//

Meerwaarde webapplicatie boven gewoon gerbuik Safari?

Meerwaarde webapplicatie boven gewoon gerbuik Safari? discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Sinds kort apllefan door aanschaf nieuwe iphone Na de zomer komt er ook een imac . Omdat ik nieuw ben in de aplle wereld ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-07-09, 18:35
Evilyne Evilyne is offline
• iOS 7.1.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Standaard Meerwaarde webapplicatie boven gewoon gerbuik Safari?

Hallo,

Sinds kort apllefan door aanschaf nieuwe iphone Na de zomer komt er ook een imac .

Omdat ik nieuw ben in de aplle wereld moet ik erg veel lezen. Hier kan dat erg goed. Toch mis ik als groentje een overzichtelijke basis. Het liefst zou ik met een gebruiker willen die me compleet wegwijs maakt waarvoor ik in ruil weer 2 andere nieuwe gebruikers wegwijs maak.
Ach ja of dat reeel is.

Maar nu de vraag die ik niet concreet ergens terug kan vinden:
Wat is nu de meerwaarde van een webapplicatie boven het gewone gebruik van Safari. Ik kom namelijk webapplicatie stegen als buienradar, zoekmarktplaats, kranten e.d. Deze kan je toch ook oproepen met Safari?
Ik mis duidelijk iets, maar wat??

Groetjes,

Evelyne
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-07-09, 18:51
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Je hebt Applicaties, WebApplicaties, en gewone websites.
Applicaties staan in de iTunes App Store, kun je zien als echte programmatjes, en zien er uit net als de standaard iPhone applicaties.
WebApplicaties zijn eigenlijk websites, maar dan met een dergelijk uiterlijk dat het er ook uit ziet als een echte iPhone applicaties.
Gewone websites zijn websites waar je veel moet scrollen en dergelijke, die er dus precies zo uitzien als op de computer.

De Apps waar jij het over hebt (Buitenradar, ZoekMarktplaats en Kranten) zijn dus Applicaties, geen WebApplicaties. Het voordeel boven het opzoeken van de websites via Safari is dat de layout helemaal geoptimaliseerd is voor de iPhone, en je dus niet onnodig rond hoeft te scrollen.


PS. Dit zijn alleen maar snelle uitlegjes om het voor de TS duidelijk te maken
  #3  
Oud 11-07-09, 19:38
Evilyne Evilyne is offline
• iOS 7.1.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Standaard

Tx Douwe voor je snelle reactie,

Dus als ik het goed begrijp is het gebruiksvriendelijker en daardoor wellicht sneller, maar voegt het geen informatie toe?

P.S: Wat is T.S?

Groeten

Evelyne
  #4  
Oud 11-07-09, 20:07
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Nouja, er staan in de App Store op dit moment bijna 60.000 apps. Een deel daarvan zijn zogenaamde portals, iPhone versies van een website, voor bijvoorbeeld NU, Buienradar, ZoekMarktplaats etc. Bij die apps gaat het vooral om de mobiele gebruiksvriendelijkheid. Geen gedoe met rondscrollen en inzoomen, maar gewoon een straightforward iPhone layout.
De rest van de apps zijn echte programma's, voor een deel games, maar ook een heleboel andere handige tools.
De portals voegen dus geen intormatie toe, maar de andere tienduizenden apps wel ;-)

PS. TS betekent Topic Starter, jij dus. Op Engelstalige fora wordt vaak de term OP gebruikt, betekenende Original Poster.
  #5  
Oud 11-07-09, 21:21
Evilyne Evilyne is offline
• iOS 7.1.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Standaard

Tx Douwe,

Overigens had ik al een aantal apps op mijn verlanglijstje staan maar wist ondanks de populariteit van voorgenoemde niet zo goed wat ik daar mee aan moest.

Nu snap ik hem helemaal. Super!

Dank voor de moeite!

Groeten,

Evelyne
  #6  
Oud 11-07-09, 21:57
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Okay, veel plezier met je iPhone
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Webapplicatie omekefin Ontwikkelen voor iOS 11 26-10-09 12:10
Safari is gewoon weg! rene82half Archief 3 22-08-08 16:16
Telefoonboek.nl - Webapplicatie Telefoonboek iPhone Apps 8 16-07-08 16:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:37.