//

webapplicaties uitschakelen

webapplicaties uitschakelen discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Door een mazzeltje heb ik de hand kunnen leggen op een Iphone 1e generatie (US 16GB) voor mijn zoon. Om zijn belkosten in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-07-09, 23:22
Friso Friso is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard webapplicaties uitschakelen

Hallo allemaal,

Door een mazzeltje heb ik de hand kunnen leggen op een Iphone 1e generatie (US 16GB) voor mijn zoon. Om zijn belkosten in de hand te kunnen houden heeft hij een Tele2 prepaid abonnementje. We hebben echter gemerkt dat zijn beltegoed hard terugloopt bij gebruik van de Iphone. Ik vermoed dat dit komt door de webapplicaties als weerbericht, beurskoersen ed. Voor mij hoeft hij dit allemaal niet te hebben.

De vraag is dus hoe ik kan regelen dat hij alleen kan bellen en sms'en. Kan je dit soort applicaties verwijderen, of kan je dataverkeer blokkeren?

Alvast bedankt voor de hulp.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-07-09, 09:19
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Als je profiel klopt, draait de iPhone op nogal oude software. Als je dat zo wilt houden, moet je even kijken of toevallig SBSettings of BossPreffs al geïnstalleerd is. Daarmee kun je Edge echt uitzetten. Dat kan ook in de gewone Instellingen, maar de ervaring leert dat dat niet voldoende is.

Staan die programma's er niet op, of wil je sowieso de nieuwste firmware, dan kun je de iPhone via iTunes updaten naar 3.0. Daarna redsn0w draaien met alleen Cydia (kom je wel tegen dan) en je kunt er weer mee bellen. Via Cydia daarna SBsettings installeren en daarmee dan edge uitzetten.

Kijk voor de update naar 3.0 en het jailbreaken en unlocken hier even. SBSettings heeft overigens geen eigen icoontje. Je opent het programma door bovenin het scherm over de taakbalk te sliden.

Algemene tip: lees je even in op het forum, kijk vooral ook in de Wiki (klikje op mijn handtekening)
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 09-07-09, 14:05
JSM93 JSM93 is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 89
Standaard

Waarom koop je dan een iPhone als hij alleen mag bellen en SMSen?
Dat kan ook met 20 euro telefoontjes bij de Albert Heijn.
  #4  
Oud 10-07-09, 08:22
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ik vermoed dat de TS dat ook wel weet , overbodige reactie dus.
Buiten internetten heeft de iPhone nogal wat features die niet op dat AH telefoontje zullen zitten. En dan hebben we het nog niet over het uiterlijk.
  #5  
Oud 10-07-09, 15:46
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Jammer dat het niet gewoon via de normale manier kan, dat je Edge kan uitzetten.
Is voor sommige mensen toch wel handig bijvoorbeeld als je op vakantie gaat ( voor de mensen die niet willen jailbreaken )
op de T-mobile site staat iets in de vorm van Instellingen - Algemeen - netwerk en dan dataroaming uit. Zolang uw zoon niks met internet doet of start zul je geen kosten krijgen ivm internetkosten.
  #6  
Oud 10-07-09, 19:14
Friso Friso is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

Inderdaad snap ik zelf ook wel dat je gewoon een prepaid telefoontje kan gebruiken. Maar een Iphone is voor iemand van 15 erg stoer natuurlijk. Ik heb alleen geen zin om uit de hand gelopen kosten voor mijn kiezen te krijgen.

Dank voor de serieuze reacties in ieder geval.
  #7  
Oud 11-07-09, 01:03
BasiX BasiX is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 52
Standaard

En anders kan je hem toch altijd nog gewoon uitleggen dat hij die functies niet mag gebruiken?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Webapplicaties bouwen... Amalohy iPhone Apps 5 09-02-09 09:29
T9 uitschakelen MisterM24 Archief 1 09-10-08 12:37
3G uitschakelen. karta iPhone algemeen 10 22-09-08 14:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:50.