iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   iPhone 1G -> 3G: apps etc overzetten? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/31155-iphone-1g-3g-apps-etc-overzetten.html)

DutchVince 07-03-09 14:44

iPhone 1G -> 3G: apps etc overzetten?
 
Vandaag een 3G opgehaald (yellowsnow unlock). Ik had al een 2G (jailbreak+unlock).

Kan ik nu zondermeer mijn nieuwe 3G aan iTunes hangen en worden alle apps, adresboek etc automatisch overgezet of moet ik nog iets speciaals doen?

Ik kan me zo voorstellen dat de gekochte apps aan het serienummer van mijn oude iPhone gekoppeld zijn en dus niet werken op mijn nieuwe. Of valt dat wel mee?

Bij voorbaat dank!

ControlSje 07-03-09 14:49

Ze zijn niet gekoppeld, alle programma's die via de appstore zijn aangekocht worden gewoon overgezet. De programma's die via Cydia of Installer geïnstalleerd zijn worden echter niet overgenomen.

DutchVince 07-03-09 15:39

OK, betekent dit dat ik mijn apps op meerdere iPhones tegelijk kan gebruiken?

ControlSje 07-03-09 15:43

Dat klopt, de applicaties zijn gekocht voor een itunes account en niet voor een iPhone.
Je kunt zelfs meerdere computers machtigen voor hetzelfde itunes account (ik geloof 5 computers)

DutchVince 07-03-09 15:51

Mooi, thanks voor de info!

Tjoep, alles prima overgezet incl smsjes en alle instellingen! (behalve app-ikoon posities, die staan door de war).

vdvorst 08-03-09 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 264127)
Dat klopt, de applicaties zijn gekocht voor een itunes account en niet voor een iPhone.
Je kunt zelfs meerdere computers machtigen voor hetzelfde itunes account (ik geloof 5 computers)

Kun je zo bij andere computers ook de machtiging weer intrekken?
Ik deed dat namelijk eerst op de laptop, daarna de desktop (is pc2) en na en herinstallatie is het al pc 3 volgens itunes.

Het hoeft dus maar op 1 pc,.. niet dat ik over een jaar na nog wat herinstallaties (blijft vaak nodig bij windows :P) geen pc meer kan machtigen ;)

(sorry voor het topic-kaap gebeuren, maar deze was toch opgelost ;))

ControlSje 08-03-09 14:03

Je kunt per computer de machtiging intrekken, op de computer zelf dan wel te verstaan.
Mocht dat niet meer mogelijk zijn, kun je alle machtigingen intrekken en dan de computer opnieuw machtigen...

EDIT
Hier kun je meer lezen over intrekken van machtigingen ;)


DutchVince 12-06-09 17:08

Vandaag een Belgische iPhone opgehaald ter vervanging van mijn 3G yellowsnow unlocked.
Gesynchd...

Ben nu al mijn SMSjes, notities etc. kwijt.
iedere app doet alsof ik hem voor het eerst opstart.
Spelletjes laten mij opnieuw beginnen ipv het level waar ik gestopt was.

What went wrong???
Van mijn 1G->3G iPhone nam hij alle app-settings en gegevens zo mooi over...

Ik heb mijn oude 3G nog dus ik kan het opnieuw proberen.
Suggesties?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:46.