iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Goedkoop bellen: Jajah iPhone Web Application 2.0 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/3461-goedkoop-bellen-jajah-iphone-web-application-2-0-a.html)

iCulture 09-12-07 18:30

Goedkoop bellen: Jajah iPhone Web Application 2.0
 
Jajah heeft versie 2.0 van de Jajah iPhone Web Application uitgebracht. Daarmee kun je nu ook op de iPod touch goedkoop bellen via VoIP.

Lees verder over: Goedkoop bellen: Jajah iPhone Web Application 2.0

Tag:

Stiruam 09-12-07 19:48

Maar ff nadenkend... De iPod heeft toch helemaal geen voice input beter bekend als een microfoon? Of moet je dan een extra kabelte hebben ofzo :p

Greetz, Stiruam

kingster 09-12-07 20:59

Jajah, maar ook andere voip diensten werken op dit moment alleen met een callback functie op de iPhone. M.a.w. je geeft 2 telefoonnummers op en die worden dan in de centrale bij Jajah met elkaar doorverbonden. Omdat beide nummers gebeld wórden en niet zelf hoeven te bellen kost het je dus alleen het tarief wat je aan Jajah moet betalen. In principe dus, want zit je in het buitenland met je nederlande sim dan betaal je wel de roamingkosten van je mobiele provider naar het buitenland (hetzelfde als wanneer jij op vakantie gebeld wordt op je mobiel vanuit nederland). En zoals iedereen weet kan dat flink in de papieren lopen!!!

Waarom dus voor de iPod Touch vraag je je af. Het maakt Jajah niet uit welke 2 nummers je met elkaar doorverbind. Je kunt dus met je iPhone maar ook met je iPod Touch 2 vaste lijnen met elkaar laten verbinden. Heb je dus een vaste lijn bij de hand (bijvoorbeeld in het buitenland) en Wi-Fi, dan voer je dit nummer in bij Jajah, samen met het nummer wat je wilt bellen. Zo betaal je dus geen roaming kosten voor je mobieltje in het buitenland, en maak je met je iPod Touch dus een relatief goedkope verbinding via 2 vaste lijnen. Maar als je het mij vraagt... functioneel is anders. Hoevaak kun jij in het buitenland een gratis Wi-Fi verbinding vinden (GPRS is in het buitenland helemaal niet te betalen) en is er ook nog een vaste telefoon in de buurt waarvan je het telefoonnummer weet. In Nederland heeft vrijwel iedereen een belbundel, dus daar zul je het ook niet gebruiken.

Nu maar wachten op een echte VOIP client voor de iPhone.

iCulture 06-04-08 12:50

Jajah gaat native VoIP-applicatie voor de iPhone maken
 
Jajah heeft aangekondigd om als eerste een native VoIP-applicatie voor de iPhone te gaan ontwikkelen. Ze waren ook al de eerste met een webapplicatie voor VoIP op de iPhone.

Lees verder over: Jajah gaat native VoIP-applicatie voor de iPhone maken

Tag:

m190677s 21-07-08 14:23

VOIP met de IPHONE (SUPER TIP!!)
 
Hallo Iedereen,

Sinds een tijdje gebruik ik de VOIP diensten van JAJAH via mijn Iphone. Dit werkt geweldig via GPRS, maar natuurlijk super via Wi-Fi.
Heeft me al veel geld gescheelt in 't buitenland.

Aanrader dus!

Ga naar www.jajah.com en meldt je daar aan, vergeet niet om je credit bij te storten, anders werkt 't nog niet.

Mobiele Website 02-09-08 09:52

En hoe zit het met de kwaliteit van de verbinding?

ArieYammer 18-09-12 10:21

Ik heb ondertussen veel verschillende VoIP apps uitgeprobeerd. Allemaal met goede en slechte punten. Rebtel vind ik op dit moment eigenlijk de beste optie, alhoewel tarieven niet altijd de laagste zijn. Op www.apphones.nl kan je goed de meest populaire apps met elkaar vergelijken op kwaliteit en beltarieven. Zou daar zeker af en toe kijken aangezien tarieven vaak veranderen...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:42.