iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   112 app mogelijk? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/50539-112-app-mogelijk.html)

whulsbergen 22-12-09 10:25

112 app mogelijk?
 
Ik heb een idee voor een applicatie. Omdat ik denk dat het levens kan redden hoef ik er geen geld mee te verdienen (naamvermelding zou aardig zijn), dus kan ik het hier zonder aarzeling posten. Ben benieuwd of iemand er wat in ziet:

Het gaat om een applicatie die je gebruikt als je een hulpdienst wil bellen.

Het principe is dat, terwijl je met 112 belt, via sms je gps-locatie naar 112 wordt gestuurd. Doordat het telefoontje en de sms van het zelfde nummer afkomstig zijn, kan een telefoniste direct zien waar je bent.

Natuurlijk is dit niet waterdicht (iPhone-gps is niet heel nauwkeurig), maar als iemand in een bosgebied een hartaanval krijgt, is het toch lastig om te vertellen waar je precies bent. En als elke minuut telt, is alle hulp meegenomen.

Kan dit technisch? Zou er budget vanuit de overheid voor te vinden zijn?

Mike2000 22-12-09 12:40

Tegenwoordig kan men bij 112 al gelijk zien waar de beller zich bevindt.
En de gehele centrale aanpassen voor het sms'je wat er binnenkomt zal men niet gaan doen denk ik.

JWVD 22-12-09 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mike2000 (Bericht 396276)
Tegenwoordig kan men bij 112 al gelijk zien waar de beller zich bevindt.
En de gehele centrale aanpassen voor het sms'je wat er binnenkomt zal men niet gaan doen denk ik.

Volgensmij kan de centrale dat niet precies zien hoor, die doen dat ook maar op driehoeks-metingen, en dan krijg je dus ongeveer een nauwkeurigheid van een kilometer ofzo.

whulsbergen 22-12-09 13:48

Locatie beller bekend bij bellen naar 112 | PortableGear.nl

Volgens mij is de nauwkeurigheid van gps een stuk beter, en als je je locatie zelf doorstuurt kan qua privacy prettig zijn.

Buur 22-12-09 13:49

Ik zie een veel belangrijkere beperkende factor. Omwille van accubeheer, heb ik (en ik denk velen met mij) Locatievoorzieningen standaard uit staan, tenzij ik het specifiek nodig heb. In geval van nood zou ik die eerst in moeten schakelen... Lijkt me geen haalbare kaart.

whulsbergen 22-12-09 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 396298)
Ik zie een veel belangrijkere beperkende factor. Omwille van accubeheer, heb ik (en ik denk velen met mij) Locatievoorzieningen standaard uit staan, tenzij ik het specifiek nodig heb. In geval van nood zou ik die eerst in moeten schakelen... Lijkt me geen haalbare kaart.

De app is bedoeld als hulp, en gaat niet pas werken als IEDEREEN gps aan heeft staan.

Overigens valt mij op dat de gps-functie nauwelijks stroom gebruikt, maar dat terzijde.

miezl 14-03-11 17:46

112 app mogelijk?
 
En je kunt de app dusdanig maken dat het je GPS aanzet op moment dat je de app gebruikt. Allemaal mogelijk lijkt me.... :d

blackoutzz 17-03-11 23:27

Lijkt me niet nodig... Er bestaat al namelijk een systeem dat je positie doorgeeft op moment dat je inbelt. Of 112 hier nu op draait weet ik niet. Maar je provider kan je locatie al wel peilen door middel van de telefoon masten.

Ik weet dat in de VS het al werkt en kan me niet indenken dat het op onze 112 meldkamers nog niet actief is.

darickj 18-03-11 10:39

Al met al mag dit niet ivm privacy wet in nederland. Dus dit zal nooit goed worden gekeurd.

Nikooos 24-03-11 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door darickj (Bericht 652825)
Al met al mag dit niet ivm privacy wet in nederland. Dus dit zal nooit goed worden gekeurd.

Als een app gebruik wil maken van je GPS locatie, dan wordt er gevraagd of dit mag en er zijn heel veel apps die gebruik van je locatie.

Zijn die allemaal illegaal in Nederland?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:58.