//

App gezocht: Aantekeningen maken zonder toetsenbord, direct op het scherm schrijven

App gezocht: Aantekeningen maken zonder toetsenbord, direct op het scherm schrijven discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben op zoek naar een goede applicatie waarmee ik direct op het scherm van m'n iPhone kan schrijven, om zo lange notities en aantekeningen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-11-09, 22:25
ElleniPhone ElleniPhone is offline
• iOS 3.1.2
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard App gezocht: Aantekeningen maken zonder toetsenbord, direct op het scherm schrijven

Ik ben op zoek naar een goede applicatie waarmee ik direct op het scherm van m'n iPhone kan schrijven, om zo lange notities en aantekeningen te maken. Ik wil dit bijvoorbeeld gebruiken tijdens lange presentaties, om aantekeningen te maken zonder dat ik steeds naar het toetsenbord moet staren.

Eisen:
- Ik wil GEEN toetsenbord gebruiken, maar op het scherm schrijven, in m'n handschrift.
- Het is niet per se nodig dat mijn tekst wordt omgezet in een bestandje of dat m'n handschrift wordt herkend.
- Ik wil de bestanden kunnen opslaan tijdens het maken van de notities, omdat een notitie soms een uur duurt en dan wil ik niet al m'n werk kwijt zijn.

Ik heb al een aantal Apps getest, maar die voldoen allemaal niet. Wat heb ik al getest:

WritePad:
+ Landscape modus voor schrijven van lange woorden
+ Herkent tekst en zet deze om naar getypte letters
+ Mogelijk om getypte tekst te corrigeren bij foute herkenning
- Maakt wel erg veel fouten bij het herkennen, is daarom vrijwel onwerkbaar. Veel teveel correcties nodig, typen met toetsenbord gaat nog sneller
--> Komt redelijk in de buurt, maar kwaliteit van herkenning is nog te matig.

iFinger Mail:
- geen opslaan tijdens typen maar alleen mailen na afloop.
+ Werkt snel
-+: Geen tekstomzetting, maar daardoor ook geen fouten en wel heel snel
--> Niet mogelijk om tussentijds op te slaan, daarom veel te groot risico van crashes en lange teksten verliezen.

Finger Memo:
+ Groot vel
- Werkt niet met regels
- Zet niet om naar tekst
- Onwerkbaar bij lange teksten
--> Vooral geschikt voor een eenmalig plaatje of korte tekst. Niet voor notities van een gesprek/seminar.

Notes:
+ Groot vel
- Werkt niet met regels
- Zet niet om naar tekst
- Onwerkbaar bij lange teksten
--> Vooral geschikt voor een eenmalig plaatje of korte tekst. Niet voor notities van een gesprek/seminar.

ShapeWriter:
- Alleen geschikt voor engelse teksten
- Nog steeds nodig om naar een toetsenbord te staren. Niet mogelijk om aantekeningen te maken zonder naar het scherm te kijken.

Wie heeft er goede ervaringen met andere Apps? Wie heeft een goede tip voor me?

Laatst gewijzigd door ElleniPhone; 22-11-09 om 22:38.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-11-09, 00:41
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Het zal misschien als flauwe opmerking over komen, maar serieus bedoeld:

Waarom volstaan pen en papier niet?

(kun je later altijd nog inscannen en evt. OCR op loslaten op een PC of Mac)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 23-11-09, 10:27
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Blijkbaar heb je ze allemaal al uitgetest en is er niet zoveel optie meer over tenzij een ander toestel met fysieke toetsen zodat je blind kan typen.

net je eerste -writepad- getest en moet zeggen dat het helemaal niet makkelijk is om te schrijven op het scherm.
Als ik zo nota's moest nemen werd ik gek. Het werkt totaaaal niet op zulks klein scherm.
Mochten mijn nota's zo belangrijk zijn als u beweerd dan schreef ik ze in een schriftje of zoals door XIII geschreven :
Waarom volstaan pen en papier niet?
(kun je later altijd nog inscannen en evt. OCR op loslaten op een PC of Mac)


het 'schrijven' op zo'n klein scherm is steeds een handicap. Als je niet kijkt ga je ook al snel op het zwarte gedeelte komen en daan werkt het niet...
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.

