//

Skype

Skype discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb hier al een tijdje rondgekeken voor informatie over IM+Skype (ook op andere sites), maar er wordt zoveel over geschreven dat ik door ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-03-09, 15:04
solange solange is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Luxemburg, Erpeldange
Berichten: 38
Standaard skype vraagje

Hallo,

Ik heb hier al een tijdje rondgekeken voor informatie over IM+Skype (ook op andere sites), maar er wordt zoveel over geschreven dat ik door het bos de bomen niet meer zie.
Heeft iemand van jullie ervaring met IM+Skype ?
Mijn bedoeling is :
Ik woon in Luxemburg en heb een abonnement voor unlimited bellen en sms (helaas enkel nationaal) en unlimited dataverkeer. Ik zou dus via internet en skype willen bellen naar mijn vrienden en familie in België tegen de gebruikelijke Skype tarieven die ik ook betaal wanneer ik op mijn computer inbel met skype naar een vaste lijn.
Is dit mogelijk met deze applicatie ? Werkt het goed ? Kan het ook zonder Wi-Fi ? In Luxemburg zijn er namelijk nog vele plaatsten (vooral platteland) waar geen Wi-Fi te bespeuren is en daar val ik dan terug op Edge (3G laat hier ook te wensen over, enkel beschikbaar in Luxemburg stad).

Alvast bedankt voor jullie reacties !
groetjes,
solange
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-03-09, 16:27
Stefaan3g Stefaan3g is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 6
Standaard

Hallo ik heb "fring" geinstalleerd die werkt via je eigen Wi-Fi neemt je Skype adresboek over en kan je met je Iphone skypen (of fringen).

Via Cydia kan je een VolPower3G gebruiken kan je met fringer op 3G of edge gaan en Iphone denkt dat je op Wi-Fi zit met nog een ap via Cydia Backgrounder ben je altijd via Skype.Fringer online.
Dat scheelt heel veel. Fringer bied mogelijkheid te kiezen bel je via gewoon gsm of Wi-Fi of eigen skype rekening



nu zag ik het bij je naam staan voor Backgrounder en en Volpower moet je Iphone wel ge jailbreak zijn

Laatst gewijzigd door King1987; 03-03-09 om 22:59. Reden: Edit knop gebruiken aub
  #3  
Oud 03-03-09, 17:03
solange solange is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Luxemburg, Erpeldange
Berichten: 38
Standaard

Bedankt voor je reply...maar inderdaad, mijn iphone is niet gejailbreaked...heb hem nog niet zo lang en weet niet of ik het zal doen.
Daarom dacht ik dus aan die IM+skype (uiteraard met mijn skype krediet, maar toch stukken goedkoper dan internationaal bellen met de gsm)...

Iemand hier die skype gebruikt met een niet jailbreak iphone ?

Thanks !
solange
  #4  
Oud 05-03-09, 21:07
solange solange is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Luxemburg, Erpeldange
Berichten: 38
Standaard

Nog even een vraagje : Ik heb IM+Skype aan de praat gekregen op mijn Iphone (werkte via Wi-Fi en/of Edge, 3G nog niet geprobeerd aangezien ik hier in de buurt geen ontvangst heb). Marcheert redelijk goed, zit een beetje vertraging op de stemmen maar is ok.
Nu heb ik echter wel gemerkt dat naast mijn Skypecrediet dat wordt aangesproken (logisch) mijn belminuten in de settings (gesprekstijd) ook omhoog gaan. Is dit normaal ? Worden deze gesprekken ook nog eens doorgegeven aan mijn telefoonoperator ? Dan wordt het natuurlijk wel extra duur terwijl ik dat net probeer te vermijden....
Of gaat de gesprekstijd altijd omhoog, ongeacht welke soort verbinding er wordt gemaakt ?

