iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   App's voor België? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/41170-app-s-voor-belgie.html)

MrBrightside 07-08-09 12:40

App's voor België?
 
Als ik het forum, en de site lees zijn de meeste app's voor Nederland.. Is er een opmerkelijk verschil voor app's tussen Nederland en België?

Chrisl 07-08-09 12:49

Wel als het bijvoorbeeld gaat om een app met tankstations in Nederland, daar heb je als belg weinig aan.

MrBrightside 07-08-09 12:54

Ja, maar ik heb de indruk dat er voor Nederland meer app's uitkomen. Klopt dat? T'is net alsof de iPhone daar meer leeft als hier, want ik ken ook slechts 1 iemand in mijn vriendenkring die een iPhone heeft. Het is hier ook schandalig duur, doordat Mobistar van een monopolie geniet.

Chrisl 07-08-09 12:58

Wij zijn ook een stukje groter en het zal hier idd meer leven zoals je zelf al aangeeft. Maarre, wat houdt je tegen om zelf apps te gaan maken?

MrBrightside 07-08-09 13:02

Ik bezit nog geen iPhone en de kennis om te coden..

MrBrightside 07-08-09 13:09

Sorry ik zit op mijn werk, afbeeldingen op het internet zijn vaak geblokkeerd. Je kan de afbeelding wel sturen naar maarten.vanderstraeten@fortis.com

iScorpio 07-08-09 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrBrightside (Bericht 334969)
Sorry ik zit op mijn werk, afbeeldingen op het internet zijn vaak geblokkeerd. Je kan de afbeelding wel sturen naar maarten.vanderstraeten@fortis.com

Afbeelding van Chris was niet serieus bedoelt en daarom ook verwijderd ;)

Chrisl 07-08-09 13:11

Het was idd een grapje, maar om hem nou gelijk te verwijderen.... ;-)

MrBrightside 07-08-09 13:14

Zijn hier belgen die zich hierin benadeeld voelen?

Konfu 07-08-09 13:18

nee totaal niet, waarom zouden wij ons benadeeld moeten voelen ?

tripkip 07-08-09 13:48

Toch wel, ik zou supergraag gelijkaardig belstatus app hebben voor mobistar of tankstations, of net gemist, of nos, of nu.nl of ...

Jamez 07-08-09 13:51

Misschien kan in het tankstation app ook België opgenomen worden?

Aangezien veel Nederlanders die dicht tegen België wonen effe de grens oversteken om in België te komen tanken :)

Moeten ze toch ook weten wel tankstation in België het goedkoopst is hé in hun regio :)

MrBrightside 07-08-09 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tripkip (Bericht 334989)
Toch wel, ik zou supergraag gelijkaardig belstatus app hebben voor mobistar of tankstations, of net gemist, of nos, of nu.nl of ...

Inderdaad, ik lees ook over al die applicaties over net gemist, nos en nu.nl .. amper hoor ik daar eens iets vlaams bij.

Runaque 07-08-09 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrBrightside (Bericht 334975)
Zijn hier belgen die zich hierin benadeeld voelen?

Belange ni, wij Belgen weten perfect waar we een tankstation kunnen vinden zonder die speciaal gemaakte app, misschien zegt dat iets over de Nederlanders. :D

Nee, volgens mij zijn er in België minder mensen die het geld ervoor over hebben om een laptop van Apple aan te kopen, het goedkoopste toestel (MAC Mini) is al 600€ en voor die prijs heb je al een goede PC en meer uitbereidingsmogelijkheden.

Ikzelf ga misschien als tweede computer een Macbook voor erbij kopen, ik zou hem vooral voor fotobewerking willen gaan gebruiken.

Bomans 07-08-09 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque (Bericht 335088)
... Nee, volgens mij zijn er in België minder mensen die het geld ervoor over hebben om een laptop van Apple aan te kopen, ...

Wat voor een belachelijke redenering is dat nu weer?

Jamez 07-08-09 15:57

Het is misschien een tip voor de Nederlandse ontwikkelaars om hun apps op de Benelux toe te spitsen (niet enkel NL), is immers ook meer mogelijke potentiële kopers, dus meer €€€ ...

MrBrightside 07-08-09 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jamez (Bericht 335093)
Het is misschien een tip voor de Nederlandse ontwikkelaars om hun apps op de Benelux toe te spitsen (niet enkel NL), is immers ook meer mogelijke potentiël kopers, dus meer €€€ ...

Inderdaad, moest ik kunnen coden had ik het al zeker gedaan!

@ Bomans: Apple is veel duurder dan Windows, daarmee zijn mensen hier in België denk ik minder geneigd om iets van Apple te kopen. Het is hier in België misschien gewoon niet zo'n hype als in Nederland.

Runaque 07-08-09 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 335090)
Wat voor een belachelijke redenering is dat nu weer?

Waarom zou het een belachelijke redenering zijn, niet iedereen wilt een Mac kopen voor het huishouden, die dingen vind je meer in bedrijven terug en vooral in bedrijven waar grafische aspecten bij komen kijken. Voor een PC vind je eender wat en eender waar, voor een Mac moet je al meer bij Apple store of een computerzaak die ook Apple verkoopt gaan. Het is gewoon een Feit dat PC beter in de markt ligt, bij een PC van 600€ koop je voor 200€ een goed 24" scherm bij, wil je dit bij Apple, dan ben je het dubbele kwijt (aan een iMac 1699€) met dezelfde spec's, niet iedereen wil of kan dit zich permiteren.

Leer eens deftig lezen! Trouwens, een iPhone is ook een pak duurder met eender welke smartphone met dezelfde capaciteiten, Apple is gewoon duurder dan de overige marktspelers.

Konfu 07-08-09 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tripkip (Bericht 334989)
Toch wel, ik zou supergraag gelijkaardig belstatus app hebben voor mobistar of tankstations, of net gemist, of nos, of nu.nl of ...

belstatus ? bel #5580# en je ontvangt meteen alle info
voor tankstations is er totalBe (kheb nu wel toevallig tankkaart van total, dus megahandig in het ganse land)

ikkeg 07-08-09 17:02

Belgische app.
 
:):):):) Ik vind dat we als Belg blij mogen zijn dat onze noorderburen zo'n interessante site hebben uitgebouwd waar wij toch ook maar van profiteren. Ik heb niks dan lof voor het team van iphoneclub.nl, dit mag ook gezegd worden.
Bedankt aan de initiatiefnemers en moderators.
Een tevreden dagelijkse bezoeker.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:05.