam ik tegen op een ander forum:

je moet even zoeken op tweakers, daar heb ik iets gelezen over dat je met een ander profiel (en niet Hi startsite oid) wel gewoon op youtube kan.

KLB / Hi/KPN Eindeloos Online

Je moet dus niet de Hi startsite gebruiken ofso, nja weet nie eens hoe je dat, en OF je dat in kan stellen op de iphone. Volgens mij is dat met Windows Mobile ofso, dat je met profielen werkt.

Lees alleen wel, ook op het forum daar, dat als kpn ziet dat je "teveel" dataverkeer heb, dat ze 40 euro extra in rekening brengen die maand. Als je 10 keer meer gebruikt dan het gemiddelde van alle gebruikers van Hi kpn eindeloos online......


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:12.