Alvast bedankt voor jullie antwoordjes !
groetjes uit Luxemburg
solange
  #5  
Oud 10-03-09, 12:39
Stefaan3g Stefaan3g is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 6
Standaard

Hi
Volgens mij gaan Im-Skype je in het buitenland geld kosten want dan moet je via hen ook betalen voor de diesnten
Als je toch Wi-Fi heb kan je ook een gratis Skype achtige uitproberen er zijn er nogal een aantal.
Ik heb wel goede ervaringen met Fringer. Heb in verschillende staten in Amerika uitgeprobeert via Wi-Fi en heb geen extra kosten opgelopen. Je kan ook via je skype credit bellen je heb een keus of bellen via GSM of Skypecredit. Heb ook gesprekken gevoerd naar ZA.

Indien je niet duidelijk zeker weet dat je op de Wi-Fi netwerk zit kan Im+Skype ook via het GSm netwerk of via GPRS gaan bellen en dan gaat het je zeker extra centjes kosten.
  #6  
Oud 10-03-09, 15:34
solange solange is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Luxemburg, Erpeldange
Berichten: 38
Standaard

Hallo Stefaan,

Bedankt voor je antwoordje. Mijn ervaringen ondertussen : Met IM+Skype is het niet echt interessant want Skype rekent twee gesprekken aan ipv éen. Een uitgaand, en éen binnenkomend. Ik heb dit even nagerekend en als ik de uitgaven op mijn Skypecrediet bekijk, had ik evengoed via een gewone lijn kunnen bellen.
Wel interessanter is Fring (werkt met mijn niet gejailbr. iphone enkel op Wi-Fi) want hier rekent Skype enkel uitgaand gesprek aan. Goedkoper dus, maar de verbinding was niet echt schitterend te noemen. Veel delay en gehakketak op de lijn....
Mijn voorlopige conclusie is dus : Zo weinig mogelijk internationaal bellen en als het toch echt moet, dan maar via een gewone connectie.

Groetjes,
Solange
  #7  
Oud 10-03-09, 16:41
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@Solange:
Kijk eens naar TruPhone in de AppStore, die kan tegenwoordig ook Skype bellen. Gratis, zeggen ze op hun site! De kwaliteit is ook beter dan die van Fring.
  #8  
Oud 10-03-09, 16:49
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solange Bekijk bericht
Hallo Stefaan,

Bedankt voor je antwoordje. Mijn ervaringen ondertussen : Met IM+Skype is het niet echt interessant want Skype rekent twee gesprekken aan ipv éen. Een uitgaand, en éen binnenkomend. Ik heb dit even nagerekend en als ik de uitgaven op mijn Skypecrediet bekijk, had ik evengoed via een gewone lijn kunnen bellen.
Wel interessanter is Fring (werkt met mijn niet gejailbr. iphone enkel op Wi-Fi) want hier rekent Skype enkel uitgaand gesprek aan. Goedkoper dus, maar de verbinding was niet echt schitterend te noemen. Veel delay en gehakketak op de lijn....
Mijn voorlopige conclusie is dus : Zo weinig mogelijk internationaal bellen en als het toch echt moet, dan maar via een gewone connectie.

Groetjes,
Solange
Deze manier van werken is de grote fout en boosdoener van IM+ for Skype omdat deze geen belverbinding vanuit het programma maakt, maar vanaf skype naar jouw en dan naar je contactpersoon (skype of skypeout), je krijgt dan als het ware zelf telefoon op je GSM. Om te chatten via dit programma gaat het overigens prima en sms sturen lukt me niet naar mijn vrouw (maar dat gaat even goed niet vanaf de PC), ik heb het nog niet naar iemand anders geprobeerd.
Fring is op dit moment idd de beste keuze, maar daar moet je wel een Fring account maken voor je je Skype account kan gebruiken en dat heeft IM+ for Skype dan weer niet, de spreekwoordelijke "bluts met de buil" zeg maar.
  #9  
Oud 10-03-09, 17:03
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
Fring is op dit moment idd de beste keuze
Waarop baseer je dat?
Is TruPhone dan zoveel onbekender dan Fring? Mensen noemen dat nooit als gratis/goedkoop bel-en-chat-alternatief (zonder jailbreak). En toch is het de moeite waard!
Heb jij al eens de vergelijking gemaakt met TruPhone en Fring? Fring zit zoveel vertraging op, dat het soms niet eens echt mogelijk is een gesprek te voeren. Met TruPhone nergens last van, moet ik na een vergelijking zeggen. Echt, het is het proberen waard (gratis download in de AppStore, TruPhone-account aanmaken, Skype-gegevens en MSN/yahoo/gmail (enz) -gegevens invoeren en gaan met die banaan. Fring kan wel SIP-calls maken met een zelf te kiezen SIPprovider, dat kan TruPhone dan weer niet (maar nogmaals, die paar seconden vertraging bij Fring dan, grrr...).

