iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   OS 3.0: Verkeerde account in app store op iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/36836-os-3-0-verkeerde-account-app-store-op-iphone.html)

psmid 24-06-09 17:33

OS 3.0: Verkeerde account in app store op iPhone
 
Sinds OS 3.0 op mijn iPhone geinstalleerd is heb ik een verkeerd account in de app store op de iPhone.

Met OS 2.x had ik ook programma's van mijn vriendin (volgens mij legaal) op mijn iPhone staan. De procedure was:
1) in itunes op pc inloggen met account vriendin, iPhone synchroniseren
2) In iPhone had de app store nu account vriendin ingesteld.
3) Programma van vriendin via app store iPhone installeren. Dat gebeurt gratis.
4) in itunes op pc inloggen onder eigen account en iPhone sychroniseren
5) nu staat op iPhone eigen account weer ingesteld

Na de overgang naar OS 3.0 is het me ook gelukt om wat programma'tjes van mijn vriendin op deze manier op mijn iPhone te krijgen maar op een of andere manier blijft het account van mijn vriendin nu actief op de iPhone.
Als ik bestaande programma's wil upgraden die ik ooit zelf gekocht heb vraagt de iPhone naar het account van mijn vriendin en niet meer naar mijn eigen account. Als ik het wachtwoord van mijn vriendin intoets ontdekt de app store dat het programma onder een ander account gekocht is en weigert gratis te updaten.

Ik heb al een paar keer gesynchroniseerd met mijn PC waar in iTunes mijn eigen account weer ingesteld is.
Ik heb ook al een app store settings in de iPhone ontdekt waar ik mijn account aan kan passen.
Maar het lukt niet om mijn eigen account terug te krijgen.

Het lijkt erop dat alle bestaande programmas op de iPhone nu aan het account van mijn vriendin hangen wat erg lastig bij nieuwe updates.
Wanneer ik nieuwe programma's installeer komt wel mijn eigen account te voorschijn.

Hebben hier meer mensen last van of zie ik gewoon iets simpels over het hoofd.

Groeten, peter

psmid 24-06-09 22:22

Update:
Op mijn computer in iTunes lukt het wel om een update van programmas onder mijn eigen account binnen te halen. iTunes vraagt dan naar het wachtwoord van het juiste (mijn) account en download de updates. Als ik vervolgens mijn iphone synchroniseer komen de updates ook netjes op de iphone terecht.

Later vanavond popte er nog een update op in de app store op de iphone. Nu echter weer hetzelfde probleem. Ondanks dat ik het programma eerder via mijn eigen account geinstalleerd hebt vraagt het rotding weer om het wachtwoord van het account van mijn vriendin. Grrrrrr....

Groeten, peter

psmid 29-06-09 09:00

update 2
Veel programma's blijven aan het verkeerde account gekoppeld op de iPhone waardoor ik ze niet kan updaten op het moment dat er een nieuwe versie uitkomt.
Wat echter wel werkt is het programma verwijderen op de iPhone en daarna onder opnieuw installeren. Bij het opnieuw installeren kan ik dan wel weer mijn eigen account kiezen. De app store merkt dat ik het programma al eerder gekocht heb en installeert het weer gratis. Ik heb gemerkt dat bij een nieuwe update de programma's dan wel aan mijn eigen account blijven gekoppeld.
Wel goed opletten op opgeslagen data. Als je een programma verwijderd verdwijnt ook alle opgeslagen date. Als je kunt synchroniseren moet je dat eerst doen en anders de data ergens anders opslaan.

Groeten, peter

iCulture 29-06-09 09:07

Ook al ondervonden: het wisselen van accounts werkt alleen door steeds te synchroniseren met iTunes en in iTunes te wisselen van account. Omslachtig helaas, snap niet waarom Apple dat zo ingewikkeld maakt :rolleyes:

psmid 29-06-09 09:14

Hoi iPhoneclub.nl
Het probleem is iets ingewikkelder. Het lukt me wel om van iTunes account te wisselen. Nieuwe programma's worden dan onder het nieuwe account geinstalleerd.
Op een of andere manier zijn echter de programma's die ik eerder onder mijn eigen account geinstalleerd heb op de iPhone aan een andere account gekoppeld dat niet het account is waaronder ze zijn aangeschaft. De programma's doen het wel gewoon maar updaten op de iPhone gaat niet meer. Updaten via iTunes op de computer overigens wel. Blijkbaar staan ze daar nog wel aan het juiste account gekoppeld.
Onhandig maar via bovenstaande werkwijze wel weer op te lossen.

Groeten, peter

iCulture 29-06-09 09:35

Wat je nog even kunt proberen in dat geval is om de iTunes Store machtiging in te trekken in iTunes en de PC vervolgens weer opnieuw te machtigen (en daarna de iPhone weer synchroniseren).

I-Glennos 14-07-09 13:52

je kan die machtiging volgens mij gewoon laten staan...

ga op je iphone naar instellingen>store>log je vriendin uit> meld vervolgens aan met jou inlognaam;)

als je weer moet updaten van apps van je vriendin doe je het weer andersom
bij mij werkt het dus lekker apps uitwisselen met me vrienden is geen prob als je elkaars code maar weet en maar hopen dat ze niks op jou kosten kopen hahaha

Baphi 23-08-10 21:05

Ik heb mijn iPhone exact hetzelfde probleem. Met een andere iPhone-gebruiker deel ik een aangeschafte app (ander iTunes store account). Met mijn eigen account lukt het updaten van apps via iTunes zonder problemen. Echter, wanneer ik een update via mijn iPhone wil doen, kan ik alleen maar een wachtwoord invoeren. De andere iTunes-account-name is dan al ingevuld en kan ik niet wijzigen. Heel erg frustrerend dit.

Heeft iemand de gouden oplossing, behalve het opnieuw installeren van mijn iPhone??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:31.