//

Mediamote

Mediamote discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ff gezocht op t forum, maar kon nog geen topic vinden over mediamote, dus bij deze. Mediamote is applicatie, waarmee je je iPhone kan laten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-03-09, 03:20
HC-sjef HC-sjef is offline
• iOS 6.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 19
Standaard Mediamote

Ff gezocht op t forum, maar kon nog geen topic vinden over mediamote, dus bij deze.

Mediamote is applicatie, waarmee je je iPhone kan laten functioneren als afstandsbediening voor Windows Media Centre.

Aangezien ik mijn laptop vaak op mijn tv aansluit leek dit mij wel een handige app.

Je download de app gewoon via de App Store en op je pc moet je een progje dowloaden waardoor je pc functioneert als server voor Mediamote. Instructies van Mediamote gewoon volgen dan zie je vanzelf waar je dat progje vandaan haalt en hoe de rest moet.

Heel simpel allemaal en toen ik het geinstalleerd had, werkte het ook meteen! Alles verloopt soepel en snel, ik ben dus heel tevreden over deze App!

Maar nou heb ik een vraag.. Via Mediamote kun je Windows Media Centre ook afsluiten en dan kom je gewoon op het bureaublad van je pc. Met een beetje prutsen met de "knopjes" kon ik in msn komen, contactpersonen selecteren en dmv de cijfertoetsen praten tegen mijn contactpersonen, maar.. dit kan alleen maar met cijfers dus tenzij je een codetaal hebt die alleen maar bestaat uit cijfers, heb je er niet veel aan dat dit kan. Nu is mijn vraag: is er een programma waarmee ik mijn pc kan besturen via de iPhone? Dus net als Mediamote, maar dat ik dan ook letters kan typen en bijvoorbeeld kan internetten of msnen?

Bvd
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-03-09, 04:43
Nicksen Nicksen is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 2
Standaard

Waarom zou je dit in godsnaam willen?
Je zit nu toch ook achter je PC? Dat je je WMP of iTunes wil besturen vanaf je iPhone alá, maar je PC? Beetje overbodig imo...
  #3  
Oud 20-03-09, 07:28
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Nicksen;
Als je je PC aansluit op je TV, en jij op de bank wilt zitten ;-)

Ontopic;
Je zou LogMeIn of een ander VNC-ig programma kunnen gebruiken, maar ik denk dat dat een beetje overkill is...
  #4  
Oud 20-03-09, 09:07
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Ik gebruik Jaadu VNC om mijn Mac te besturen via mijn iphone.
Gebruik het om playlists te starten in itunes (in combinatie met Airphones).
Erg handig.

Misschien is dat iets voor jou?
Te vinden in de appstore, maar wel niet gratis.
  #5  
Oud 20-03-09, 11:02
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Ik gebruik ook Jaadu VNC, begruik m als ik de deur uit ben, of inderdaad te lui ben om op te staan
Nou is Jaadu VNC speciaal voor de Mac ontwikkeld, maar er is ook een windows-versie..
Als je het geld ervoor over hebt zou ik toch voor LogMeIn gaan, deze is voor windows ontwikkeld

En zoals gezegd, even zoeken in de AppStore op "VNC" kom je al een heel eind

EDIT
Ook nog even een waarschuwing, de meeste VNC-apps kosten een boel geld, ga daarom eerst even na op de website van de desbetreffende ontwikkelaar of je de app kan gebruiken..

Als voorbeeld: Ik kreeg een iTunes-GiftCard voor kerst, en daar heb ik Jaadu VNC van gekocht. Daarna de stappen gevolgd om m te laten werken, bleek dat VNC niet was toegestaan binnen ons netwerk.. Nou is mijn broer de netwerkbeheerder, dus via een flinke omweg werkt hij nu toch, maar als je zelf geen invloed op het netwerk kan uitoefenen zou ik dat eerst even nagaan voordat je een VNC-app aanschaft kleine tip

__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)

Laatst gewijzigd door Timmeh_; 20-03-09 om 11:06. Reden: zie edit-blokje
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:28.