iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   mobile enhancer, calldata.app (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/5051-mobile-enhancer-calldata-app.html)

sacul 15-01-08 15:00

mobile enhancer, calldata.app
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman
mobile enhancer, calldata.app en calldata belgium installeren.

sources: repository.ripdev.com

Iemand hier ervaring mee?
Staat in verschillende topics altijd even vermeld, maar ik vind het zo'n verdachte repository lijken.

Is voor 1.1.2 OTB

EDIT: Gaat dus over het app calldata belgium hé, om nummerweergave inorde te krijgen. Iemand dit al gebruikt?

Sacul

DertKesh 15-01-08 15:22

ik heb ook een 1.1.2 waarin sources staan met repository maar geen ripdev

Riccardo 18-01-08 01:06

Ik heb hem gebruikt en source is te vertrouwen hoor

filouchke 18-01-08 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sacul (Bericht 41045)
Iemand hier ervaring mee?
Staat in verschillende topics altijd even vermeld, maar ik vind het zo'n verdachte repository lijken.

Is voor 1.1.2 OTB

EDIT: Gaat dus over het app calldata belgium hé, om nummerweergave inorde te krijgen. Iemand dit al gebruikt?

Sacul

Sacul - dit is volgens mij niet om nummerweergave (in strikte zin) in orde te krijgen;

"Its purpose is pretty simple: when you get (or make) a call not in your address book, it will look up the country and region of the number and display it right in the address book, along with the mobile operator name, if available."
hier is de link: CallData International


Ik was nogal aan het zoeken, mijn ogen vielen hierop en ik dacht net aan jouw post ;) (hoe een mens zijn geheugen soms in elkaar zit :D)



verder word er nog redelijk wat over gesproken op hackint* (speifieke topic hiervoor)

Riccardo 18-01-08 15:31

Ik heb het dus geinstalleerd maar ik heb de nummerweergave nog steeds niet goed. ALs ik een nummer typ komt het als volgt: (061) 12132134. Weet dus eik. niet echt precies wat ik er nou aan gehad heb:P

filouchke 18-01-08 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riccardo (Bericht 43269)
Ik heb het dus geinstalleerd maar ik heb de nummerweergave nog steeds niet goed. ALs ik een nummer typ komt het als volgt: (061) 12132134. Weet dus eik. niet echt precies wat ik er nou aan gehad heb:P

ricardo - zoals ik hier hoger vermeld heeft het niet echt met nummerweergave te maken; het is een tool om een nummer die niet in het telefoonboek staat te "matchen" met een regio-naam;

vb als iemand jou opbelt met het nummer +32 2 123 45 67 gaat deze de Country/area-code opzoeken vind 32=Belgie en 2=Brussels en verschijnt dit onder het telefoonnummer.

ik kan niet uit ervaring spreken daar ik het niet heb geinstalleerd en mij blijkt dat er betere oplossingen zijn.

sacul 18-01-08 18:42

Kan iemand mij dan kort en duidelijk zeggen hoe ik dat inorde krijg.

Is dat gewoon het originele phoneformat.plist (ofziets) vervangen door een aangepast UIPhoneFormat.list via iBrickr?

Groeten

filouchke 18-01-08 21:02

sacul

nummerweergave is geimplementeerd in UIPhoneFormat.list - die moet je dan aanpassen voor jouw land (Belgie als ik jouw eerste post lees); als je UIPhoneFormat.list opent zul je daarin verschillende country-codes vinden waaronder be voor Belgie bvb:

key>be</key>
<array>
<string>+32 47# ## ## ##</string>
<string>047# ## ## ##</string>
<string>+32 48# ## ## ##</string>
<string>048# ## ## ##</string>
<string>+32 49# ## ## ##</string>
...enzoverder...

Je kan naar eigen zin toevoegen, Je ziet dus nummers en spaties + hekjes om éénder welk karakter voor te stellen.

Het bestand bevindt zich hier:
[FONT=Calibri]/System/Library/Frameworks/UIKit.framework/PhoneFormats/UIPhoneFormats.plist[/FONT]

Neem voor de zekerheid toch eerst een backup van het originele bestand.

