iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Apple neemt ons bij de neus? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/35839-apple-neemt-de-neus.html)

wvy 18-06-09 09:04

Apple neemt ons bij de neus?
 
Hoi,

Zoals velen onder ons ben ik ook overgestapt naar firmware 3

Nu koop ik bij de Apple Store het programma Wi-Fitrack. Wat blijkt, dit werkt niet onder de 3.0.:mad:

Bij nazicht op de website van het programma staat:

Citaat:

Wi-FiTrak 2.5 does not support OS 3.0. We submitted an update to Apple after testing with their final pre-release version and it is currently going through their review process.
Sorry hoor maar voor mij lijkt het niet normaal dat Apple hier GEEN melding van maakt in de Apple Store. :mad:

Conclusie: mensen kopen programma's via de Apple Store die daarna niet blijken te werken op de nieuwe firmware 3.0.
Dus deze was een kat in de zak.

:mad:

ButcherJF 18-06-09 09:10

Gelijk maar even een waarschuwing dan: ook Easy Wi-Fi werkt niet (meer) onder 3.0. Kreeg vanochtend een mailtje met onder meer de volgende tekst:
Citaat:


Dear Devicescape Easy Wi-Fi Users,

We're sorry to tell you that the new firmware 3.0 for the iPhone and iPod touch disables Easy Wi-Fi. This impacts all versions of our applications:
  • Easy Wi-Fi (original, multi network version)
  • Easy Wi-Fi for AT&T iPhones
  • Easy Wi-Fi for T-Mobile
  • Easy Wi-Fi for Trustive
  • Easy Wi-Fi for Wi2

Er is contact met Apple om tot een oplossing te komen...

wvy 18-06-09 09:11

Ja maar ondertussen blijven ze wel verkopen ... :confused:

Nikooos 18-06-09 09:25

is de ontwikkelaar van die app daar niet zelf verantwoordelijk voor? Apple heeft ontwikkelaars al lang genoeg van te voren gemeld dat 3.0 kwam en voorzien van beta's.

blahblah 18-06-09 09:26

Idd. Luie ontwikkelaars doet Apple niks tegen. Hoe lang is de 3.0 beta nou al beschikbaar? :?. Goeie manier om het kaf van het koren te scheiden zo.

SĦmon 20-06-09 15:12

Ze zeggen toch dat ze al een nieuwe app hadden ingestuurd die met 3.0 werkt? Kunnen ze dan toch niks aan doen als Apple het nog niet heeft geaccepteerd.

Runaque 20-06-09 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SĦmon (Bericht 304001)
Ze zeggen toch dat ze al een nieuwe app hadden ingestuurd die met 3.0 werkt? Kunnen ze dan toch niks aan doen als Apple het nog niet heeft geaccepteerd.

Nee! Simpel als het maar kan zijn, Apple bepaald de spelregels en daar moeten ontwikkelaars zich in berusten. Volgens mij is een app die 75€ kost gemakkelijker goedgekeurd dan eentje dat 0,79€ kost, brengt meer op met de % die apple verdiend.

sirtalis 21-06-09 14:43

Van diverse ontwikkelaars is momenteel al te horen dat er een dikke achterstand zit op de approvals. Niets nieuws onder de zon, echter, een app zoals BeeJive, niet de minste, functioneert ook gewoon niet goed meer op 3.0. En de app ligt al tijden lang bij Apple voor approval. Leuk dat hij Push gaat ondersteunen, maar een gewoon goed werkende BeeJive zou voor mij al een zaligheid zijn.

Ergo: Niet zomaar de ontwikkelaars beschuldigen, Apple is nog ALTIJD te traag met het goedkeuringsproces. Cupertino zou er goed aan doen om een flinke dot approval-employees aan te nemen. This Sucks Donkeyballs!

sohus 22-06-09 20:18

Het lijkt er haast wel op dat Apple niet zo happig is op push notificaton enabled apps. Ongeveer al die apps liggen bij Apple ter approval. Ik denk dat providers het niet leuk gaan vinden als je straks Twitter Direct Messages hebt met push notification ondersteuning. Waarom moet je dan nog gaan sms-en? Duurt natuurlijk wel een jaar of twee voordat iedereen er aan zit... maar die kant gaat het wel heen.

ReflexABC 22-06-09 20:35

Ik vind persoonlijk dat het wel lang genoeg geduurd heeft met het uitstellen van het Push-verhaal. Er zijn nu maar een paar apps uit die het ondersteunen en die zijn maar marginaal nuttig. Ik wil Beejive! Push is ons een jaar geleden beloofd, en we hebben het nog niet, ik voel mij bij de neus genomen.

Niet Push-applicaties lopen trouwens ook ernstige vertraging op bij Apple. RunKeeper, toch een behoorlijk populaire app, heeft ook al een week een app uit staan...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:28.