//

Police Scanner, echt en is het wat?

Police Scanner, echt en is het wat? discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo,, Police scanner lijkt mij wel wat. Dit is nieuw in de App Store ze zeggen dat je er politie gesprekken mee kan afluisteren. Maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-03-09, 21:38
mathijs666 mathijs666 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.3
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 190
Standaard Police Scanner, echt en is het wat?

Hallo,,

Police scanner lijkt mij wel wat.
Dit is nieuw in de App Store ze zeggen dat je er politie gesprekken mee kan afluisteren.
Maar is dit wel echt en werkt het wel?
Ik zou graag andwoord willen.

Alvast bedankt voor het reageren.

Groeten Mathijs.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-03-09, 21:43
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

Volgens mij is het gewoon net zo nep als die onzin reclames op TV...
  #3  
Oud 11-03-09, 21:45
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Ik krijg de indruk als ik de beschrijving lees, dat dit alleen streaming kanalen zijn die alleen uit de USA komen.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #4  
Oud 11-03-09, 21:53
mathijs666 mathijs666 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.3
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 190
Standaard

Volgens mij wel maar gebeurt het dan op dat moment in de U.S.A.?
  #5  
Oud 12-03-09, 15:35
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Zulke dingen zijn wel echt. Vroeger kon je gewoon met een scanner hier in Nederland ook meeluisteren met het radioverkeer van de hulpdiensten. Men is echter tegenwoordig over op een zeer instabiel en uitermate slecht dekkend systeem overgestapt omdat het digitaal is (en aan versleuteling doet, maar vooral omdat het digitaal is) en wat ze C2000 noemen. Vanwege het feit dat al het verkeer versleuteld is (vaak met verschillende sleutels) en je nieuwe apparatuur op dat netwerk moet koppelen met wederom de nodige versleuteling is het dus niet meer mogelijk om mee te luisteren. Dat kan dus alleen als je zelf 1 van die hulpverleners bent. Eenzelfde verhaal gaat trouwens ook op voor België waar het systeem A.S.T.R.I.D. heet.

In diverse landen zijn ze echter nog analoog aan het communiceren zonder de nodige versleuteling (analoog en versleuteling kan namelijk prima samen) en die kun je dus wel meeluisteren. Dat is dan ook 1 van de redenen waarom je in Duitsland eigenlijk geen scanner mag gebruiken. In de USA is het ook nog analoog en kun je ook gewoon meeluisteren. Voor wie dus met de Amerikaanse politie mee wil luisteren is deze applicatie leuk.
  #6  
Oud 12-03-09, 20:03
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Voor de pers (in us) is deze app dan ook interessant, weet je meteen waar de sensatie aan de gang is

Mocht je in NL willen weten of ergens politie rondhangt, kan ik Trapster aanbevelen Gebruikers kunnen hier zelf aangeven waar camera's en.of controles zijn. Elke camera die ik ken staat er in
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 Freezed op het appeltje, maar itunes vind hem niet... Wat te wat te doen? tom91 iTunes 2 25-12-10 16:25
Carkit, is het echt zo moeilijk? Swizzer iPhone accessoires en onderdelen 72 23-08-09 17:19
Wat zijn de Apps uit Cydia dat je echt moet hebben? Antonio6 Archief 1 03-08-09 21:28
Flytunes, komt het echt van de grond of is het een Hoax?? Celf Archief 2 23-01-08 12:51
Niet echt een probleem, gewoon wat advies nodig Sick Mic Archief 0 26-12-07 16:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:07.