//

App's voor België?

App's voor België? discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ook ik, als Belg, ben tevreden over het forum. Heb sinds enkele dagen een Iphone 3Gs 16gb na veel gelobby met 'n Mobistar-kantoor die er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 08-08-09, 15:37
Trobken Trobken is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Temse
Berichten: 7
Standaard Tevreden

Ook ik, als Belg, ben tevreden over het forum.

Heb sinds enkele dagen een Iphone 3Gs 16gb na veel gelobby met 'n Mobistar-kantoor die er nog ene had liggen voor een klant die deze gereserveerd had, maar die niet kwam opdagen! Pfff.

Ondertussen ben ik sinds bijna een volledig jaar tevreden Mac-gebruiker.

Sinds eind jaren '80 stond er bij ons reeds een Commodore 64 in huis. Wat nadien dan MS-DOS'pc's en Windows'pc's geworden zijn.

Nooit aan gedacht om Apple-producten in huis te halen, vooral niet omdat de meest intensieve gebruikers van deze computers in huis (m'n vader en broer) dat toen afraadden. Te duur en te lastig om om te schakelen, software, compatibiliteit etc...

Inmiddels heeft m'n broer die knop ook omgedraaid en me een MacBook aangeraden waar ik dus zéér tevreden over ben en meer ooit dan m'n vorige PC's en laptops.

Voorgaande om ff te onderbouwen waarom 'n gemiddelde Belg (?) nog niet zo gauw omschakelt naar Mac: te weinig vertrouwd, de meerkost en de compatibiliteit...

Maar als je computermiserie in geld uitdrukt dan is 'n Mac veel goedkoper dan 'n PC met Windows erop!

Schol!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #42  
Oud 03-09-09, 19:43
svdwoude svdwoude is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 8
Standaard Belgische coder

Ik ben net zoals jullie op zoek naar goeie locale apps!

maar als ik het goed begrijp is er niet zo'n groot aanbod aan apps die eigenlijik al bestaan maar nog niet aangepast zijn voor ons belgen.
dan kan ik mss een oplossing bieden: ben sinds kort mezelf aan het bijscholen om met de sdk aan de slag te kunnen (als student wiskunde heb ik al enige basis dus hopelijk gaat dat snel)

apps voor transport (nmbs, de lijn, ...) kunnen niet zo'n groot probleem zijn (alleen copyright even checken)

als mensen nog ingevingen hebben... laat het weten! hoe meer projecten hoe beter!

'k eb trouwens zelf ook nog een vraagje: wat zijn goeie POI apps (around me, ...) die in belgië treffelijk werken? Er zijn er zoveel en mss heeft er hier al iemand ervaring met wat ik best wel en niet aanschaf.

alvast bedankt!
  #43  
Oud 04-09-09, 09:33
BfromB's schermafbeelding
BfromB BfromB is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: België (Antwerpse Kempen)
Berichten: 256
Standaard

Ikzelf ben ook een zeer tevreden Belgische gebruiker van iPhoneclub.nl, totnogtoe de beste iPhone site in België en Nederland! beOrNot is ook een (vrijwel nutteloze) Belgische applicatie.
  #44  
Oud 04-09-09, 09:50
mutsop mutsop is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 57
Standaard

Nu zijn er al 2 mensen met een iphone in de vriendenkring... Mss dat er nog 2 bijkomen
Zelf ben ik ook Belg en hoop op apps zoals ilocal (deze werkt wel, maar zeer weinig data te verkrijgen)...

Als een Belg/Nederlander zich geroepen voelt om een local/benelux appje te schrijven, zekers doen
  #45  
Oud 04-09-09, 12:24
arne_vn arne_vn is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mutsop Bekijk bericht
Nu zijn er al 2 mensen met een iphone in de vriendenkring... Mss dat er nog 2 bijkomen
Zelf ben ik ook Belg en hoop op apps zoals ilocal (deze werkt wel, maar zeer weinig data te verkrijgen)...

Als een Belg/Nederlander zich geroepen voelt om een local/benelux appje te schrijven, zekers doen

Oja, wie dan?


Een goede POI app vind ik deze:

iTunes Store


Is behoorlijk accuraat.
Mooie vormgeving ook.

Destijds "on sale" gekocht voor €0,79 staat nu weer aan volle pot...

