//

Apps "terug brengen"

Apps "terug brengen" discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik had een vraag. Ik heb (meer dan eens) een app gekocht via de iTunes store en na downloaden en testen bleek toch niet je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-11-09, 23:09
Marc37 Marc37 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 42
Standaard Apps "terug brengen"

Ik had een vraag.
Ik heb (meer dan eens) een app gekocht via de iTunes store en na downloaden en testen bleek toch niet je van het. Volgens mij is men verplicht in Nederland de mogelijkheid te geven om gekochte spullen terug te brengen en zo je geld terug te krijgen. Zelfs voor software. Maar voor apps kan ik niets vinden.

Iemand?

M@rc
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-11-09, 01:32
rplasman rplasman is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 17
Standaard

Mailtje sturen naar Apple. Ze schijnen dit wel te doen, heb ik gehoord
  #3  
Oud 13-11-09, 14:05
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc37 Bekijk bericht
Volgens mij is men verplicht in Nederland de mogelijkheid te geven om gekochte spullen terug te brengen en zo je geld terug te krijgen.
Nee hoor, dat heb je fout. Ruilen is een gunst, geen recht:

ConsuWijzer - Ruilen of terugbrengen van gekochte goederen
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 13-11-09, 14:22
blaaat blaaat is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

Voor e-bestellingen heb je wel weer Wet op verkoop op afstand. Dus lijkt me wel te kunnen, misschien wat moeite doen.
  #5  
Oud 13-11-09, 14:55
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

nou je krijgt als je geluk heb wel een mailtje terug dat ze het geld terug zullen storten, alleen dat laatste is bij mij niet gebeurd toen :s
Ik vind nog steeds dat ze gewoon op elke betaalde app een trial periode moeten doen van voor 1 dag ofso.
  #6  
Oud 13-11-09, 15:11
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc37 Bekijk bericht
Voor e-bestellingen heb je wel weer Wet op verkoop op afstand. Dus lijkt me wel te kunnen, misschien wat moeite doen.
Maar software neemt daar weer een bijzondere rol in:

ConsuWijzer - Lezersvraag Spits over de zichttermijn bij kopen op afstand (bijvoorbeeld via internet)

Dus misschien komt Apple wel weg met zijn strenge regels...

Misschien kan de Consumentenbond daar iets aan doen nadat ze de resellers hebben aangepakt?

Consumentenbond Nieuwsoverzicht: Apple-verkopers hebben lak aan rechten consument
  #7  
Oud 13-11-09, 15:29
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Bovendien hebben we het hier ook over de Nederlandse wetgevingen he. Wetgeving waar je vaak geen ruk aan hebt en waar bergen gaten in zitten.

Zelfs al zou je als consument het recht op "geld terug" hebben in dit geval en je krijgt het gewoon niet, wat dan? Ga je dan een rechtzaak beginnen voor de € 0,79 die je niet terug krijgt?
  #8  
Oud 13-11-09, 18:38
hyperspeed's schermafbeelding
hyperspeed hyperspeed is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Gouda
Berichten: 9
Standaard

Probeer vooraf je goed te orienteren voordat je wat koopt.
Een recensie op deze site of misschien youtube kan al verhelderend werken. Mocht het toch tegenvallen dan kan je inderdaad opteren voor een teruggave mits je argumenten aanbrengt die hout snijden.
Zoek eens bij tips op deze site en dan bij het onderdeel software. Daar staat duidelijk beschreven hoe je een verzoek kan doen via Itunes.
  #9  
Oud 14-11-09, 23:12
Marc37 Marc37 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 42
Standaard

Thanx all!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
"Call forwarding active" weer terug na update IOS4 mglat Archief 3 22-06-10 22:32
Probleem met "Navigon Europe" "Live Traffic" na update naar 1.4 iPhony Archief 0 18-12-09 19:28
"Checking Sources" duurt te lang en "Failed to Download Package" vvv91 Jailbreak apps en thema's 10 20-12-08 13:25
Terug "error sending message" probleem ! Nicolaz_ Unlock [archief] 14 30-01-08 18:13
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 14:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:41.