iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   iPhone als USB-stick / Wisselbare schijf (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/47010-iphone-usb-stick-wisselbare-schijf.html)

jpke 18-01-09 21:27

iPhone als USB-stick / Wisselbare schijf
 
Heej,
Is er een gratis alternatief voor mobilefile?
Ik wil pdf's, word documenten etc. op men iPhone lezen maar heb wel geen mobileme account zoals voor de lite versie.
Is het misschien mogelijk om deze documenten te bewerken?

grtz

Gilliam 18-01-09 21:32

Soonr misschien?

Timmeh_ 18-01-09 22:14

MobileStudio heb ik heel lang gebruikt, kan je PDF, word, excel, mp3 en zelf filmbestanden of je iPhone zetten via FTP en daarna nog bewerken op je iPhone ook!

Ik ben wel inmiddels overgestapt op Files, vond FTP een beetje omslachtig, Files gaat gewoon met drag & drop. Bewerken kan hier alleen niet mee..

jpke 19-01-09 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 245704)
MobileStudio heb ik heel lang gebruikt, kan je PDF, word, excel, mp3 en zelf filmbestanden of je iPhone zetten via FTP en daarna nog bewerken op je iPhone ook!

Ik ben wel inmiddels overgestapt op Files, vond FTP een beetje omslachtig, Files gaat gewoon met drag & drop. Bewerken kan hier alleen niet mee..

Deze app heb ik inderdaad nodig, enkel jammer dat deze niet gratis is.

Timmeh_ 19-01-09 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpke (Bericht 246038)
Deze app heb ik inderdaad nodig, enkel jammer dat deze niet gratis is.

Bedoel je MobileStudio of Files? Files heeft namelijk een gratis Lite-versie..

jpke 19-01-09 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 246102)
Bedoel je MobileStudio of Files? Files heeft namelijk een gratis Lite-versie..

Ik bedoelde mobilestudio. En die lite versie van file Werkt enkel met die MobileMe software.
Toch bedankt

Timmeh_ 19-01-09 21:16

Files gaat niet via MobileMe hoor, dat gaat via Wi-Fi en je IP-adres, als je Files hebt geinstaleerd kan je een handleiding opvragen met waar je je IP-adres moet invullen enzo

Maar kijk maar ;)

jpke 19-01-09 22:21

Kan ik deze ook offine bekijken? Want Dit gaat niet met soonr of ik heb het fout.

Timmeh_ 19-01-09 22:28

pff geen idee:p denk t niet..
maar hoe bedoel je ofline? niet op de iPhone of echt offline?:rolleyes:

Mocht je het eerste bedoelen: OliveToast - Purveyors of fine Macintosh software

X-Tince 21-01-09 14:08

Ik ben ook op zoek naar een goede app waarmee je (vooral) word documenten mee kan beheren en bewerken. Wat vinden jullie nu de beste App die er op dit moment is? Het maakt me eigenlijk niet uit hoeveel het kost, als het maar goed werkt.

Overigens heb ik thuis geen draadloos netwerk, dus het moet geen app zijn waarmee je alleen via Wi-Fi documenten kan overzetten, gebruik liever ook geen OpenSSH. Dus ik weet niet of er dan nog apps overblijven? Alvast bedankt!

colliehome 21-01-09 15:37

Wat denk je van docs? Ik gebruik het gaarne. Docs - New iPhone Document Viewer from BigBoss | Just Another iPhone Blog

X-Tince 21-01-09 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 246847)

Ja die had ik al gezien inderdaad, maar daar moet je de documenten met OpenSSH op je Iphone zetten, en gebruik liever dat programma niet. Dus misschien een andere app?

Timmeh_ 21-01-09 19:41

Nogmaals: ik was zeer tevreden met MobileStudio. Bewerken op de iPhone werkt echt super en het beheren van documenten gaat via FTP, vrij simpel dus ;)

X-Tince 21-01-09 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 246935)
Nogmaals: ik was zeer tevreden met MobileStudio. Bewerken op de iPhone werkt echt super en het beheren van documenten gaat via
FTP, vrij simpel dus ;)

Hoe gaat dat FTP in zijn werk dan? Ken het namelijk niet.

Timmeh_ 22-01-09 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Tince (Bericht 247053)
Hoe gaat dat FTP in zijn werk dan? Ken het namelijk niet.

Als eerst heb je een FTP-programma nodig, voor Mac OSX is de makkelijkste CyberDuck en met Windows heb ik niet zo veel ervaring, maar FileZilla schijnt een goeie te zijn.

Als je dan MobileStudio op je iPhone opent krijg je een lijstje met 'sample files'. Rechtsonder zit een knop met 'Transfer'. Als je daar op klikt krijg een IP-adres, welke je moet invullen in het FTP-programma op je computer.

Bij 'transfer' staat ook nog een duidelijke handleiding hoe je je iPhone via FTP contact kan laten maken, voor zowel Mac OSX, XP en Vista:o

Op zich is FTP vrij eenvoudig, de eerste keer is het even wennen en een kwestie van goed instellen, maar de volgende keren dubbelklik je gewoon op bijvoorbeeld 'iPhone' (of hoe je m ook noemt:p) en kan je meteen beginnen met het overzetten van bestanden, waarbij het grote voordeel van MobileStudio is dat je je documenten ook kunt aanpassen op de iPhone zelf!:)

Ik ben inmiddels overgestapt op Files, deze werkt erg goed met Mac OSX, en met Files kun je simpel Drag&Drop-pen alsof t een USB-stick is. In Files kun je alleen niet bewerken..:(

Succes!;)

koalabeer 29-07-09 21:24

iphone als usb drive
 
Hoi allen,

ben net voor het eerst overgestapt op een iphone. over alles tevreden, behalve 1 punt. ik kom uit een windows wereld en het enige dat ik mis is dat ik mijn iphone niet als usb drive kan gebruiken. wat heb ik aan een 32GB disk als ik er niet bij kan...?

maar goed, ik heb al veel gegoogeld. heb al vele programmas getest, maar kan niets vinden waar ik op mijn iphone een app kan installeren (via cydia, appstore) die mijn iphone als usb drive in windows herkenbaar maakt ZONDER in windows iets te hoeven installeren of dat het alleen maar wireless werkt ipv via usb (aangezien niet overal Wi-Fi beschikbaar).

Iemand enig idee? ik zoek dus niet naar antwoorden als iphonebrowser, file sharing, etc... die heb ik allemaal al gevonden :)

groeten en bedankt!
koalabeer

King1987 29-07-09 21:26

Om kort en krachtig te zijn. Dat is er niet. Alleen de antwoorden die je niet wilt weten ;)

(dus via Wi-Fi of via bv Diskaid etc)

Timelord 30-07-09 08:16

De enige die dit kunnen, is Fileaid (5 euro) en Driveaid (gratis)

koalabeer 30-07-09 09:31

top, bedankt.

@timelord: mijn probleem met fileaid / diskaid oplossing is dat diskaid op elke pc moet worden geinstalleerd waar je wilt kunnen connecten. en dat is wat ik onhandig vind. maar uiteraard toch bedankt voor de tip. es kijken of ik deze prettiger vind dan de oplossingen die ik al heb gevonden tot nu toe

Timelord 30-07-09 09:39

Anders gewoon een apart usb stickje kopen ? :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:10.