iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Ongewenste app gekocht (€719,99), geld terugvragen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/45934-ongewenste-app-gekocht-719-99-geld-terugvragen.html)

Tomiikaaza 15-10-09 12:38

Ongewenste app gekocht (€719,99), geld terugvragen?
 
Hallo beste mensen van iPhone forum,

Ik heb een (best groot) probleem. Ik zit gister wat te klooien op de App-store van mijn net nieuw gekochte iPhone samen met mijn kleine zusje. We downloaden wat gratis spelletjes, alles gaat prima. Dan loop ik eventjes weg, voor wat zal het zijn, 20 seconden, en vervolgens staat er een betaalde App op genaamd iRa Pro.... twv 719,99!!!!! Letterlijk met 2 drukken op de knop, zonder ook maar enig wachtwoord in te hoeven voeren of een 'wilt u dit echt scherm' werd de App gedownload en geinstaleerd. Ook een mogelijkheid om deze installatie af te breken was er niet...

Ik heb echt jullie hulp nodig want ik ben een slechts een student en ik kan dit echt niet betalen... Ik heb al met T-Mobile gebeld en die zeiden dat ik naar een AppleStore moest gaan, dus dat ga ik na het posten van dit bericht ook doen.

Ik vind het echt te bizar voor woorden dat je met 2 drukken op de knop zomaar zoiets duurs kan kopen, zonder ook maar enige vorm van beveiliging o.i.d. Het is dus in theorie mogelijk als je iemand iPhone in handen hebt eventjes voor duizenden euro's van zijn creditcard af te halen, echt ongelofelijk hoe dit systeem werkt...

Ik hoop heel erg dat jullie me kunnen helpen hierbij, want ik ga er echt alles maar dan ook alles aan doen om dit geld terug te krijgen.

Mvg,

Thomas

Bomans 15-10-09 12:40

https://forum.iculture.nl/images/icons/icon2.gif Topictitel aangepast.
Gebruik voortaan een gepaste titel aub.


Waarom mail je niet even met de developer van het programma.

evmw 15-10-09 12:44

Even contact opnemen met de AppStore inderdaad, al vraag ik me af hoe makkelijk ze hierin zullen zijn in verband met hun voorwaarden etc

Yzord 15-10-09 12:58

Ik vrees het ergste voor je :(

Daarbij, een app van 720 euro :eek:

truckdiver 15-10-09 13:03

Ik vind het echt te bizar voor woorden dat je met 2 drukken op de knop zomaar zoiets duurs kan kopen, zonder ook maar enige vorm van beveiliging o.i.d. Het is dus in theorie mogelijk als je iemand iPhone in handen hebt eventjes voor duizenden euro's van zijn creditcard af te halen, echt ongelofelijk hoe dit systeem werkt...

Ik hoop heel erg dat jullie me kunnen helpen hierbij, want ik ga er echt alles maar dan ook alles aan doen om dit geld terug te krijgen.

Mvg,

Thomas
Aan je reactie te lezen weet je toch hoe de aankopen moeten gebeuren,zie je gratis downloads.Je bent nog altijd zelf verantwoordlijk om de aankoopknop in te drukken!Hopenlijk maken ze bij Apple daar geen probleem van.
Ja kan altijd proberen dat de app niet voldoet aan je eisen,normaal betalen ze dan je app terug!
Hier kan je terecht voor ondersteuning,is wel in het engels

Michel15 15-10-09 13:07

Ik heb laatst ook geprobeerd geld terug te krijgen omdat een app niet beviel, maar mijn klacht werd weggewuifd.

Ik hoop dat het jou wel lukt.

Ik dacht dat TomTom wel zo'n beetje de duurste App zou zijn, vind dit wel over the top deze prijs :confused:

evmw 15-10-09 13:32

Enigzins bizar is het wel. Punt is wel dat je eenmalig moet inloggen, en dat je uitlogt door de app weer te sluiten (tenminste dat is mijn ervaring).

