iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Applicatie op meerdere Iphones (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/38287-applicatie-op-meerdere-iphones.html)

Oraan 29-06-09 23:18

Applicatie op meerdere Iphones
 
Mijn buurman en ik hebben beide een iphone we willen nu een applicatie kopen(navigatie systeem). maar mag je een applicatie op meerdere iphones instaleren zodat je niet dubbel hoeft te betalen.
We vinden het namelijk zonde om het dubbel te kopen.

Wie weet hier antwoord op?

Alvast bedankt..

Undertaxxx 29-06-09 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oraan (Bericht 314703)
Mijn buurman en ik hebben beide een iphone we willen nu een applicatie kopen(navigatie systeem). maar mag je een applicatie op meerdere iphones instaleren zodat je niet dubbel hoeft te betalen.
We vinden het namelijk zonde om het dubbel te kopen.

Wie weet hier antwoord op?

Alvast bedankt..

Ja maar dan moet je altijd synchroniseren met één en hetzelfde account, en dat zal moeilijk worden aangezien het je buurman is. Dat is de enige mogelijkheid, alle andere opties worden hier niet besproken. :)

switcher 30-06-09 08:53

Nou ik weet niet of dit illegaal is maar, ik heb verschillende Apps gekocht in de Appstore.
Deze staan allemaal in de map Mobile Apps. Deze heb ik gekopieerd naar een backupschijf. Daarna heb ik het Account van mijn vrouw geopend en dubbelgeklikt op de App(.ipa) en ze worden netjes in iTunes gezet daarna iPhone van haar gesynced en alles staat erop en het werkt allemaal.

Een vraag van mij als je in iTunes rechtsklikt op een app en dan kijkt bij info staat er, Fairplay-versie 2 wat betekent dat eigenlijk??

Meander 30-06-09 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oraan (Bericht 314703)
We vinden het namelijk zonde om het dubbel te kopen.

Ik heb een nieuwe auto gekocht en mijn buurman wil er ook een, maar vind het zonde om hem te kopen....

kuotje 30-06-09 18:02

haha ja da zou wel heel makkelijk zjin als dat kon.
maar precies wat ze zeggen. Als je buurman jou account , of jij de zijne mag gebruiken ( waardoor je dezelfde bankrekening deelt ) dan kan het wel ja.

maar of dat zo leuk is.

Shorty007 30-06-09 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door switcher (Bericht 314812)
Nou ik weet niet of dit illegaal is maar, ik heb verschillende Apps gekocht in de Appstore.
Deze staan allemaal in de map Mobile Apps. Deze heb ik gekopieerd naar een backupschijf. Daarna heb ik het Account van mijn vrouw geopend en dubbelgeklikt op de App(.ipa) en ze worden netjes in iTunes gezet daarna iPhone van haar gesynced en alles staat erop en het werkt allemaal.

Een vraag van mij als je in iTunes rechtsklikt op een app en dan kijkt bij info staat er, Fairplay-versie 2 wat betekent dat eigenlijk??

ow das wel handig he :D
dus ipa's die je op je HD hebt staan kun je gewoon bij iemand anders importeren? Dat ga ik onthouden :D

Oraan 30-06-09 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 315325)
haha ja da zou wel heel makkelijk zjin als dat kon.
maar precies wat ze zeggen. Als je buurman jou account , of jij de zijne mag gebruiken ( waardoor je dezelfde bankrekening deelt ) dan kan het wel ja.

maar of dat zo leuk is.


Ik ga het kopen.. en de buurman maakt de helft van de prijs over op mijn rekening..
en als er een update is ga ik gewoon mijn account wachtwoord invoeren op zijn iphone zodat hij ook gebruik kan maken van de update..

Patipod 30-06-09 19:13

Citaat:

Een vraag van mij als je in iTunes rechtsklikt op een app en dan kijkt bij info staat er, Fairplay-versie 2 wat betekent dat eigenlijk??
FairPlay - Wikipedia, the free encyclopedia

WDS001 30-06-09 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oraan (Bericht 315375)
Ik ga het kopen.. en de buurman maakt de helft van de prijs over op mijn rekening..
en als er een update is ga ik gewoon mijn account wachtwoord invoeren op zijn iphone zodat hij ook gebruik kan maken van de update..

Euhm.. In 3.0 kon je toch geen betaalde apps op verschillende iPhones zetten zonder de hele iTunes bibliotheek te kopiëren (dus synchroniseren met iTunes) :confused:

onair 30-06-09 20:06

Dit gaat hellemaal NIET werken
Dit werkt alleen op een jailbreak
En de vraag gaat waarschijnlijk over een NIET jailbreak iphone
Hoe kom je eigenlijk op zo’n gedachte dat het zou werken een beetje raar
Appel is gek?

kuotje 30-06-09 23:12

dan zou ik de hele buurt laten betalen hahaha en iedereen langs laten komen en zijn iphone inpluggen voor een bedrag hahaaha;p
kun je zelfs geld op maken dan (A)
woehoe

msunique 03-07-09 18:54

mijn broer heeft gewoon machtiging van zijn itunes account gegeven aan mijn pc en hierdoor kan ik gewoon alles wat hij gekocht heeft gratis van itunes afhalen... eenmaal gedaan kan ik gewoon weer uitloggen en mijn eigen account gebruiken en zijn app blijven gewoon en ook gewoon syncbaar....