Laatst gewijzigd door arne_vn; 04-09-09 om 12:32.
  #46  
Oud 04-09-09, 12:26
Trobken Trobken is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Temse
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svdwoude Bekijk bericht
Ik ben net zoals jullie op zoek naar goeie locale apps!


apps voor transport (nmbs, de lijn, ...) kunnen niet zo'n groot probleem zijn (alleen copyright even checken)
Dàt zou erg welkom zijn, wil ik gerust enkele euro's voor neertellen hoor.

Momenteel heb ik Bento staan en heb ik de meeste bussen die vanaf hier naar Antwerpen rijden manueel ingevoerd.

Moest het een applicatie zijn, die de gewenste buslijnen in een database automatisch kan downloaden, dat zou schitterend zijn.

Misschien is De Lijn (=Vlaamse busmaatschappij) daar al mee bezig?

SUCCES
  #47  
Oud 04-09-09, 12:47
JWVD's schermafbeelding
JWVD JWVD is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Renkum
Berichten: 312
Stuur een bericht via Instant Messenger naar JWVD Stuur een bericht via MSN naar JWVD
Standaard

Ik zou best een app voor België willen maken, maar ik als Nederlander weet gewoon niet wat nou precies de lokale OV eenheid is, en dergelijke, of er goede website's zijn met OV informatie etcetera. Dus als er Belgen zijn die misschien willen helpen PB me
  #48  
Oud 04-09-09, 12:50
arne_vn arne_vn is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trobken Bekijk bericht
Dàt zou erg welkom zijn, wil ik gerust enkele euro's voor neertellen hoor.

Momenteel heb ik Bento staan en heb ik de meeste bussen die vanaf hier naar Antwerpen rijden manueel ingevoerd.

Moest het een applicatie zijn, die de gewenste buslijnen in een database automatisch kan downloaden, dat zou schitterend zijn.

Misschien is De Lijn (=Vlaamse busmaatschappij) daar al mee bezig?

SUCCES

Naar het schijnt is Trein België wel een goede app, het is dat ik bijna nooit meer met de trein reis, en anders is 2,39 euro behoorlijk aan de prijs imho...
  #49  
Oud 04-09-09, 12:53
Trobken Trobken is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Temse
Berichten: 7
Standaard Belgische apps

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arne_vn Bekijk bericht
Naar het schijnt is Trein België wel een goede app, het is dat ik bijna nooit meer met de trein reis, en anders is 2,39 euro behoorlijk aan de prijs imho...
Ja, maar deze app haalt de reistijden via internet binnen op je Iphone.
Een app heeft -volgens mij- een groter potentieel klanten én mogelijkheden als je de gebruiker de mogelijkheid biedt om van thuis uit, z'n reistijden op z'n Iphone te laden...

Net zoals je in 't station een kaartje vragen kan met de reistijden.
  #50  
Oud 05-09-09, 13:39
Bordyl's schermafbeelding
Bordyl Bordyl is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Opwijk - België
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Bordyl
Standaard

Wat ik zéér handig zou vinden is een Telefoongids voor België, zoals Zoek&Vind voor Nederland.
__________________
iPhone 3G 16GB Black* iPod Touch v2 32GB * Iphone 3G S 32GB Black
~ Dormituri te salutant ~
  #51  
Oud 05-09-09, 14:09
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bordyl Bekijk bericht
Wat ik zéér handig zou vinden is een Telefoongids voor België, zoals Zoek&Vind voor Nederland.
Ik heb er geen ervaring mee, maar kijk mss 'ns naar iPhonebook.. Daarmee kan je telefoonnumers zoeken in o.a. België.
  #52  
Oud 05-09-09, 15:28
Bordyl's schermafbeelding
Bordyl Bordyl is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Opwijk - België
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Bordyl
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Ik heb er geen ervaring mee, maar kijk mss 'ns naar iPhonebook.. Daarmee kan je telefoonnumers zoeken in o.a. België.
Bedankt voor de tip, ziet ernaar uit dat dit is wat ik zoek

Het zou natuurlijk nog beter zijn moest er zo'n app enkel voor België zijn, maar hier ben ik tevreden mee!
  #53  
Oud 05-09-09, 16:04
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Kunt ook de belgische grondwet aanschaffen .Belgian constitution.