Mocht je met Creditcard betalen dan kun je altijd een chargeback overwegen, hopen dat dat lukt.

welmoed 15-10-09 13:36

ik zag deze app inderdaad ook net in de appstore staan, is blijkbaar eentje waarmee je beveiligingscamera's mee kan bekijken op je iphone oid (staat in de top 10 opgebrachte apps), ik klikte ook snel weg toen ik dat bedrag zag, voordat je inderdaad net even op het verkeerde knopje klikt...
Maar dit is inderdaad HEEL zuur! hopelijk vergoeden ze het, als je het even uitlegt, bovendien wat zou een student uberhaupt met deze app moeten? :S

Tomiikaaza 15-10-09 13:48

Ik kom net van een officiële Apple dealer, daar zeiden ze dat zij niks konden doen, omdat de iTunesStore en de daarbij behorende AppStore losstaande winkels zijn net als bijv. bol.com. Heel vaag allemaal.
Heb ook een mail gestuurd naar de iTunesStore Support (oid), daar kon ik ook probleem aanvinken wat heette: Per ongeluk applicatie gekocht.
Ook zag ik op deze site hier en daar wat dingen, ook iets over de NL wetgeving dat deze zegt dat men 30 dagen na aankoop altijd het geld terug maar vragen, al helemaal als deze aankoop via internet heeft plaats gevonden...
bedankt voor jullie reacties iig :)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 367612)
Enigzins bizar is het wel. Punt is wel dat je eenmalig moet inloggen, en dat je uitlogt door de app weer te sluiten (tenminste dat is mijn ervaring).

Mocht je met Creditcard betalen dan kun je altijd een chargeback overwegen, hopen dat dat lukt.

wat is zo'n chargeback? sorry voor mijn domheid maar 'k ben niet zo heel lang 18 'k weet al die dingen nog niet haha

Larss 15-10-09 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tomiikaaza (Bericht 367562)
Letterlijk met 2 drukken op de knop, zonder ook maar enig wachtwoord in te hoeven voeren of een 'wilt u dit echt scherm' werd de App gedownload en geinstaleerd.
(...)
Ik vind het echt te bizar voor woorden dat je met 2 drukken op de knop zomaar zoiets duurs kan kopen, zonder ook maar enige vorm van beveiliging o.i.d.

Je hebt wel degelijk je wachtwoord moeten invoeren, maar dan enkele minuten eerder. Als je meerdere applicaties achter elkaar ophaalt wordt niet steeds weer om je wachtwoord gevraagd. Met andere woorden, als iemand je iPhone in handen krijgt kan die gaan apps downloaden tenzij jij zojuist het wachtwoord daarvoor hebt ingegeven en de store app open hebt laten staan.

Overigens verwacht ik dat Apple niet al te moeilijk zal doen als je het netjes uitlegt, maar ga dan niet zitten klagen dat je het belachelijk dit en bizar dat vindt ;) daar krijg je niet zo veel mee gedaan.

evmw 15-10-09 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tomiikaaza (Bericht 367630)
wat is zo'n chargeback? sorry voor mijn domheid maar 'k ben niet zo heel lang 18 'k weet al die dingen nog niet haha

Als je een goede reden hebt om de betaling met een creditcard als 'foutief/onjuist' te kunnen bestempelen, dan kan je bank cq creditcardmaatschappij een chargeback uitvoeren. Dit houdt in dat de transactie wordt teruggedraaid, wat overigens wel in enig overleg gaat dus je kan niet op elke transactie zomaar een chargeback doen. Neem anders even contact op met je bank/creditcardmaatschappij mocht je er met de AppleStore niet uitkomen.

Larss 15-10-09 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 367639)
Als je een goede reden hebt om de betaling met een creditcard als 'foutief/onjuist' te kunnen bestempelen, dan kan je bank cq creditcardmaatschappij een chargeback uitvoeren. Dit houdt in dat de transactie wordt teruggedraaid, wat overigens wel in enig overleg gaat dus je kan niet op elke transactie zomaar een chargeback doen. Neem anders even contact op met je bank/creditcardmaatschappij mocht je er met de AppleStore niet uitkomen.

Ik zou hier erg mee oppassen. Je hebt namelijk geen geldige reden om een chargeback te doen (je hebt precies gekregen waar je om vroeg, onder de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan) en als ze je niet meer aardig vinden kan het nog wel eens in de papieren lopen als ze hun geld alsnog bij je halen.

