iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Wintersport applicaties (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/45623-wintersport-applicaties.html)

jap74 12-10-09 12:06

Wintersport applicaties
 
Het winterseizoen komt er weer aan.....

Vorig jaar zag ik dat er een aantal app verscheen met sneeuwhoogten en info over wintersportgebieden. Vooral Amerikaans die gefocust zijn op de US en Canadese gebieden.

The North Face heeft een hele mooie app uitgebracht (Snow Report- nieuwe versie van vorige week). Die ziet er erg mooi uit, maar sneeuwhoogtes zijn in inches, temperatuur in Farenheit en windsnelheid in mph....Dan moet je weer een converter gebruiken. Heb geen instelling gevonden hoe je dit kan wijzigen naar Europese settings.

Ik heb ook iSki Austria. Die is ook er goed, maar helaas alleen voor gebieden in Oostenrijk. Volledige info over pistes en sneeuwhoogtes. Zelfs met kaarten van het gebied (wel een beetje klein. Kun je tijdens het skien niet gebruiken).

Van deze twee heb ik overigins niet kunnen vaststellen hoe recent de data is.

Weet er iemande een goede App voor gebieden in Zwitserland en Frankrijk?

iPhonegekochtinItaly 12-10-09 17:37

ik gebruik www.snow-forecast.com via safari

IlyaBS 12-10-09 20:16

De applicatie Snow Report zag er wel goed uit. Kan er voor de rest vrij weinig over zeggen, aangezien ik er tot nu toe nog niet echt gebruik van heb gemaakt.

Quirit 12-10-09 21:20

'snow*and*ski*report*by*rei' is goed vind ik.

ladenhollander 13-10-09 22:10

fizz snow!!!!!!!!!!! Is konings! Laat ook livecams zien, verwachte sneeuwval, piste status en weersverwachting en overzichtkaart van ski gebied!

Trouwens iTrailmap 3d wil ik binnenkort testen in val thorens, die laat zien waar je bent op de piste via gps! (geen internetkosten nodig)...

jap74 14-10-09 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Quirit (Bericht 365475)
'snow*and*ski*report*by*rei' is goed vind ik.


Ziet er inderdaad indrukwekkend uit. Deze gebruikt dezefde gegevens als die van North Face (nl van onthesnow.com) en gebruikt dus ook niet het metrische systeem. Sneeuwhoogten in inches.

Heb ook SwissSnow geprobeerd. Ziet er overzichtelijk uit. Geen poespas. Uiteraard kunnen we het over een aantal weken pas goed uitproberen als er een beetje sneeuw ligt.

iSki is bij mij een beetje instabiel. Ik kan geen favorieten aanmaken. Dan crashed de app.

@ladenhollander: laat weten hoe iTrailmap werkt. Dit lijkt me erg handig. Ben benieuwd naar batterijverbruik.

Quirit 14-10-09 11:28

Bij die Rei Snow Report kan je Centimeters en °C instellen als je een resort toevoegt ;).

Fizz snow vind ik ook handig.

Het enige nadeel dat ze allemaal hebben is dat de kaarten telkens van slechte kwaliteit zin als je begint te zoomen. Zelfs bij iTrailmap 3D (waar je er toch centen voor betaalt) is dit het geval.

ladenhollander 14-10-09 11:34

iTrailmap werkt erg simpel. Je moet eerst een bepaald skigebied zoeken, deze selecteren. Dan haalt ie via internet de kaarten.
Er zijn 2 soorten kaarten:
- de officiële piste kaart
- een 3d gps kaart, die laat zien waar je op de berg bent.
Ook houdt ie zien hoe hoog je zit, hoeveel km je aflegd en hoeveel hoogte verschil je aflegt.

Wat weerberichten raad ik je echt fizz snow aan!!

Succes!