Laatst gewijzigd door colliehome; 23-11-09 om 10:36.
  #4  
Oud 23-11-09, 10:33
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

hmm ik snapte door de titel te lezen eerst niet waarom je niet gewoon met TB wilde werken, maar is idd onhandig als je steeds moet kijken wat je typt enzo, lijdt af
Het zou idd super handig zijn om op de manier die jij beschrijft aantekeningen te kunnen maken op de iphone, ben daarom ook wel benieuwd naar een goede app hiervoor
  #5  
Oud 23-11-09, 10:45
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

waarschijnlijk...dat je het op zijn/haar manier gelijk digitaal hebt
we wilen tegenwoordig alles digitaal
kunnen we het makkelijk direct doormailen enzo...
  #6  
Oud 23-11-09, 10:58
ElleniPhone ElleniPhone is offline
• iOS 3.1.2
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard

@XIII: Het is voor mij superhandig om alle aantekeningen digitaal te hebben. Zo kan ik ze snel doormailen naar collega's, maar bijvoorbeeld ook direct met knippen en plakken verwerken in een artikel dat ik schrijf.

Verder vind ik het heel handig als ik al m'n aantekeningen dan op m'n MacBook kan synchroniseren, zodat ik ook na verloop van tijd die aantekeningen altijd nog bij de hand heb. M'n notitieblok heb ik lang niet altijd bij me, en m'n telefoon en laptop wel vrijwel altijd.
Zo zit ik soms bij netwerkbijeenkomsten die slechts 1 keer in de 3-6 maanden voorkomen. Het is dan heel handig als ik even snel kan terugkijken of een deelnemer er vorig jaar of 2 jaar geleden ook bij was. M'n notitieblok van die tijd ben ik dan allang kwijt.

Achteraf digitaliseren vind ik weer teveel werk, dat komt er dan niet van omdat het maar om kleine aantekeningen gaat. Toch is soms (zie boven) wel weer handig dat ik al die kleine aantekeningen nog bij de hand heb. Ze nemen ook vrijwel geen opslagruimte in, dus is het geen bezwaar om ze allemaal op m'n laptop te archiveren.

Dit zijn de belangrijkste redenen dat ik op zoek ben naar een goede notitie-app. Nu gebruik ik steeds de standaard notitie-app van Apple. Die voldoet redelijk, maar ik zou liever werken zonder toetsenbord en met handschriftherkenning. Ik heb vorig jaar ook al een tijdje naar een goede App gezocht, maar kon die toen niet vinden. Er is nu veel meer beschikbaar. Een paar bekende Apps heb ik zelf getest, maar die zijn nog niet wat ik zoek.

Nu hoop ik dat er hier gebruikers zijn die al een goede App hebben gevonden en een mooie tip voor me hebben. Reacties als 'waarom gebruik je geen notitieblok' vond ik dan weer een flauw antwoord op een serieus bedoelde vraag die ik goed heb geprobeerd te onderbouwen met eigen speurwerk.
  #7  
Oud 23-11-09, 11:22
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Het gaat hem helemaal niet om een flauwe opmerking. Maar blijkbaar zijn je notities belangrijk. Maar op papier dan toch weer niet...? begrijpen wie begrijpen kan. Nu moeten we inderdaad je rekening niet maken. Maar zulks een app op zulks een klein apparaat dat dan nog eens goed gaat werken?? dat is nog geen eens een spelt in een hooiberg. Dat is en vierde speld...in een reuze hooiberg.


http://www.google.be/search?hl=nl&so...=handwriting+o
  #8  
Oud 23-11-09, 11:32
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard

Er is een graffiti-app maar daarvoor moet je telefoon wel jailbroken zijn. Je scherm is daarbij onderverdeeld in twee helften, op het onderste schrijf je met het (makkelijk te leren) grafitti schrift zoals dat vroeger op de Palm gebruikt werd. In de bovenste helft komt je herkende tekst te staan. Als je dit echt wilt lijkt me dat de beste oplossing, evt. icm met zo'n speciale stylus.
  #9  
Oud 23-11-09, 11:37
ElleniPhone ElleniPhone is offline
• iOS 3.1.2
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard

@Colliehome: Het lijkt er inderdaad op dat ik hoge eisen heb en zoek naar een speld in een hooiberg, maar praktisch gezien valt het wel mee, hoor. Zo is de App iFinger Mail al bijna perfect. Als er zo'n App is waarbij je ook tijdens het maken van de aantekeningen kunt opslaan, dan komt dat al heel aardig in de buurt van wat ik zoek. Kortom: ik heb het gevoel dat die speld vlakbij is, maar waar dan...?!

@Larss: ik heb een jailbroken telefoon, dus dat is geen punt. Heb je de naam van die App? Het klinkt inderdaad veelbelovend.
  #10  
Oud 23-11-09, 11:48
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard

HWPen, maar het lijkt er een beetje op alsof Apple 'm heeft opgekocht :/
Je zult zelf even moeten googlen op termen als graffiti iphone.