Ik ben benieuwd naar meer vergelijkingen van mensen hier. Uiteindelijk kunnen we dan misschien samen komen tot de beste in zijn soort (willen we toch allemaal weten, niet?)

Laatst gewijzigd door Buur; 10-03-09 om 17:18.
  #10  
Oud 10-03-09, 17:45
Stefaan3g Stefaan3g is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 6
Standaard

Ik zal ook TruPhone proberen. Ik heb niet zo veel gehakketakt gehad met Fring, niet meer dan met Skype in Amerika. Ik was niet echt beïndrukt door de gehalte of kwaliteit van hun "High Speed Internet".
Ik heb ook vaak naar Amerika een happerende Skype verbinding, volgens mij ligt het aan de staat en de provider.
  #11  
Oud 10-03-09, 22:31
solange solange is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Luxemburg, Erpeldange
Berichten: 38
Standaard

Zal ook eens truphone proberen éen van de dagen. En dan vergelijken met Fring.
Kan inderdaad ook zijn (en dat klinkt logisch ook) dat al die dingen heel sterk afhangen van de internet-connectie. Hier in Luxemburg is het niet echt om over naar huis te schrijven. Ik heb tot vijf jaar geleden in België gewoond en internet ging daar gewoon veel sneller.
  #12  
Oud 13-03-09, 15:46
Stefaan3g Stefaan3g is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 6
Standaard

[FONT=Verdana]Hi Ik heb nu Truphone geprobeerd, maar er zitten voor me toch een hele aantal nadelen aan. Je moet ook hier een abonnement nemen die te vergelijken is met Skype Credit. Verder kan ik makkelijk naar Skype contacten bellen.(hierover later) maar zij kunnen moeilijker mij bereiken in Truphone.[/FONT]
[FONT=Verdana]Het duurt heel land om mijn Skype contacten te laten. Iedere keer moet ik weer bij mijn Skype rekening aanmelden. Wanneer ik online ben is het niet duidelijk zichtbaar in de Skype lijst. Omdat ik mijn mede Skypers uitdrukkelijk vroeg om me terg te bellenging het heel vreemd: Een aantal keer ging het bij Truphone over dat ik gebeld werd door Skype contacten en dat ik niet kon opnemen?? Was geen groen knop om gesprekken op te nemen.[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Met Fring zag ik gelijk wie online was en eenmaal een Skype lijst laden was genoeg om elke keer heel duidelijk te zien en ook gezien word door mijn Skype vrienden.[/FONT]
[FONT=Verdana]Geluid van Truphone was niet beter .. het geluid was zachter dan bij Fring en viel ook weg met van de hakkel tonen. Minder gehakketak bij Truphone is mij niet opgevallen.[/FONT]
[FONT=Verdana]Tot zover mijn ervaringen met Truphone …. [/FONT]
[FONT=Verdana]Heeft ieman[/FONT]
  #13  
Oud 13-03-09, 23:03
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Had je wel een Wi-Fiverbinding of ging het via GPRS? Ik heb totaal geen lange laadtijd of de andere problemen die jij noemt (ook geen gehakkel). Ik denk dat je via GPRS bezig bent geweest? Dat zou alle traagheid e.d. wel verklaren...

