iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   gezocht, applicatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/42073-gezocht-applicatie.html)

makke 20-08-09 13:22

gezocht, applicatie
 
Hallo,

Ik zoek een applicatie (dat kan werken op een niet gejailbreakte iphone) dat je (dagelijks en/of maandelijks) internetgebruik in de gaten houdt, daarmee bedoel ik de trafiek los van het Wi-Fi gebruik. Ik hoop op die manier mijn trafiek te kunnen evalueren dat ik gebruik bij mijn operator. Ik heb momenteel namelijk, sinds begin deze week, een abonnement bij de Belgische operator Mobistar, inclusief 500MB data.

Bedankt bij voorbaat.

BfromB 20-08-09 13:43

Daar heb ik ook wel interesse voor, liefst een operator onafhankelijke applicatie. Gelijkaardige vraag is al eerder gesteld naar aanleiding van dergelijke Mobile Vikings app, zie link.

Larss 20-08-09 14:10

Dat is niet mogelijk aangezien zo'n app de hele tijd aan zou moeten staan (in de achtergrond). Dat is niet verenigbaar met je eis van niet-JB.

Heeft je operator geen web app oid waar je dat kunt bijhouden?

Konfu 20-08-09 17:09

Toets #5580# in en dan krijg je meteen een melding terug van Mobistar.
Hierin staat je telefoon- en dataverbruik (zonder Wi-Fi).

makke 20-08-09 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Konfu (Bericht 340793)
Toets #5580# in en dan krijg je meteen een melding terug van Mobistar.
Hierin staat je telefoon- en dataverbruik (zonder Wi-Fi).

Da's handig, thx ... wat ik wel merk is dat het systeem een melding geeft van :

Minutes and SMS : still 37.04 euro available
Mobile internet : still 498.19 MB available

Ik vind vooral dat aantal minuten en sms'en vreemd. Ik heb een My45 abo wat overeenkomt met 6 uur bellen of 600 sms'en of 300 mms'en inbegrepen in dat abonnement. Klopt die bovenstaande mededeling dan ? Of is die berekening correct ? Of weet iemand hoe ze daar aan komen ?

Luunie 20-08-09 18:03

Weet eigenlijk ook niet hoe ze dat berekenen.. het is bijvoorbeeld niet 600 smsjes EN 6 uur bellen..

Konfu 20-08-09 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door makke (Bericht 340805)
Da's handig, thx ... wat ik wel merk is dat het systeem een melding geeft van :

Minutes and SMS : still 37.04 euro available
Mobile internet : still 498.19 MB available

Ik vind vooral dat aantal minuten en sms'en vreemd. Ik heb een My45 abo wat overeenkomt met 6 uur bellen of 600 sms'en of 300 mms'en inbegrepen in dat abonnement. Klopt die bovenstaande mededeling dan ? Of is die berekening correct ? Of weet iemand hoe ze daar aan komen ?

In je eerste post vermeldde je dat je sinds begin deze week het abo van Mobistar hebt.
De belwaarde (bellen en sms) hangt af van wanneer je abo begonnen is.

Bijvoorbeeld als je maandelijks abo loopt van de 17de tot de 16de van de volgende maand en jouw abo startte op de 5de, dan krijg je slechts belwaarde vanaf de 5de tot de 16de. Pas de maand daarop, ga je je volledige 45 euro krijgen (600 smsjes of 6u bellen). En de eerste maal, nu dus, zal je slechts ook maar van de 5de tot de 16de betalen, daarna is het iedere keer 45 euro.

Wat leuk is, is dat wat niet opgebruikt is van belwaarde (geen data) binnen de maand, gewoon wordt overgezet naar volgende maand.

Hopelijk legt dit voorbeeldje het genoeg uit.

makke 21-08-09 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Konfu (Bericht 340935)
In je eerste post vermeldde je dat je sinds begin deze week het abo van Mobistar hebt.
De belwaarde (bellen en sms) hangt af van wanneer je abo begonnen is.

Bijvoorbeeld als je maandelijks abo loopt van de 17de tot de 16de van de volgende maand en jouw abo startte op de 5de, dan krijg je slechts belwaarde vanaf de 5de tot de 16de. Pas de maand daarop, ga je je volledige 45 euro krijgen (600 smsjes of 6u bellen). En de eerste maal, nu dus, zal je slechts ook maar van de 5de tot de 16de betalen, daarna is het iedere keer 45 euro.

Wat leuk is, is dat wat niet opgebruikt is van belwaarde (geen data) binnen de maand, gewoon wordt overgezet naar volgende maand.

Hopelijk legt dit voorbeeldje het genoeg uit.

Gedeeltelijk ;)

Ik ben gewoon naar de mobistarwinkel gegaan (in Mechelen) en heb gewoon ingetekend op het My45 abonnement. Dit is gebeurd op woensdag de 19e. Nu vandaag, de 21ste sta ik op nog steeds op die 37 euro. Het dataverbruik is ook stabiel. De man in de winkel had me gesproken over die 600smsjes of 6 uur belwaarde + zelfs 200 extra sms'en bij intekening van het abonnement. Toeval wil dat ik zelf maar 1 keer kort gebeld heb en enkel en alleen wat sms'en heb verstuurd.

Ik zou verwachten dat mijn abo onmiddellijk begint te lopen, toch ? Daarom vind ik het vreemd dat alles zo snel achteruit zou gegaan zijn dmv het versturen van een paar sms'en. Best eens langsgaan bij de Mobistar winkel ?

Toch bedankt voor je reactie en hulp !


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:30.