//

Apps blijven op achtergrond draaien :s

Apps blijven op achtergrond draaien :s discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hmzz mijn 'Mail' & 'Telefoon' app van de iPhone zelf blijven op de achtergrond openstaan ookal wis ik deze via backgrounder.. Heeft iemand een idee ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-10-09, 23:59
PearLRoX's schermafbeelding
PearLRoX PearLRoX is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: België
Berichten: 219
Standaard Apps blijven op achtergrond draaien :s

Hmzz mijn 'Mail' & 'Telefoon' app van de iPhone zelf blijven op de achtergrond openstaan ookal wis ik deze via backgrounder.. Heeft iemand een idee hoe deze
niet meer aanspringen?

Thx & grtz
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-10-09, 00:43
OiP's schermafbeelding
OiP OiP is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Brugge
Berichten: 257
Standaard

Proces killen via sbsettings.
  #3  
Oud 09-10-09, 00:46
Shake3000 Shake3000 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 78
Standaard

Wat je wil gaat niet lukken. Phone.app start altijd opnieuw op. Als je die killt namelijk ben je onbereikbaar. Je mail.app zou niet automatisch moeten starten btw, behalve misschien als je fetch aan hebt ofzo.
  #4  
Oud 09-10-09, 18:39
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Dat is toch normaal? Je telefoon app blijft aanstaan omdat je bereikbaar moet zijn, ga je naar vliegtuigmodus dan gaat deze weg. De mail.app blijft openstaan omdat push of fetch waarschijnlijk aanstaat en daardoor ook moet blijven draaien.
  #5  
Oud 09-10-09, 19:26
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OiP Bekijk bericht
Proces killen via sbsettings.
Heb je dat wel eens geprobeerd ?

Het lijkt weg, maar als je weer kiest voor processes, dan is ie er gelijk weer
__________________

  #6  
Oud 09-10-09, 19:26
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

de eigen apps van apple, dus telefoon/contacten, mail, safari en iPod blijven altijd op de achtergrond draaien als je ze 1 keer hebt opgestart. Pas bij een reboot zijn ze weer afgesloten. Behalve de telefoon/contacten natuurlijk
  #7  
Oud 10-10-09, 14:00
PearLRoX's schermafbeelding
PearLRoX PearLRoX is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: België
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
de eigen apps van apple, dus telefoon/contacten, mail, safari en iPod blijven altijd op de achtergrond draaien als je ze 1 keer hebt opgestart. Pas bij een reboot zijn ze weer afgesloten. Behalve de telefoon/contacten natuurlijk
Nop..nix van puch of fetch of die dingen.. Telefoon stoord me nu niet zo maar de 'mail' ..op m'n fw 3.0 had ik dat niet.. Nu op m'n FW 3.1 wel (custom fw)

alles al gedaan maar springt altijd weer op. Zelfs na een reboot
  #8  
Oud 10-10-09, 14:06
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Een harde reset killed alle processen die niet noodzakelijk zijn voor het normaal functioneren van je telefoon: hou de sleep-/wakebutton en de homebutton tegelijk ong. 15 seconden ingedrukt totdat je iPhone vanzelf uitgaat. Dit maakt je werkgeheugen leeg. Daarna opnieuw opstarten.

Om één bepaalde applicatie uit te zetten kun je ook deze beide knoppen tegelijk ingedrukt houden totdat de 'zet uit-slide' verschijnt. Knoppen loslaten en de homebutton ingedrukt houden (ong. 6 seconden), de bewuste applicatie wordt gestopt.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #9  
Oud 10-10-09, 21:47
PearLRoX's schermafbeelding
PearLRoX PearLRoX is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: België
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Een harde reset killed alle processen die niet noodzakelijk zijn voor het normaal functioneren van je telefoon: hou de sleep-/wakebutton en de homebutton tegelijk ong. 15 seconden ingedrukt totdat je iPhone vanzelf uitgaat. Dit maakt je werkgeheugen leeg. Daarna opnieuw opstarten.

Om één bepaalde applicatie uit te zetten kun je ook deze beide knoppen tegelijk ingedrukt houden totdat de 'zet uit-slide' verschijnt. Knoppen loslaten en de homebutton ingedrukt houden (ong. 6 seconden), de bewuste applicatie wordt gestopt.
zelfs na dat..een reset.. Heb het gecheckt met backgrounder kirikea (of wat is dat daar) en de 'mail' en 'telefoon' worden automatisch geactiveerd.. Wat wel veel batt slikt
  #10  
Oud 10-10-09, 22:14
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Zonder de telefoon app ben je niet bereikbaar he
  #11  
Oud 10-10-09, 22:30
Shake3000 Shake3000 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 78
Standaard

Weet je zeker dat fetch uit staat bij je mail settings? Als ik die aan zet blijft mail ook terug komen.
  #12  
Oud 11-10-09, 09:18
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

....of staat er toch nog een mailtje ergens die op de een of andere manier niet verzonden kan worden?
Dat je mail nu nog steeds aan staat is niet normaal, er moet bijna wel een instelling fout staan.
  #13  
Oud 11-10-09, 14:56
PearLRoX's schermafbeelding
PearLRoX PearLRoX is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: België
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Zonder de telefoon app ben je niet bereikbaar he
Nja das geen probleem want alsk die afzet ben ik nog steeds bereikbaar.. Ti's niet de toggle he..gwoon de app.