En nog even over de papieren kladblok-oplossing: je kunt dat flauw noemen maar ik moet zeggen dat ik dat ook de enig werkbare oplossing vind. Je ziet wel dat mensen proberen alles met hun iPhone te doen terwijl dat helemaal niet de handigste oplossing is. Zie voor een extreem voorbeeld de fietsachterlichtapp, maar ook "blind" aantekeningen maken op een capacitief scherm is niet echt een use case die past.

Mijn tip zou zijn (dit doe ik zelf ook): koop setje een Moleskin Cahiers, dunne A6 boekjes met uitneembare pagina's. Gebruik deze in je tas als een extra bescherming voor je iPhone-scherm. Koop een GOEDE pen (een maatje EF vulpen van een goed merk met Noodler's Black ink in mijn geval). Schrijf hierin en scan de pagina's in (ik hebruik gewoon mijn fotocamera op een statiefje, 2s per pagina). Laat ze evt. via Evernote naar tekst omzetten als je handschrift duidelijk genoeg is. Je hebt ook meteen een papiertje bij de hand als je iemand iets wil meegeven oid. Als je het niet wilt horen, prima. Maar het werkt wel het best

Laatst gewijzigd door Larss; 23-11-09 om 11:50.
  #11  
Oud 23-11-09, 11:52
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

dan heb je t idd digitaal.
Is er dan ook nog een app waarmee je een afbeelding (want dat is het dan eigenlijk) toch nog kan bewerken?? daar ben ik dan weer benieuwd naar..
Volgens mij zijn die er wel, heb t wel es gezien dacht ik.....weet iemand dat toevallig??
  #12  
Oud 23-11-09, 11:57
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
dan heb je t idd digitaal.
Is er dan ook nog een app waarmee je een afbeelding (want dat is het dan eigenlijk) toch nog kan bewerken?? daar ben ik dan weer benieuwd naar..
Volgens mij zijn die er wel, heb t wel es gezien dacht ik.....weet iemand dat toevallig??
Zeker, die zijn er genoeg - PhotoGene, bijvoorbeeld. Probleem is altijd een beetje dat de workflow belabberd is. Je kunt een plaatje uit je camerarol of je albums bewerken, en het resultaat terug dumpen in je camerarol. Maar voor grotere lappen tekst lijkt me dat compleet onwerkbaar.
  #13  
Oud 23-11-09, 12:00
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

ja dat is voor afbeeldingen te bewerken idd. Heb photoGene zelf ook, werkt geweldig.
Maar bedoelde eigenlijjk een app zodat die afbeelding die je dan hebt gemaakt van je aantekeningen, digitale tekst wordt. Dus dat je de tekst kan bewerken...Als tekst.
Dacht dat ik daar een keer een filmpje van gezien had, maar was alleen een promo misschien ofzo.
  #14  
Oud 23-11-09, 12:06
ElleniPhone ElleniPhone is offline
• iOS 3.1.2
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard

Heb net nog een aardige App gevonden: iJot. M'n bevindingen:
+ Deze heeft een geweldig lopend scherm waarop je continu door kunt schrijven. Je tekst wordt achteraf over meerdere regels verdeeld en je kunt je tekst dan een kleur geven en bijvoorbeeld dikker of groter maken.
+ EDIT: Je kunt resultaten tussentijds opslaan en later weer verder gaan met een al aanwezige notitie.
- Resultaten worden bewaard als afbeelding en niet omgezet naar getypte tekst.

Desondanks is het lopende scherm prachtig. Je kunt de snelheid instellen, heel snel schrijven en als je niet meer schrijft gaat het scherm vanzelf stilstaan. Zo kun je supersnel notities maken op een heel eenvoudige manier. Het is echt een mooi concept!

Jammer dat er nog geen herkenning van het schrift bij zit. Dat moet je achteraf gaan doen, via een programma dat makkelijk OCR kan maken obv een foto.

Voorlopig vind ik iJot nog het beste werkbaar, omdat je hiermee snel aantekeningen kunt maken. Nu nog een manier vinden om deze aantekeningen makkelijk om te zetten in getypte tekst.

Laatst gewijzigd door ElleniPhone; 23-11-09 om 13:38.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G stoffen onder het scherm zonder garantie meer Mehmett27 iPhone algemeen 3 09-08-10 03:28
Gezocht developer om app af te maken edward007 Archief 8 02-10-09 16:25
toetsenbord bij nieuw bericht schrijven niet zichtbaar winfriend iPhone algemeen 5 04-07-09 11:43
Ontwikkelaar gezocht voor het maken van een app tegen vergoeding juulie Archief 1 06-03-09 17:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:35.