iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   recensie niet geplaatst (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/50567-recensie-niet-geplaatst.html)

Evilyne 22-12-09 16:01

recensie niet geplaatst
 
Hoi hoi,

Bij deze wil ik graag even wat checken bij jullie allen. Als ik een app echt goed en/of vernieuwend vind plaats ik een recensie. Dit doe ik ook als het bagger is of als de betaalde versie niets toe voegt aan de lite versie.

Nu heb ik, bij de laatste variant: bagger, al een paar keer gehad dat hij gewoon niet wordt geplaatst en dat ik hem niet terug vind, ook niet na een paar dagen, ook niet als ik het nogmaals probeer.

Alle positieve recensies worden wel geplaatst.
nu lijkt er naar mijn idee een soort screening plaats te vinden. Weet iemand of dat ook echt zo is?

Want als dat waar is, wat voor waarde hebben de beoordelingen dan überhaupt?
Ik ervaar het als regelrechte censuur.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes,

Evelyne

Michel15 22-12-09 16:57

Reageer je ook op een normale manier ?

Als je schuttingtaal gaat gebruiken, zal het verwijderd worden. Ik zie vaak genoeg negatieve reacties en die worden ook allemaal geplaatst.

Evilyne 22-12-09 17:39

Hi Michel,

Dank voor je reactie.
Het is duidelijk en begrijpelijk; schuttingtaal (*&^^%$#!!!) ;) wordt niet geaccepteerd. Nu ben ik een persoon die dat soort taal (in correspondentie al zeker) niet gebruikt en dat zal dan ook niet de reden zijn geweest ;)

Groeten

Evelyne

iCulture 22-12-09 18:11

Om wat voor recensies gaat het überhaupt? In de iTunes App Store of bij een van onze artikelen? Of op het forum? Is je reactie onderbouwd of staat er alleen 'bagger'?

Evilyne 22-12-09 18:58

Het gaat om recensies op app's van de apple store. De reacties waren zeker onderbouwd.
Zo uit mijn hoofd, gaat het o.a. om reacties op de apps:
- Totemo
- iPharaoh
- ilovefireworks
- nav4 all
- zoom photo

Wook 22-12-09 19:06

Ergens zou het me niet verwonderen dat er censuur wordt toegepast want dat gebeurd op zoveel plaatsen op het internet.

Evilyne 22-12-09 19:11

Hi Wook,

klopt, ben ik met je eens. Maar van de Apple store zou het me toch wel behoorlijk tegen vallen.
Stel ook meteen mijn vraagtekens bij beoordelingen van ALLE andere apps.
Juist omdat het in mijn geval alleen om 'negatieve' oftewel 'download ontmoedigende' recensies gaat die niet geplaatst zijn. De rest wel namelijk.

Hopelijk geeft iemand opheldering ;)

Evelyne

iCulture 22-12-09 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Evilyne (Bericht 396410)
Het gaat om recensies op app's van de apple store. De reacties waren zeker onderbouwd.
Zo uit mijn hoofd, gaat het o.a. om reacties op de apps:
- Totemo
- iPharaoh
- ilovefireworks
- nav4 all
- zoom photo

Dan hoort het niet in dit subforum thuis, maar in 'Problemen met de App Store'. Dit forum gaat over de iPhoneclub-website.

 Verplaatst naar: Problemen met App Store of App Store-applicaties

Wook 22-12-09 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Evilyne (Bericht 396421)
Hi Wook,

klopt, ben ik met je eens. Maar van de Apple store zou het me toch wel behoorlijk tegen vallen.
Stel ook meteen mijn vraagtekens bij beoordelingen van ALLE andere apps.
Juist omdat het in mijn geval alleen om 'negatieve' oftewel 'download ontmoedigende' recensies gaat die niet geplaatst zijn. De rest wel namelijk.

Hopelijk geeft iemand opheldering ;)

Evelyne

Apple is nog steeds een bedrijf dat zoveel mogelijk winst wil maken en we weten allemaal dat ze bepaalde zaken slecht communiceren of misschien wel verzwijgen. Ik vind dat ze prachtige producten maken maar ik ben niet blind voor wat er gebeurd.

Ik denk echter wel dat ze het recht hebben om recenties Nie te plaatsen om gelijk wat voor reden, ze hoeven zich er niet voor te verantwoorden.

Evilyne 23-12-09 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wook (Bericht 396504)
Apple is nog steeds een bedrijf dat zoveel mogelijk winst wil maken en we weten allemaal dat ze bepaalde zaken slecht communiceren of misschien wel verzwijgen. Ik vind dat ze prachtige producten maken maar ik ben niet blind voor wat er gebeurd.

Ik denk echter wel dat ze het recht hebben om recenties Nie te plaatsen om gelijk wat voor reden, ze hoeven zich er niet voor te verantwoorden.


Je krijgt dus te zien wat zij willen en dat is dus niet meer de objectieve mening van de gebruiker. Volgens mij is dit regelrechte censuur . . . .
Je kunt je dus afvragen wat de waarde van recensies dan nog is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:24.