En nop..nix van
mails dat nog verzonden moet worden fzo.. Ochjaa raar maar waar (batt loopt er gewoon sneller van leeg )
  #14  
Oud 20-10-09, 00:00
Sensatie Sensatie is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PearLRoX Bekijk bericht
Nja das geen probleem want alsk die afzet ben ik nog steeds bereikbaar.. Ti's niet de toggle he..gwoon de app.

En nop..nix van
mails dat nog verzonden moet worden fzo.. Ochjaa raar maar waar (batt loopt er gewoon sneller van leeg )
Ze zeggen altijd beter laat dan nooit.
Maar had het zelfde probleem als jou maar heb nu ook de oplossing (hoop nu jij ookal).

Ik heb het zo gedaan;
Instellingen -> Mail, Contacten, Agenda.
Nieuwe gegevens: Uit.
Fetch: Handmatig.

Succes!
  #15  
Oud 10-11-09, 13:25
PearLRoX's schermafbeelding
PearLRoX PearLRoX is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: België
Berichten: 219
Standaard

alles al gedaan .. blijft steeds draaien op iphone
  #16  
Oud 10-11-09, 17:17
Shake3000 Shake3000 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PearLRoX Bekijk bericht
Nja das geen probleem want alsk die afzet ben ik nog steeds bereikbaar.. Ti's niet de toggle he..gwoon de app.
het is heel simpel: als je de telefoonapp killt en op een of andere manier zorgt dat ie niet start ben je NIET bereikbaar. Het is me nog steeds een raadsel waarom je dit doel nastreeft.

Wat betreft de mail app: doe een restore en stel in als nieuwe iPhone in iTunes (dus zonder backup terugzetten), dan fetch uit en de mail app zou uit moeten blijven. Suc6

Laatst gewijzigd door Shake3000; 10-11-09 om 17:28.
  #17  
Oud 10-11-09, 18:51
PearLRoX's schermafbeelding
PearLRoX PearLRoX is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: België
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shake3000 Bekijk bericht
het is heel simpel: als je de telefoonapp killt en op een of andere manier zorgt dat ie niet start ben je NIET bereikbaar. Het is me nog steeds een raadsel waarom je dit doel nastreeft.

Wat betreft de mail app: doe een restore en stel in als nieuwe iPhone in iTunes (dus zonder backup terugzetten), dan fetch uit en de mail app zou uit moeten blijven. Suc6
Die telefoon.app heeft nix te maken met het bereik ..dient enkel voor u contacten, telefoon nummer in te duwen ect. (zelfs in flightmode staat het steeds aan bij kirikae/backgrounder)

En van die mail.app... Ti's een splinter nieuwe iPhone 3GS met nieuwe jailbreak en gegevens... geen Fetch, geen puch,geen mail account.

Laatst gewijzigd door PearLRoX; 11-11-09 om 23:57.
  #18  
Oud 14-11-09, 12:27
PearLRoX's schermafbeelding
PearLRoX PearLRoX is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: België
Berichten: 219
Standaard

Ondertussen heb ik gevonden bij 'backgrounding' dat telefoon.app,iPod.app en mail.app staandaard blijven draaien op de 'background' ..er moet toch een mogelijkheid zijn ze te kunnen uit zetten.. Bij iPod.app lukt het ..vreet ook batt he,kleine beetjes helpen!
  #19  
Oud 08-07-10, 13:22
hans bom hans bom is offline
• iOS 4.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard Ipod app blijft op de achtergrond

Heb iets raars, als ik dubbel klik op de home knop, dan kan je zien wat er open staat. Ik krijg met geen mogelijkheid het ipod icon weg. Als ik ipod opstart, staan er 2. 1 icoon krijg ik wel weg (2 sec indrukken) Maar de andere gaat niet weg dan. Ook staat er een play, snel voor en achteruit icoon bij en een icoon als ik daar op klik komt de tekst "staande paginarichting vergrendelen" Maar dit icoon kan ik ook niet wegkrijgen! Heeft er iemand een idee?
  #20  
Oud 08-07-10, 13:53
Karnemelk's schermafbeelding
Karnemelk Karnemelk is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hans bom Bekijk bericht
Heb iets raars, als ik dubbel klik op de home knop, dan kan je zien wat er open staat. Ik krijg met geen mogelijkheid het ipod icon weg. Als ik ipod opstart, staan er 2. 1 icoon krijg ik wel weg (2 sec indrukken) Maar de andere gaat niet weg dan. Ook staat er een play, snel voor en achteruit icoon bij en een icoon als ik daar op klik komt de tekst "staande paginarichting vergrendelen" Maar dit icoon kan ik ook niet wegkrijgen! Heeft er iemand een idee?
Ja, die tweede staat op het iPod/rotatie scherm en is gewoon een snelkoppeling naar de iPod applicatie. Die staat er altijd en zegt niets over het feit of iPod nog draait of niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MSN op de achtergrond laten draaien MrJericho iPhone algemeen 2 30-10-10 17:07
Gedownloade apps blijven 'wachten' ome jan iPhone Apps 11 04-10-10 17:35
programmas die op achtergrond draaien kunnen beheren/afsluiten Kale_Hollander iPhone Apps 14 09-09-10 04:19
Apps blijven updaten... vdvorst Archief 2 19-12-08 14:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:56.