iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   bus (nederland) einde oefening ? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/44147-bus-nederland-einde-oefening.html)

mhoutman 19-09-09 22:11

bus (nederland) einde oefening ?
 
heb voor de zomervakantie bus (nederland) gekocht:

iTunes Store

deze app werd door mij in goed vertrouwen aangeschaft. de eerste paar weken waren er direct een paar updates (in app).

echter:

- sinds 23 juli j.l. zijn er echter geen updates meer (alleen zomerdienstregelingen zijn beschikbaar terwijl er reeds winterdienstregelingen in zouden moeten staan.
- emails (Bus - alle bustijden op je iPhone | Meld een probleem) worden niet beantwoord
- hun andere app trein belgië werd uit de appstore verwijderd
- vreemd genoeg zijn er via itunes desktop sinds 23 juli ook geen reviews meer zichtbaar maar wel via itunes iphone app.

zijn we meer gebruikers die moeite hebben met deze gang van zaken ? :mad:

Nikooos 19-09-09 23:22

is het verplicht om up te daten dan?

mhoutman 19-09-09 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 354114)
is het verplicht om up te daten dan?

in de letterlijk zin van het woord niet. wel als er winterdienstregelingen zijn terwijl de app nog de zomerdiensten weergeeft ;)

kluggie56 21-09-09 16:39

Bij de mij bekende streekvervoerders (Connexxion, Veolia en Qbuzz) bestaat een zomerdienstregeling alleen maar uit een aantal geschapte ritten. Deze staan in de dienstregelingboekjes en op de haltevertrekstaten vermeld met een voetnoot. Derhalve dus geen echte zomer-winterdientregeling. In December wordt er wel een nieuwe dienstregeling in gebruik genoemen.:D

wubbe 23-12-10 12:39

En nog steeds loopt Bus hopeloos achter.
Beetje jammer voor zo'n mooie applicatie. Als je als ontwikkelaar ervoor kist om met lokale (offline) data te werken dan moet je wel zorgen voor een fatsoenlijke update.

Ik denk dat de heren van Wasabi Apps hun aandacht nu op 'Weekcalendar' richten. Het geld voor 'Bus' is binnen.

Slecht ondernemerschap heet zoiets.

Guest-20180925190238 23-12-10 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wubbe (Bericht 618182)

Ik denk dat de heren van Wasabi Apps hun aandacht nu op 'Weekcalendar' richten. Het geld voor 'Bus' is binnen.

Slecht ondernemerschap heet zoiets.

De ene iPhone ontwikkelaar die de andere onderuit haalt is ook niet bepaald een vorm van zakelijke ethiek :d:d:d

wubbe 23-12-10 12:51

Ik ben inderdaad ook ontwikkelaar. Maar hoe noem jij deze manier van werken dan?

Nogmaals: Als je de keuze maakt voor offline data, dan heeft dat consequenties.
Als ontwikkelaar moet je bedenken dat een App nog jaren gebruikt gaat worden.

(moet je eens kijken bij de review-commentaren in iTunes, daar lusten de honden geen brood van)

ijveer 24-02-14 12:40

Heb vorige week app live OV en bustijden aangeschaft, maar beiden geven geen bustijden, ook na update €0,89 niets werkt niet. Toch raar dat je via app shop moet betalen voor iets dat niet werkt!

Rav3n 24-02-14 13:43

Via iTunes ff inloggen op je account. Een paar simpele klikjes en je hebt je centen terug.
Geen moeilijke vragen oid. Doe ik wel vaker bij apps die niet werken.
Niet vergeten de recessies bij die app in te vullen vóór het verwijderen.

wubbe 24-02-14 14:00

Heb je de maker van de App al gemeld dat e.e.a. niet werkt?
De maker van de App is vaak niet dezelfde organisatie als die de OV-data aanlevert. Als daar een fout zit merk je dat in de App terwijl de App op zichzelf goed is.

Guest-20180925190238 24-02-14 14:09

@wubbe

Nu ik je toch aan de lijn heb: :)

/off topic/
Hartelijk dank voor de F5J update. :)
/on topic/

wubbe 24-02-14 14:11

/off topic/
:-)
/on topic/

ballegooier 24-02-14 16:48

Ik bekijk dit soort ontwikkelingen ook kritisch alvorens ik een app aanschaf. Is de dienst of functie van de app eentje waar ik minimaal een periode lang wat aan heb, en die bijv zodanig iets toevoegt dat de mobiele website bijv niet afdoende is?

Je hebt ook app waarvan het voortbestaan niet direct twijfelachtig is, zoals bijv navigatie app TomTom, maar wat als het onvoorstelbare gebeurt en TomTom failliet gaat of overgenomen door een ander bedrijf? Maar stel dat dat allemaal niet gebeurt, hoe lang krijg ik voortaan kaartupdates voor hetzelfde geld? Bij een losse TomTom is dat vaak hooguit 1 of 2 jaar, daarna is het betalen. Bij de app wordt daar niet iets over duidelijk.
Zaken die vaak niet duidelijk zijn op het moment dat je de app koopt. En dus op dat moment een inschatting moet maken over deze zaken....

De houdbaarheid van een app is toch vaak maar beperkt, als de ontwikkelaar van z'n opbrengst gaat genieten in een ver land en de boel achterlaat, zit je als gebruiker. Er is niks illegaals aan, het mag allemaal.

Hoewel geen enkele software onbeperkt houdbaar is, of hoeft te zijn, is het wel netjes als de ontwikkelaar dit zo netjes mogelijk afhandelt. Want soms is doorgaan onhaalbaar of onnodig (zoals onlangs Trein gestopt is)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:21.