//

Google Apps

Google Apps discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Afgelopen weekend was ik in Parijs. Dat was de eerste keer dat ik de iPhone bij me had. In Parijs kan je hast overal terecht ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-02-09, 17:25
Tilbury Tilbury is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 45
Arrow Google Apps

Afgelopen weekend was ik in Parijs. Dat was de eerste keer dat ik de iPhone bij me had. In Parijs kan je hast overal terecht of gratis Wi-Fi punten dus dat was ideaal.Minder prettig was dat het verzenden van mail niet lukte. Na wat speuren heb ik gemerkt dat ik daar zeker niet de enige mee ben. Nu heb ik een eigen domein (Léon Dekkers) en bijhorende mail. Daar hoort ook een eigen smtp-server bij. Na veel proberen en frustraties heb ik besloten dat dit ook geen oplossing gaat bieden. Dit werkt immers niet eens in nederland! Het werkt overigens wel via de Wi-Fi van het thuisnetwerk, conclusie is dus dat T-Mobile erg ergens een stokje voor steekt.

Nu ben ik eens gaan speuren op het internet en kom tot de conclusie dat google apps waarschijnlijk een goede oplossing is. Zo kan ik gewoon gebruik maken van mail die eruit ziet als die van mijzelf en niet als gmail en et zou overal moeten werken omdat je de smtp van google gebruikt.

Nu de vragen:
1. hebben jullie ervaring met google apps?
2. hoe is de samenwerking tussen de iMac / Google en iPhone?
3. zijn er bekende problemen?
4. werkt het inderdaad overal ter wereld omdat je de servers van google gebruikt
5. blijft het mogelijk met mappen (postbussen) te werken in Mail of worden het alleen labels?
6. wat moet ik doen met mijn huidige imap-mail. Kan die blijven staan en importeren in de nieuwe google mail?
7. zelfde vraag voor de agenda?
8. de belangrijkste vraag voor mij: zijn er mensen die bereid zijn me te helpen met de overstap? Ik ben gewoon niet genoeg thuis in de materie om het aan te durven te gaan knoeien in de DNS, MX en CNAME.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-03-09, 18:04
debeone debeone is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 5
Standaard

1. hebben jullie ervaring met google apps?
Ja, sinds twee maanden. Prive en zakelijk!
2. hoe is de samenwerking tussen de iMac / Google en iPhone?
Samenwerking PC - Gmail - iPhone werkt prima hier
3. zijn er bekende problemen?
Bij mij niet
4. werkt het inderdaad overal ter wereld omdat je de servers van google gebruikt
Ja.
5. blijft het mogelijk met mappen (postbussen) te werken in Mail of worden het alleen labels?
In je email client werk je met mappen, in g-mail worden je mappen labels.
6. wat moet ik doen met mijn huidige imap-mail. Kan die blijven staan en importeren in de nieuwe google mail?
Ja, zie Google
7. zelfde vraag voor de agenda?
Ja, zie Google
8. de belangrijkste vraag voor mij: zijn er mensen die bereid zijn me te helpen met de overstap? Ik ben gewoon niet genoeg thuis in de materie om het aan te durven te gaan knoeien in de DNS, MX en CNAME.
Ik niet in ieder geval, dit zal je toch zelf moeten uitzoeken. Eventueel met hulp van de provider waar je nu je domeinnaam hebt gehost.
  #3  
Oud 13-03-09, 09:42
Tilbury Tilbury is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 45
Standaard

Bedankt voor je reactie!
  #4  
Oud 12-04-09, 14:24
Tilbury Tilbury is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 45
Standaard

Draadje even naar boven zetten
  #5  
Oud 15-04-09, 13:35
Daros Daros is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 199
Stuur een bericht via MSN naar Daros
Standaard

Hey Leon,

Wil je het alleen maar gebruiken zodat je via SMTP kan mailen alleen dan via Gmail?

Je kan namelijk wel gewoon via je domein. Gebruik alleen niet de standaard poort maar poort 587. Dan zal het naar behoren werken. Veel providers hebben inderdaad poort 25 dicht.

Ik doe het op deze manier en heb nergens last van... waar ik ook komt. Vorige week nog in Italie geweest en werkte allemaal naar behoren.
  #6  
Oud 07-05-09, 17:36
Tilbury Tilbury is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 45
Standaard

Zucht….. Hoe moeilijk kan het zijn Léon Dekkers’ Blog

Ik krijg het niet voor elkaar!
Reageren

Labels
buitenland, email, google apps, smtp



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Google Apps integreren in Iphone 4.1 daduk iPhone Apps 6 02-10-10 00:01
Google Apps en Microsoft Exchange dr_dree iTunes 0 10-05-10 14:40
Google Apps jonathan Chat en geruchten 2 08-02-09 18:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:23.