iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   iOverzicht: Dé startpagina voor je iPhone of iPod Touch (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/36155-ioverzicht-de-startpagina-voor-iphone-ipod-touch.html)

appelmuisjes 20-06-09 11:11

iOverzicht: Dé startpagina voor je iPhone of iPod Touch
 
Hallo allemaal,
ik heb een nieuwe webapp gemaakt voor de iPhone en iPod Touch genaamd iOverzicht. Hij werkt als een native app, maar er is wel internet nodig. Dat wil zeggen: Als je hem op je homescreen zet heeft hij een mooi icoontje, zie mijn avatar. Bovendien is hij niet voorzien van schuifbalken en openen externe sites keurig in Safari. Hij is nog vrij leeg, maar hij is wel functioneel en werkt goed. Probeer het eens uit en geef je reactie, met daarin wat je nog mist. Suc6:cool:

Adres: http://folkdance.awardspace.com/Weba...cht/index.html

In de huidige versie, 0.4 bèta, zit het volgende:
- Nieuws (10 nieuwsbronnen)
- Weer (2 dagen voorspelling)
- TVGids (Veronica Magazine)
- Radio (Nederland.fm)

Timmeh_ 21-06-09 10:50

Ziet er leuk uit!
Ik heb vaak met iWebKit gewerkt en wat ik je nog wil meegegeven is dat je voor een 'persoonlijk' gevoel beter je images kan aanpassen, dus niet de standaard blauwe balk aan de bovenkant en de blauw/witte achtergrond. ;)

Timelord 26-06-09 21:56

Is dit programma ook te gebruiken op een legale Ipod ?

appelmuisjes 28-06-09 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timelord (Bericht 311909)
Is dit programma ook te gebruiken op een legale Ipod ?

Zekers:), gewoon te gebruiken!

Timelord 28-06-09 12:32

Waarschijnlijk ligt het aan mij, maar waar kan ik het dan downloaden ? :confused::D

Of is het die html file ?

appelmuisjes 28-06-09 12:42

Het is de html.
Open het in safari op de iphone of ipod touch en open het menu.
Dan kun je hem tussen je gewone apps zetten. Gewoon legaal,
maar wel een hele makkelijke oplossing.

Update
- Icoontje staat nu ook echt naast mijn naam hier op het forum.
- Pagina met nieuws toegevoegd.

Timelord 28-06-09 13:03

Ja stom van mij.
Ik had zien staan: startpagina
dus ik dacht dat het ter vervanging was van alle icoontjes op de Ipod, maar
na het nog eens gelezen te hebben zag ik dat het een internet startpagina was. :o:o:D

Gilliam 28-06-09 14:36

Ik heb gestemd op: Mwah

Beetje simpel, niet te veel inhoud. Ik ken verschillende startpagina's die dit veel beter doen. Leuk dat je dit hebt gemaakt maar een beetje onnodig aangezien er veel (betere) alternatieven zijn.

Timelord 28-06-09 14:56

Ik denk dat je iets vergeet: als je iets maakt moet je toch érgens beginnen, nietwaar ?

Dan is wat er tot nu toe gemaakt is toch een aardig beginnetje.
Eigenlijk zou je pas je mening over een jaar moeten geven.

morpheus_at_work 28-06-09 22:11

webapps kunnen altijd , omdat deze niet ipod touch of iphone specifiek zijn. zijn speciale opgemaakte website voor de browser van iphone / ipod touch

zwaan 29-06-09 10:29

Jammer dat 'Nieuws' alleen de headlines van Trouw aangeeft. Ik weet dat niet iedereen Trouw even prettig vind (waaronder ik). Misschien is het mogelijk om mensen eenmaal een keuze te laten maken tussen verschillende sources en dat dan op te slaan in een cookie?

appelmuisjes 30-06-09 10:33

Versie 0.3 BETA staat online:)

In deze versie heb ik rekening gehouden met de meningen van Timmeh_ en zwaan.

- Vernieuwde layout
In plaats van het blauw heb ik gekozen voor een eenvoudige zwart-witte layout die past bij het icoontje wat op de iPhone en iPod Touch te zien zal zijn als je iOverzicht gebruikt.

- Meer nieuwsbronnen
In plaats van alleen Trouw is er nu de keuze uit tien nieuwsbronnen, te weten: Blik op Nieuws, Nieuws.nl, NOS Nieuws, NRC Handelsblad, Nu.nl, RTL Nieuws, Spits Nieuws, Telegraaf, Trouw en Volkskrant.

In een toekomstige update wil ik Telegraaf vervangen door een andere nieuwsbron aangezien de nieuwtjes niet goed te lezen zijn als je het scherm normaal houdt, iemand suggesties? Het AD is helaas niet mogelijk. Ook wil ik een aantal Vlaamse kranten toe gaan voegen. Maar voorlopig dacht ik dat het al een aardig uitgebreid lijstje was.

Ook zoek ik nog naar een oplossing waardoor je door de nieuwtjes zou kunnen scrollen, je kunt ze nu wel openen alleen is niet alles leesbaar. Wie nog ideeën of kritiek heeft, het is allemaal welkom.

Timmeh_ 30-06-09 11:01

Lay-out ziet er goed uit!

appelmuisjes 05-09-09 21:29

Versie 0.4 bèta

Na geruime tijd is iOverzicht weer vernieuwd.
De weerkaartjes werkten niet meer.
Samen met de Buienradar zijn zij vervangen door een 2 daagse verwachting voor Amsterdam. Als jullie dit kaartje goed vinden zal ik er meer toevoegen voor andere plaatsen. Reden te meer dus om de webapp op je iPhone/iPod Touch te zetten, aangezien ik weet dat er nu nog geen gebruikers zijn. In de volgende update wordt onder andere de Telegraaf vervangen door een andere nieuwsbron vanwege de advertenties tussen het nieuws. Suggesties zijn welkom. Ook over de rest van de webapp.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:29.