Bij TruPhone HOEF je trouwens niet perse geld te storten; net als bij Skype-Out kan dat wel (om naar een ander telefoontoestel (gsm of vast) te bellen), maar dat hoeft dus niet! Als je puur skype-t of chat en het blijft via het internet lopen, dan is het allemaal gratis. Exact hetzelfde als met Skype op de computer dus. Wil je bijv. een vaste lijn bellen, dan moet je idd betalen, zoals Skype ook kent met Skype-Out. Chatten en skypen e.d. is gratis. En onderling bellen TruPhone gebruikers ook gratis (btw: TruPhone is er niet alleen voor de iPhone).

Laatst gewijzigd door Buur; 13-03-09 om 23:25.
  #14  
Oud 14-03-09, 17:20
m.versluis m.versluis is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Waddinxveen
Berichten: 5
Standaard

Gebruik zelf nimbuzz, werkt perfect bij mij
  #15  
Oud 14-03-09, 17:30
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Da's waar ook, Nimbuzz... Die moet ik nog testen! Ik wist niet dat je daarmee ook kon skype-bellen. Maar inderdaad.
  #16  
Oud 14-03-09, 17:46
m.versluis m.versluis is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Waddinxveen
Berichten: 5
Standaard

Nimbuzz kun je heel veel mee. Skype, MSN, Hyves, Yahoo IM, ICQ, AIM
  #17  
Oud 14-03-09, 17:55
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Klopt, ik dacht dat Nimbuzz puur was om mee te IM-en (dus enkel chatten). Blijkt dat je er ook mee kunt bellen via Skype, haha. Dank voor de tip.
  #18  
Oud 16-03-09, 17:37
iMac-er's schermafbeelding
iMac-er iMac-er is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 52
Standaard

Vergeleken met Fring is Nimbuzz volgens mij beter. Bij chatting met Fring ervoer ik enige vertraging, maar niet met Nimbuzz. Bellen met Nimbuzz heb ik geen ervaring.
  #19  
Oud 16-03-09, 17:56
Stefaan3g Stefaan3g is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 6
Standaard

Ja ik was verbonden met Wi-Fi, ik was thuis aan het Skypen en dacht nu ook gelijk testen. Gewoon computer uitgezet en gevraagd dat vrienden in Zuid Afrika my terug skypen met Truphone, dat ging heel moeizaam iedere keer dat de Iphone uit was of op home knop gedrukt moest ik weer skype contacten invoeren.
Daarna zelf contact opgenomen via Truphone geluid was niet beter of minder vertraging als met Fring (mijn contacten zitten echt op platteland met heel wisselende adsl verbinding).
Daarna weer gevraagd mij te skypen op Truphone en ging het wel over maar ik kon niet opnemen.
Ik ben vaak in het buitenland en daarom heeft mijn vrouw een eigen skype rekening en hebben we het een en ander geprobeerd. Voor ons was daar beduidend meer gemak in het omgaan met Fring dan met Truphone.
Soms was geluid een beetje onderbroken bij Fring, maar met Truphone was het aanmerkelijk zachter. Het neemt veel meer tijd om op te starten en skype contacten in te voeren.
Met Nimbuzz heb ik geen ervaring
  #20  
Oud 31-03-09, 18:13
Rasz's schermafbeelding
Rasz Rasz is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 208
Standaard Skype groepsgesprek

Weet iemand of je met skype op de iphone een groepsgesprek kan beginnen?
Zo ja, Hoe?

Dankuwel!
Groeten
Rasz
Reageren

Labels
3gs, skype, t-mobile, update



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Skype op pauze na verlaten skype scherm (backgrounder) UpturnedL1fe iPhone Apps 8 15-08-10 02:29
Gezocht Skype to Skype app Gerwin iPhone Apps 3 11-03-08 14:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:05.