iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   MobileMe activeren (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/37601-mobileme-activeren.html)

[S]joerd 27-06-09 20:07

MobileMe activeren
 
Graag zou ik MobileMe activeren voor mijn iPhone 3GS. Nu zie ik dat ik alleen een trail kan aanmaken. En er staat bij: indien je een activatie code hebt kun je die gebruiken. Zit deze erbij en zoja waar vind ik die?

Zo niet hoe krijg ik dan een account op MobileMe?

Alvast bedankt!

Sjoerd

Xioq 27-06-09 20:10

Door het aan te schaffen, dit kun je online doen bij Apple of in de winkel (en daar zit dan die activatie code in).

King1987 28-06-09 22:41

 Verplaatst naar: Webapplicaties


spysical 28-06-09 23:00

MobileMe kost toch ±100$?

ℜuben 29-06-09 01:58

Toen ik het voor het eerst gebruikte kostte MobileMe € 99,- per jaar maar kon je inderdaad ook gratis online een twee maanden trial aanmaken. Dit kon je zo vaak blijven doen als je maar wilde, alleen kon je niet meer dezelfde accountnaam gebruiken. Verbruikte namen blijven namelijk altijd actief als Apple-ID. (Het heette toen overigens ook nog geen MobileMe maar .Mac (dot-mac)). Hiermee kon je dan mailen, chatten via iChat, syncen etc. Besloot je na die 2 maanden het niet te kopen dan kon je niet meer mailen en syncen, maar bleef de account wel een geldige account voor bijvoorbeeld iChat en de iTunes store (ofwel het werd/bleef een Apple-ID). Je kon ook een "verlopen" account (ofwel Apple-ID) zelfs na jaren alsnog opwaarderen naar weer een volledige account door gewoon een .Mac pakketje aan te schaffen en de code online in te voeren.

Vandaag de dag is het ietsjes anders. Je kan niet meer zo makkelijk gratis test-accounts aanmaken, maar je hebt een creditcard nodig om een gratis trial te kunnen krijgen. Als je niet binnen twee maanden te kennen geeft dat je het niks vind wordt er € 79,- van je creditcard afgeschreven en wordt het automatisch een volledige account.

Je kan, net als voorheen, een verlopen MobileMe account weer actief maken door alsnog een MobileMe pakketje aan te schaffen en de code online in te voeren, want alle verlopen MobileMe accounts blijven nog steeds geldig als Apple-ID. Mensen die .Mac hadden (@mac.com) kregen ook automatisch @me.com als de account tijdens de "overgang" nog actief was en blijven beiden (@me.com en @mac.com) houden zolang de account actief blijft.

Mensen met een .Mac account (@mac.com) welke NIET actief was tijdens "de overgang" naar MobileMe (@me.com) kunnen deze ook niet meer actief maken, maar de account blijft wel geldig als Apple-ID.

Dit laatste geeft bij mij vreselijk veel gezeik. Ik heb namelijk vanaf dag één als Apple gebruiker mijn voornaam.achternaam@mac.com als Apple-ID. Maar toen het MobileMe werd was deze niet meer in gebruik als .Mac account. Toen ik weer .Mac/MobileMe wilde kon ik niet meer mijn @mac.com ID gebruiken, maar kreeg ik voornaam.achternaam@me.com.

Ik heb nu dus voor de iTunes Store en iChat een Apple-ID met voornaam.achternaam@mac.com en voor e-mail, syncen e.d. een Apple-ID met voornaam.achternaam@me.com, twee verschillende en onafhankelijke accounts. Op veel plekken in zowel het iPhone als Mac OS kan je echter alleen het voornaam.achternaam deel opgeven als ID en het systeem vist dan zelf uit of het @mac.com of @me.com moet zijn. Echt vreselijk irritant omdat regelmatig wordt getracht de @mac.com variant te gebruiken voor bijvoorbeeld mail of syncen, maar die is dus alleen actief als Apple-ID en dan werkt het niet.

Kortom, 't is een beetje een rommeltje met dat MobileMe en ik ben geloof ik behoorlijk afgeweken van de oorspronkelijke vraag. :-P

Om daar weer even op terug te komen; MobileMe kost 80 euro en voor een gratis trial heb je een creditcard nodig. ;-)

[S]joerd 29-06-09 10:00

Bedankt voor de uitgebreide informatie!

Is MobileMe wel handig en de moeite om te activeren? En wie gebruikt het al hier? Want mij lijkt die functie dat je je telefoon kunt volgen erg handig etc?

Groetjes,

Sjoerd

ℜuben 29-06-09 12:11

MobileMe is absoluut handig. Of het de "moeite" (ik neem aan dat je hier de € 79,- per jaar bedoelt) waard is zal natuurlijk altijd puur afhankelijk zijn van je persoonlijke wensen. Feit dat ik de afgelopen 8 jaar al zo'n 3 of 4 keer heb gewisseld tussen wel of niet betalen voor de extra mogelijkheden geeft waarschijnlijk al wel aan dat ook je persoonlijke wensen en voorkeuren per jaar kunnen veranderen.

De reden waarom ik het nu persoonlijk weer heb genomen is voornamelijk het live syncen met de iPhone v.w.b. agenda's en adressen. Ik rij sinds kort op de taxi en heb daarvoor een nogal moeilijk te volgen rooster was ook nog eens per dag kan worden aangepast. Ik heb dit complete rooster in iCal ingevoerd en kan dan ook altijd onderweg op mijn iPhone mijn rooster inzien en weer bijwerken. Dit laatste is weer handig wanneer ik bijvoorbeeld nog een lange rit krijg vlak voordat ik eigenlijk zou stoppen. Even aanpassen in de iPhone en mijn vriendin ziet nog geen minuut later de wijziging direct op de Mac. Haar rooster zit ook in iCal, en andersom werkt het net zo goed. Hoef ik niet telkens naar huis te gaan bellen dat het later wordt etc. en ik kan zien of haar rooster veranderd is. Bovendien heb ik de agenda ook nog eens online gedeeld zodat iemand waar ik freelance heel ander werk voor doe online kan zien of ik op bepaalde dagen tijd zou hebben om iets voor 'm te doen. Scheelt weer heen en weer bellen met vragen als: "ben jij dan en dan vrij?".

Maar zoals ik al schreef zal de reden om het wel te nemen voor iedereen anders zijn. Het blijft natuurlijk puur persoonlijk of jij € 79,- wilt betalen voor hetgeen jij makkelijk vind aan MobileMe.

[S]joerd 29-06-09 16:23

Op dit moment gebruik ik Google Calendar en Gmail. En sync ik hierbij ook mijn contactpersonen. Heeft het voor mij dan zin om het te nemen? Want volgens mij werkt MobileMe met Outlook ofniet?

pieterwillems 01-07-09 00:41

Is er een manier om de trial te gebruiken zonder credit card?

Stiruam 01-07-09 00:46

Nee... Helaas


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:52.