iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Download hij Tom Tom zonder wachtwoord (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/47786-download-tom-tom-zonder-wachtwoord.html)

Tqam 07-11-09 22:29

Download hij Tom Tom zonder wachtwoord
 
Ik had wel iets heel raars net. Ik heb mijn iphone ingesteld dat hij altijd om het Itunes wachtwoord moet vragen als ik iets wil downloaden. Gaat altijd goed. Ik krijg een melding dat er 2 app updates zijn ( gratis ) en download die in de app store. Een minuut of 5 later gaat mijn zoon zitten kijken in Cydia en ziet hij staan Tom Tom nu beschikbaar. Hij klikt er op en er staat boven 69,99.

Hij klikt op de accept button en zegt pap hij begint te downloaden en geeft de iphone terug aan mij. Ik zet de Iphone uit en vervolgens weer aan. Gaat hij dus gewoon door met downloaden. Ik maak mijn eigen er niet zo druk om want mijn zoon kent mijn wachtwoord niet.

Krijg ik vervolgens per mail een bevestiging dat er een bedrag van € 69,99 is ingehouden voor Tom Tom.

Nou baal ik daarvan want waarom download hij als mijn zoon geen wachtwoord heeft ingegeven, eerst dacht ik dat hij mijn wachtwoord had maar hij zegt dat hij niets heeft ingegeven.

Leuk dat Cydia zegt Tom Tom nu beschikbaar en vervolgens laat downloaden zonder wachtwoord.

Wat nu, heb een klacht ingediend maar zie dat de koop definitief is.

XIII 07-11-09 23:22

Er is hier ook een topic van iemand wiens kleine zusje iets soortgelijks presteerde, maar dan in iTunes. Hij heeft zijn geld uit coulance eenmalig teruggekregen van Apple, maar dat gaat je vast niet lukken als je Cydia gebruikt. Al snap ik niet dat je in Cydia blijkbaar iTunes aankopen kan doen.

Bij wie heb je eigenlijk een klacht ingediend? (niet Apple neem ik aan)

Tqam 07-11-09 23:26

Ik heb de klacht via de Itunes account gedaan. Ik denk dat het een advertentie is die op het openingsscherm van Cydia stond. Nu beschikbaar Tom Tom zei het. IK heb niet gezegd dat het in het Cydia gedeelte is gebeurd maar ik denk dat Cydia advertenties er tussen zet om geld te verdienen. Dus pas op met Cydia, stond op de thuis pagina van Cydia

XIII 07-11-09 23:46

Maar wie betaalt die advertentie dan?

Ik kan me niet voorstellen dat TomTom (of Apple zelf) in Cydia adverteren.

Of gebruikt Cydia gewoon een algemeen "mechanisme" (dienst van een leverancier) dat ook applicaties die in de AppStore verkocht worden gebruiken?

Michel15 08-11-09 01:16

Als ik voor het eerst iets download vraagt ie eenmalig om het wachtwoord.

Tijdens dezelfde 'sessie' vraagt ie bij mij nooit voor een 2e maal om een wachtwoord en ik dacht dat dit standaardinstellingen zijn.

ℜuben 08-11-09 01:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 381122)
Als ik voor het eerst iets download vraagt ie eenmalig om het wachtwoord.

Ja, bij mij ook. Ik vind het zelfs tamelijk irritant worden. Ik vind een wachtwoord (PIN) op mijn telefoon al genoeg en heb weinig zin in iTunes eelt op mijn vingers te tikken (bij wijze van spreken) met steeds weer mijn wachtwoord invoeren.

Dus het zal de topic-starter weinig helpen, maar als hij of iemand anders me het geheim kan vertellen om van dat pokke-wachtwoord af te komen graag!

WDS001 08-11-09 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 381105)
Maar wie betaalt die advertentie dan?

Ik kan me niet voorstellen dat TomTom (of Apple zelf) in Cydia adverteren.

Of gebruikt Cydia gewoon een algemeen "mechanisme" (dienst van een leverancier) dat ook applicaties die in de AppStore verkocht worden gebruiken?

Waarschijnlijk bedoelt Tqam de App Store ivp Cydia. In Cydia is TomTom zeker en vast niet verkrijgbaar.

Tqam 08-11-09 11:24

@wds001 nee de gratis apps heb ik in de app store gedownload als update.

Ik heb het net getest en in CYDIA staat idd de advertentie.
Dus als je Cydia aanklikt dan krijg je de thuis pagina van Cydia en daar stond hij tussen halverwege de pagina waar volg Saurik op twitter staat

iMario 08-11-09 11:40

Even contact opnemen met Apple en zeggen dat het perongeluk aangeschaft is. Zo krijg ik mijn geld altijd terug.

WDS001 08-11-09 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tqam (Bericht 381186)
@wds001 nee de gratis apps heb ik in de app store gedownload als update.

Ik heb het net getest en in CYDIA staat idd de advertentie.
Dus als je Cydia aanklikt dan krijg je de thuis pagina van Cydia en daar stond hij tussen halverwege de pagina waar volg Saurik op twitter staat

Laat eens een screenshot zien. TomTom kan toch echt niet in Cydia staan.

Timmeh_ 08-11-09 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 381205)
Laat eens een screenshot zien. TomTom kan toch echt niet in Cydia staan.

In Cydia staan reclames, ook voor de TomTom-app ;)

Tqam 08-11-09 12:25

Hij is opgekomen bij Cydia op de homepage ik zie hem nu niet staan
Ik weet het zeker

Musti27 26-12-09 19:16

Jongens, het is gebeurt na update, als je je wachtwoord hebt ingevuld hoef je vervolgens voor de komende kwartier (of iets korter) je wachtwoord niet meer in te voeren. Waarschijn heeft je zoon gewoon op dat reclame gedrukt en vervolgens downloaden en dit is binnen dat kwartier gebeurt.

Tqam 26-12-09 23:43

IK heb het geld terug gestort gekregen

mastermark 27-12-09 00:05

In gratis apps uit cydia staan vaak ads
en heb ook heel vaak tom tom zien staan maar heb allen ads geblockt

vuurvreter 14-01-10 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tqam (Bericht 397780)
IK heb het geld terug gestort gekregen

En je werkt nog steeds met Tom tom ;)

Tqam 14-01-10 22:18

Ja Tom Tom staat er nog steeds op maar mijn geld heb ik terug gekregen.
Niet dat ik er veel mee kan benelux :( maar hij is niet gewist

kuotje 15-01-10 00:02

dubbelvoordeel. toch raar dan dat je nog steeds het recht heb. Maarja ze kunnen het niet zomaar van je iphone of itunes weghalen. ( wel kan je het niet nog een keer downloaden ).

Zou een fout kunnen zijn, door dingen te kopen en dan aan te geven als niet goed, en dan toch kunnen houden omdat je de ipa nog bezit.
Waarschijnlijk bij een volgende install ( herstel ) zul je tomtom er niet meer op krijgen ivm rechten denk ik.

Tqam 15-01-10 00:06

Ik deed het niet express en van mij mogen ze het eraf halen maar ga het zelf niet doen

kuotje 15-01-10 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tqam (Bericht 405246)
Ik deed het niet express en van mij mogen ze het eraf halen maar ga het zelf niet doen

dat begrijp ik, daar beschuldig ik je ook niet van :)
het gaat me meer om de methode , hoe je er mee kan frauderen zo te zien.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:26.