Weather pro;kan je ook de belgische woonplaatsen nemen en het weer zien voor xxx dagen...Altijd up to date,ik gebruik dat iedere dag meermaals .

qflits;flitscontroles;zitten er uiteraard niet altijd in en het gebeurt wel soms er al controles zijn maar deze er dan niet opstaan maar het is altijd een leuk hulpmiddel.

be tv;is gratis en zie je van de meeste zenders wat er op tv is.

T.mobilis is ook altijd handig,is ook voor belgie.
  #54  
Oud 05-09-09, 18:55
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

@ ikkeg zeker. en ik denk dat in Nederland meer initiatief nemers zijn dan in Belgie om de app's te maken. Toch zie ik steeds meer belgische app's komen
En wie weet zitten er andere rechten aan verbonden.

Dat kun je alleen maar weten als developer en ik ben dat niet.

(((zelf nederlander)))
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #55  
Oud 06-09-09, 12:34
arne_vn arne_vn is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trobken Bekijk bericht
Ja, maar deze app haalt de reistijden via internet binnen op je Iphone.
Een app heeft -volgens mij- een groter potentieel klanten én mogelijkheden als je de gebruiker de mogelijkheid biedt om van thuis uit, z'n reistijden op z'n Iphone te laden...

Net zoals je in 't station een kaartje vragen kan met de reistijden.

De tijden van een trein veranderen continu, dus mij lijkt het wel makkelijk als je onderweg bent om altijd op de hoogte gehouden te worden van eventuele vertragingen enzoverder.
Nagenoeg alle iPhone users beschikken over mobiel internet dus ik zie het probleem zo niet...
  #56  
Oud 06-09-09, 19:24
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Het probleem is;hoe maak je in godsnaam een app?
Want ik heb nochthans wat in gedachten maarja,ik heb der geen *****n verstand van dus is mijn vraag;hoe maak je zoiets en als je het absoluut zelf niet zou kunnen,hoe kan je dan toch je ding op de markt brengen?Aan wie vraag je dit dan het beste,uiteraard met de bedoeling je je niet blauw betaald he want een app is bedoeld ook om er geen honderden euro's verlies aan te hebben.
  #57  
Oud 09-09-09, 11:07
mutsop mutsop is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 57
Standaard

Nu hopen op een brilliante brein die zulk utility in elkaar kan steken
Enkele vereisten: Trein, bus (de Lijn, Stib, gans Belgie gewoonweg), ilocal (look a like), telefoon gids (Locale polities, brandweer, antigif, ... zouden offline bereikbaar moeten zijn. Witte gids online), ...
  #58  
Oud 09-09-09, 11:19
svdwoude svdwoude is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 8
Standaard

op zich is het niet moeilijk die apps te maken...er moet niks 'vernuftig' inzitten. Gewoon goed nadenken over het gebruiksgemak en zorgen dat alle mogelijke 'opzoekmanieren' er effectief inzitten.
Het grootste probleem komt erop neer om een database te vinden en te kunnen gebruiken met alle informatie in, en die dan telkens je een internet connectie hebt automatisch zou kunnen updaten... Maar apps zoals deze zijn al 1000 keer gemaakt dus ik vind wel ergens een goed voorbeeld
  #59  
Oud 09-09-09, 18:23
arne_vn arne_vn is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 53
Standaard

Radio.be heb ik hier eigenlijk nog niet voorbij zien komen, maar de meesten zullen 'm wel al kennen .
Is voor de radio van de meeste Belgische radiostations te streamen.

Verder heb ik nog T.Mobilis staan, voor verkeersinfo (files, flitsers, werkzaamheden,...). Kan wel eens een grondige update gebruiken...
  #60  
Oud 09-09-09, 20:29
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arne_vn Bekijk bericht
Radio.be heb ik hier eigenlijk nog niet voorbij zien komen, maar de meesten zullen 'm wel al kennen .
Is voor de radio van de meeste Belgische radiostations te streamen.

Verder heb ik nog T.Mobilis staan, voor verkeersinfo (files, flitsers, werkzaamheden,...). Kan wel eens een grondige update gebruiken...
Ik heb radio.be maar dat streamen,kweet nie,dat ding valt te veel uit naar mijn zin.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Abonnement voor student in Belgie? Tines Overige providers Nederland 0 27-01-11 14:09
rabobank app in Belgie guided tours iPhone Apps 0 16-02-10 08:38
iPhone voor minder dan in Belgie vlees91 Archief 4 07-08-08 14:53
unlock 1.1.4 voor beginner (belgië) vdr74 Archief 1 18-03-08 15:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:31.