Je kan (nog gemakkelijker :)) via installer de volgende source installeren:
http://rep.belgium-iphone.com en het van daaruit installeren.

vergeet daarna niet in de settings van je iphone om op belgium te zetten:
Settings-General-International-region format....



sacul 18-01-08 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filouchke (Bericht 43488)
sacul



Je kan (nog gemakkelijker :)) via installer de volgende source installeren:
http://rep.belgium-iphone.com en het van daaruit installeren.

vergeet daarna niet in de settings van je iphone om op belgium te zetten:
Settings-General-International-region format....


Dit moest ik hebben.
Thanks

croiman 20-01-08 17:59

idd, deze is niet voor nummer weergave, maar als een onbekende nummer (die niet in je telefoonlijst staat) je belt, als je dan kijkt bij recent naar de telefoonnummerdetails komt erbij te staan vanwaar deze nummer ongeveer is vb: 011395847 komt dan bij te staan: hasselt, limburg, belgium. Als je calldata belgium geïnstalleerd hebt. Ik gebruik dit al enige tijd en vind dit een zeer goede app.

mathphone 20-01-08 20:53

Ik heb dus de source toegevoegd, maar waar vind ik juist de download?

Sorry miss voor de stomme vraag :)

MVG Mathieu

croiman 20-01-08 21:16

bij de install na ripdev gaan, eerst mobile enhancer installeren, iphone herstarten.
dit gebeurt trug na installer gaan- install-ripdev en calldata installeren, daarna na de map calldata in installer gaan en de calldata kiezen van welk land je t wilt hebben. ok?

sacul 20-01-08 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 44478)
idd, deze is niet voor nummer weergave, maar als een onbekende nummer (die niet in je telefoonlijst staat) je belt, als je dan kijkt bij recent naar de telefoonnummerdetails komt erbij te staan vanwaar deze nummer ongeveer is vb: 011395847 komt dan bij te staan: hasselt, limburg, belgium. Als je calldata belgium geïnstalleerd hebt. Ik gebruik dit al enige tijd en vind dit een zeer goede app.

Oke, vriendelijk van je om deze app meedetedelen.
Maar waarom post je deze app in elke post die gaat over "NUMMERWEERGAVE" ?
Het zet een beetje op verkeerd spoor.

jow

croiman 21-01-08 00:55

ok, voor sommige pers worde op verkeerde spoor gezet, maar deze app heeft ook te maken met je nummers (tel), daarom ertussen gezet.

ArB 17-05-08 21:58

En soms zie ik ook ineens een zeer nuttige app die al een tijdje bestaat. :)
Geinstalleerd en werkt prima. Ook in de call-history staat nu bij een gemist onbekend nummer netjes welke stad dit was. :D

croiman 17-05-08 23:58

wel problemen gekregen bij uninstall van mobile enhancer,heb kunnen restoren.
Trouwens een nieuwtje,
als je caterpillar (kate) installeerd komt mobile enhancer ook mee,
alleen is die niet duidelijk bij installer geinstalleerde bestanden.

k kwam er toevallig op uit. caterpillar (kate) maakt dus ook gebruik van "mobile enhacer"

Bionic_Eye 01-06-08 11:54

is er ook een programma die de plek van 06 nummers opzoekt
want ik neem aan dat dit programma dat niet doet

en kan iemand uitleggen wat mobile enhancer doet
kan er weinig over vinden op google en in de wiki

croiman 01-06-08 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bionic_Eye (Bericht 120455)
is er ook een programma die de plek van 06 nummers opzoekt
want ik neem aan dat dit programma dat niet doet

en kan iemand uitleggen wat mobile enhancer doet
kan er weinig over vinden op google en in de wiki

mobile enhancer verbeterd je iphone hier en daar op verschillende plaatsen, en calldata heeft mobile enhacer nodig om te kunnen werken, maar 06 nummers weet k niet hoor.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:27.