XIII 15-10-09 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tomiikaaza (Bericht 367628)
Ook zag ik op deze site hier en daar wat dingen, ook iets over de NL wetgeving dat deze zegt dat men 30 dagen na aankoop altijd het geld terug maar vragen, al helemaal als deze aankoop via internet heeft plaats gevonden...

Niet altijd en ook geen 30 dagen.

Lees zelf hier even de juiste informatie: ConsuWijzer - Kopen op afstand

Pascal717 15-10-09 14:36

Ik zou eens naar de klantendienst van Apple bellen en daar het eens uitleggen.

Tomiikaaza 15-10-09 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pascal717 (Bericht 367678)
Ik zou eens naar de klantendienst van Apple bellen en daar het eens uitleggen.

geprobeerd maar als ik de klantenservice bel krijg ik enkel een bandje te horen en word ik daarna doorverwezen naar hun website, ik kan geen medewerker aan de lijn krijgen:confused:

Pascal717 15-10-09 17:22

Dit gevonden bij de iTunes voorwaarden:

ANNULERINGSBELEID:
Elke verkoop is definitief. U hebt geen recht om u terug te trekken uit een aankoop in de iTunes Store zodra de levering van de Producten een aanvang heeft genomen. De diensten van iTunes Store beginnen zodra u Producten gaat downloaden vanuit iTunes Store en u bent niet gerechtigd uw contract te annuleren wanneer de diensten eenmaal zijn begonnen.

@Tomiikaaza: Hopelijk zijn ze begripvol en annuleren ze het. Maar denk dat het héél moeilijk gaat worden. Vind dat onbegrijpelijk dat ze zo'n app van die prijs niet ergens anders in de app store zetten. Ook zou ik meteen uw creditcard uit uw account verwijderen en gebruik maken van giftcards. Dat is mijn mening ;)

Tomiikaaza 15-10-09 20:31

ik heb inmiddels bericht gehad van iemand rondom Apple:

Dear Thomas,

Hi, my name is Jerica. I hope your day is going great so far. Finding a solution for you is important to me, so I have requested assistance with the issue you reported. You will receive an email after the matter has been investigated and further information is available.

Thank you for your patience. Apple wants your iTunes experience to be as enjoyable as possible.

Sincerely,

Jerica
iTunes Store Customer Support

Please Note: I work Mon., Thurs., Sat., 8:00am-4:00pm (CST)

Thank you for allowing me the opportunity to assist you.

Pascal717 15-10-09 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tomiikaaza (Bericht 367982)
ik heb inmiddels bericht gehad van iemand rondom Apple:

Dear Thomas,

Hi, my name is Jerica. I hope your day is going great so far. Finding a solution for you is important to me, so I have requested assistance with the issue you reported. You will receive an email after the matter has been investigated and further information is available.

Thank you for your patience. Apple wants your iTunes experience to be as enjoyable as possible.

Sincerely,

Jerica
iTunes Store Customer Support

Please Note: I work Mon., Thurs., Sat., 8:00am-4:00pm (CST)

Thank you for allowing me the opportunity to assist you.

De reactie van Apple ziet er al beter uit dan ik verwacht had. Laten we samen hopen om meer :rolleyes:

Larss 15-10-09 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pascal717 (Bericht 367989)
De reactie van Apple ziet er al beter uit dan ik verwacht had. Laten we samen hopen om meer :rolleyes:

Mwa, typisch Amerikaanse customer service reactie. Dat zegt niets ;)

Maar ik denk dat TS uiteindelijk zijn centjes wel terug krijgt hoor.

S¡mon 16-10-09 16:35

Ik heb ook een keer een foute app gekocht, niet zo duur. Iets van 15 euro. Gelijk gemailt en kreeg netjes antwoord terug en het bedrag werd teruggestort.

Maar goed, bij jou gaat het om 720 euro en als je de app niet handmatig verwijdert blijft hij op je iPhone staan. Logische reactie dus: ze halen er iemand van 'hogerop' bij om dit verder te onderzoeken. Ze storten namelijk niet zomaar bijna 1000 euro terug.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:37.