degene die het gekocht heeft moet inloggen in itunes van 2e persoon, app downloaden (dit is dan gratis omdat het al gekocht is) en dan op Store -> Computer machtigen drukken.
nu kan je iPhone van 2e persoon met itunes synce en hij/zij heeft het...
hierna kan je gewoon weer op je eigen account gaan...

ik zie hier niets illegaals aan

btw, heb dit gedaan met mijn 3GS (dus firmware 3.0... geen Jailbreak)

Helmes 03-07-09 20:01

Ben in het bezit van een iphone 3g met navigon-navigatie. Wanneer ik een iphone 3gs ( in Belgie ) koop, kan ik de navigatiesoftware dan overzetten?

PeterTe 03-07-09 20:03

Je moet de Itunes van je buurman met jou acc machtigen en dan de app kopieren van jouw pc naar zijne en syncen zorg dat je je account hebt staan dat je voor elke download een wachtwoord nodig is zodat hij die van jouw niet kan misbruiken!

Undertaxxx 03-07-09 20:15

Het is allemaal vrij simpel hoor, en dit is helemaal legaal aangezien apple dit ondersteund. Je hoeft dus niets te kopieren van pc naar pc ofzo, hieronder meer.

Citaat:

• Zorg er eerst en vooral voor dat je de persoon zeker en vast kan vertrouwen, dit doe je best dus niet met iedereen !

• Eenmaal regel één is nageleefd kan je de gegevens vragen van je vriend/ buurman etc zijn iTunes account.

• Nu kan je inloggen op zijn account en ga je bovenin iTunes naar store-> Toon mijn Account-> Aankoopgeschiedenis.

• Daar kan je dan bekijken welke apps je vriend/ buurman etc al reeds heeft aangekocht, deze kan jij nu nog eens gratis download voor jou iPhone.

• Eenmaal klaar dan ga je naar Programma's in iTunes en daar klik je op één van de apps die je gekocht hebt via je vriend/ buurman zijn account, nu kan je je pc machtigen met dat account.

• Voila je kan nu weer inloggen met je eigen account en syncroniseren met je iPhone, de applicaties van je vriend/ buurman etc zullen nu werken op jou Iphone

 Voor updates etc moet je uiteraard kunnen inloggen op het account van vriend/ buurmand.

Gogol 06-07-09 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 317718)
Het is allemaal vrij simpel hoor, en dit is helemaal legaal aangezien apple dit ondersteund. Je hoeft dus niets te kopieren van pc naar pc ofzo, hieronder meer.

Hoe legt de moderator deze regel uit?

Scope of License: This license granted to You for the Licensed Application by Application Provider is limited to a non-transferable license to use the Licensed Application on any iPhone or iPod touch that You own or control and as permitted by the Usage Rules set forth in Section 9.b

Zie verder: Apple - Legal - Licensed Application End User License Agreement

Undertaxxx 06-07-09 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gogol (Bericht 318938)
Hoe legt de moderator deze regel uit?

Scope of License: This license granted to You for the Licensed Application by Application Provider is limited to a non-transferable license to use the Licensed Application on any iPhone or iPod touch that You own or control and as permitted by the Usage Rules set forth in Section 9.b

Zie verder: Apple - Legal - Licensed Application End User License Agreement

Ik ben geen Developer...

colliehome 06-07-09 15:04

Zoals ook gezegd is het een vertrouwens-ding.
Stel dat mijn vrouw en ikzelf een apart account hebben...
ik kan dat toch net zo goed met mijn buur - waar ik een super relatie mee heb- doen.
Het wachtwoord kan je ook veranderen ...(indien er een scheiding :) of einde vriendschap is)

Destiny 06-07-09 20:26

Modbreak:
Het praten over het sharen van een account is volkomen legaal en is ook toegestaan op iPhoneclub.nl. Het praten over het kraken van apps en het sharen daarvan echter niet! Doe je dit wel, dan riskeer je een berisping.


ipjotter 02-08-09 14:44

Account sharen met vrienden werkt prima
 
Heb net gisteravond mijn account geshared met een goede vriend en even bij hem Navigon geladen. Dit kan dus inderdaad tot maximaal vijf personen.
Je krijgt dan inderdaad wel de 2e versie van de applicatie op de tweede iphone.


Hier iets meer info:
How FairPlay Works: Apple's iTunes DRM Dilemma

Prior to buying content from the iTunes Store, a user has to create an account with Apple's servers and then authorize a PC or Mac running iTunes.

During authorization, iTunes creates a globally unique ID number for the computer it is running on, then sends it to Apple's servers, where it is assigned to the user's iTunes account. Five different machines can be authorized.


Op zich is het sharen met je buurman dus helemaal geen rare vraag.
Het werkt een beetje zoals de licenses van windows.





Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:34.