iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Domme reviews (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/48078-domme-reviews.html)

rplasman 11-11-09 19:15

Domme reviews
 
Beste mede iPhone gebruikers,

Dit is een oproep aan iedereen om wat bewuster te worden van de ratings en reviews die je geeft. Soms kan ik me namelijk enorm ergeren aan domme reviews. Ik weet uit ervaring dat het lastig is om een succesvolle app uit te brengen. Reviews spelen een grote rol bij het succes van een app en het is dan ook zeer frustrerend om een 1-ster review te krijgen bij een app waar je weken- of maandenlang aan hebt gewerkt, die dan vaak ook nog eens niet terecht is.

Wat ik daarnaast heel jammer vind is het rate-on-delete systeem. Zodra je een app verwijdert word je gevraagd een rating te geven. Nou verwijderen mensen niet zomaar een app dus de kans is dan groot dat ze een lage rating geven. Terwijl de mensen die de app op hun iPhone laten staan en misschien dagelijks spelen nooit gevraagd wordt een rating te geven. Zo is het natuurlijk onvermijdelijk dat je sowieso meer lage ratings krijgt dan hoge.

Maar goed, de reviews dus. Ik zal er een paar voorbeelden van geven.

Hysteria Project krijgt een review van Merlijn79:
Citaat:

Mooi gemaakt !! Alleen veel meer verwacht 40 minuten en uitgespeeld !! Maar ja van een biertje van 2 Euro heb je nog minder lang plezier! Wel een tof idee
Vervolgens geeft hij 1 ster..:confused:

Emoji Free (waarmee je emoji emoticons kan unlocken) krijgt een heleboel 1 ster reviews:
Citaat:

Wel grappig, maar werkt niet in het programma MAIL op je iPod/iPhone.. en die gebruik je natuurlijk best vaak
Hier kan de ontwikkelaar dus NIKS aan doen want de emoticons worden alleen geunlocked (ze zijn van Apple en Apple bepaalt welke apps er gebruik van kunnen maken).

Citaat:

Flutding
Snap het niet!
LEES dan de beschrijving! Het staat allemaal uitgelegd.

Citaat:

Werkt prima! Gewoon doen wat er staat en je kunt gebruik maken van weet ik veel hoeveel emoticons! Enjoy..
En toch 1 ster geven. Waarom?? Zo moeilijk is het niet!

Een 2 ster review bij CookieCombo (een clone van SET):
Citaat:

Erg vervelend dat het zo moeilijk is om het te begrijpen.. En het lijkt z'n leuk spel en dan is het zo onbegrijpelijk..
Dan moet je ook de handleiding lezen. Is het dan nog te moeilijk, geef dan niet de app de schuld van je eigen stupiditeit!

Sowieso krijgen de wat moeilijkere puzzel spellen veel negatieve reviews omdat de mensen het simpelweg niet begrijpen. Dat kan je toch het spel niet verwijten?? Ik snap dat dus niet.

Maar goed, wat vinden jullie ervan? Als jullie trouwens nog domme reviews vinden, je bent van harte welkom om ze hier te plaatsen:p

l3art 12-11-09 08:54

Ik heb al eens voorgesteld om automatisch 0 sterren te geven, nu is dat standaard 1 ster en vergeten mensen dat vaak te veranderen...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:19.