Wat betreft slechte kwaliteit kaarten bij iTrailmap:

Ik heb de gebieden waar ik het meeste kom eens gecheckt, maar daar zijn echt alle kaarten scherp hoor! Je moet alleen ff een paar seconden wachten tot de kaart is geladen.....

ladenhollander 14-10-09 11:48

@ Ferry 86:

Is die nieuwe sneeuw app toevallig gekoppeld aan de website sneeuwhoogte.nl????????

makke 27-10-09 12:33

Een absolute must-have voor ski- en bergliefhebbers is peak.ar.

check hier voor achtergrondinformatie :

Peak.AR

mhoutman 28-10-09 16:03

TIP: the snow report 2.0 (van the north face)
 
een aardige tip nu het wintersport seizoen er weer aan komt: the north face heeft een nieuwe versie van snow report uitgebracht.

nieuw: o.a. twitter link, push notification en ga zo maar door. ook europa wordt goed ondersteund.

ook een errug mooie interface !!

d/l hier: iTunes Store

enjoy !! :)

Vanstra 28-10-09 17:01

Alleen jammer dat het in fahrenheit weergegeven wordt.

mhoutman 28-10-09 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vanstra (Bericht 376003)
Alleen jammer dat het in fahrenheit weergegeven wordt.


uh, je kunt de instellingen op metric zetten ;)

Timmeh_ 28-10-09 21:40

// Discussies samengevoegd, past hier goed bij ;)

jap74 30-10-09 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman (Bericht 376037)
uh, je kunt de instellingen op metric zetten ;)

Ik heb overal gezocht, maar waar zit die instelling? Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd.

mhoutman 30-10-09 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jap74 (Bericht 376963)
Ik heb overal gezocht, maar waar zit die instelling? Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd.

niet verder vertellen hoor, maar je hebt vast al eens gezien dat op de eerste pagina van je iphone een app "instellingen"/"settings" staat. open deze en scroll een ietsie pietsie naar beneden. ik durf te wedden dat er een wereld voor je open gaat ;)

succ6 :)

jap74 30-10-09 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman (Bericht 377006)
niet verder vertellen hoor, maar je hebt vast al eens gezien dat op de eerste pagina van je iphone een app "instellingen"/"settings" staat. open deze en scroll een ietsie pietsie naar beneden. ik durf te wedden dat er een wereld voor je open gaat ;)

succ6 :)

Briljant:eek:!

Daar zou apple eens een standaard voor moeten gaan instellen. Soms zitten de instellingen hier (voor deze app trouwens niet in versie 1.0). Soms moet je op zoek naar een piepkleine i ergens in een hoekje....

Nu is deze app dus prima!

aaldriks 16-11-09 14:12

Snelheids meter app
 
Ik ben al enige tijd op zoek naar een app die de max snelheid kan onthouden. Ben namelijk wel benieuwd hoe hard ik ga op wintersport! Iemmand sugesties?

Timmeh_ 16-11-09 14:22

// Discussies samengevoegd.

joene28 16-11-09 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jap74 (Bericht 364992)
Het winterseizoen komt er weer aan.....

Vorig jaar zag ik dat er een aantal app verscheen met sneeuwhoogten en info over wintersportgebieden. Vooral Amerikaans die gefocust zijn op de US en Canadese gebieden.

The North Face heeft een hele mooie app uitgebracht (Snow Report- nieuwe versie van vorige week). Die ziet er erg mooi uit, maar sneeuwhoogtes zijn in inches, temperatuur in Farenheit en windsnelheid in mph....Dan moet je weer een converter gebruiken. Heb geen instelling gevonden hoe je dit kan wijzigen naar Europese settings.

Ik heb ook iSki Austria. Die is ook er goed, maar helaas alleen voor gebieden in Oostenrijk. Volledige info over pistes en sneeuwhoogtes. Zelfs met kaarten van het gebied (wel een beetje klein. Kun je tijdens het skien niet gebruiken).

Van deze twee heb ik overigins niet kunnen vaststellen hoe recent de data is.

Weet er iemande een goede App voor gebieden in Zwitserland en Frankrijk?

Ik heb deze app net toegevoegd, want we gaan binnenkort weer naar Oostenrijk/Solden!:D
Maar ff to the point: weet iemand zo als ik die app in oostenrijk mocht gaan gebruiken of ik dan extra kosten ga krijgen voor het mobiele datanetwerk in het buitenland???:eek:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:44.