iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Webapp icoon veranderen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/30102-webapp-icoon-veranderen.html)

X-Tince 11-02-09 22:25

Webapp icoon veranderen
 
Ik heb best wat webapps en sites die ik op mijn springboard heb staan. Bijna allemaal hebben wel een mooi icoontje (de echte webapps). Maar ik gebruik ook de site van de KNVB en VI mobile. Deze hebben echter geen icoontjes en staat dus heel lelijk.

Mijn vraag is dan ook of er een app is waarmee ik mooie icoontjes kan maken voor deze 2 site's? Of is dit niet mogelijk voor websites

Bomans 12-02-09 09:06

Ben je hier iets mee?

X-Tince 12-02-09 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 255966)
Ben je hier iets mee?

Thanx man dat is wat ik nodig had! Nu nog ff uitvogelen hoe ik bestanden moet converteren naar .png etc.

Gilliam 12-02-09 14:33

Converten is een eitje, dat kan zelfs in Paint. :)

X-Tince 12-02-09 22:58

Ok ik stuit nu eigenlijk op het volgende probleem. Wanneer ik met Irfanview een afbeelding wil verkleinen naar 59x60 pixels (aangezien in de nieuwspost staat dat dat de afmeting moet zijn van een icoontje), maar hij pakt het niet, als ik bv 59 invoer gaat hij automatisch naar 70 ipv 60. Weet iemand hoe ik dit goed kan instellen of moet ik daarvoor een ander prog gebruiken.

Ik heb het ook al met PAINT geprobeerd maar als je daar verkleind dan zie je het hele plaatje niet meer!

Iemand nog tips?

marco_sire 13-02-09 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Tince (Bericht 256242)
Ok ik stuit nu eigenlijk op het volgende probleem. Wanneer ik met Irfanview een afbeelding wil verkleinen naar 59x60 pixels (aangezien in de nieuwspost staat dat dat de afmeting moet zijn van een icoontje), maar hij pakt het niet, als ik bv 59 invoer gaat hij automatisch naar 70 ipv 60. Weet iemand hoe ik dit goed kan instellen of moet ik daarvoor een ander prog gebruiken.

Ik heb het ook al met PAINT geprobeerd maar als je daar verkleind dan zie je het hele plaatje niet meer!

Iemand nog tips?

dat is heel simpel: je moet 'perserve ratio' (behouden van verhoudingen??) uitvinken ;)

X-Tince 14-02-09 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marco_sire (Bericht 256280)
dat is heel simpel: je moet 'perserve ratio' (behouden van verhoudingen??) uitvinken ;)

Gelukt, dank je wel!

Edit: Het is me nu wel allemaal gelukt, maar hoe zorg ik ervoor dat de randen goed zijn (dus echt Iphone icoon stijl), want nu is het allemaal rechthoekig. Is daar een ander prog voor of kan ik dat ook gewoon met Irfanview?

Freeloader 17-01-10 01:00

Al weleens aan Photoshop gedacht?

NICK^^ 17-01-10 10:59

Dat kan alleen met de betere programma's (zoals photoshop).

Of anders; make round icons - Google zoeken

XIII 17-01-10 15:43

Of je gebruikt deze website:

iPhone Icon, Favicon, .ico Generator


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:51.