iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   iPhone 3G & Nike+ !!! (pag. 2 comment #40) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/52290-iphone-3g-and-nike-pag-2-comment-40-a.html)

blaugrana 26-02-09 17:03

iPhone 3G & Nike+ !!! (pag. 2 comment #40)
 
Hoi,

Ik vroeg me af of het Nike+ systeem al beschikbaar is voor de iphone?

Zoniet, wat moet ik dan kopen om het op een ipod nano te gebruiken? Werkt het alleen met die nikeplus schoenen of met eender welke schoenen?

Bordyl 27-02-09 10:51

Nike+ is voor de iPhone (nog) niet beschikbaar, voor de iPod Nano (laatste versie) en de iPod Touch 2G wel. Je hebt een ovaal apparaatje nodig, een iPod Touch of Nano en speciaal voorgemaakte Nike schoenen (wat toch te vinden is op One More Thing).

Op de volgende link zie je wat afbeeldingen en informatie van Nike+ om het al dan niet te kopen.

Nike + iPod Sport Kit - Apple Store (Nederland)

SchaapOpJeHoofd 27-02-09 13:22

Speciale Nike+ schoenen hebben een plek voor de sensor onder de binnenzool, maar je kan de sensor ook op andere schoenen gebruiken. Wellicht is het iets minder accuraat, maar ik heb daar geen last van.
Ik gebruik daarvoor de SwitchEasy RunAway, de keuze voor een hardloopschoen die bij jouw manier van lopen past weegt wat mij betreft zwaarder dan het per se moeten hebben van een plek in je schoen om je sensor te plaatsen.

obviuz 27-02-09 15:53

Alle nieuwe generatie hardloopschoenen van Nike bieden de +functie.
Inderdaad is de aanschaf van de schoen ALLEEN veel belangrijker da nde toepasbaarheid van de Nike+ mogelijkheid. De clips om je Nike+ sensor op andere shcoenen te gebruiken, is verkrijgbaar in de Apple Store.

ezee 27-02-09 22:14

Zoek hier eens op. Op Ebay.de

Marware • Tasche für Nike + iPod nano Sensor Sport-Kit

Is een hoesje dat je om je veters van de sportschoen doet.

jaapio 01-04-09 16:01

Is er al meer informatie beschikbaar over het feit dat de iPhone en Nike+ niet met elkaar samen werken? Ik lees veel oude berichten (2007-2008) dat het niet mogelijk is. Heeft iemand informatie dat het er snel aan zit te komen? Of moet ik overgaan op het aanschaffen van een Nike+ Sportband, waarvan de nieuwe aangepaste generatie eind april op de markt zou moeten komen.

nicolas_iphone 06-05-09 20:14

Net als jaapio ben ik hier ook al een tijd naar op zoek. Iemand een idee of iemand al getest??

bij voorbaat dank

ezee 07-05-09 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nicolas_iphone (Bericht 284069)
Net als jaapio ben ik hier ook al een tijd naar op zoek. Iemand een idee of iemand al getest??

bij voorbaat dank

Heb net de Nike+ adapter die hier gebruikt word i.c.m. een iPod in mijn iPhone gedrukt en hij geeft gelijk; Deze accessoire is niet bedoelt voor de iPhone.

Gaat dus niet werken:mad:

Puck84 07-05-09 09:25

Als je kijkt naar de producten die ze voorstelden samen met de aankondiging van 3.0 is het best wel eens mogelijk dat de nieuwe firmware dit wel mogelijk gaat maken. (mogelijk wel met een specifieke iphone hartslagmeter etc)

jaapio 15-05-09 10:59

Apple registreert Nike+ workout-iconen in Europa > Nieuws > iPhoneclub.nl

Voor de mensen die na vandaag het frontpage nieuws gemist hebben :)

Anis1997 04-06-09 17:49

De iPhone gaat wel deergelijk over deze optie beschikken. Kijk maar op Internet (tags: Nike+, on, iPhone

Puck84 04-06-09 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anis1997 (Bericht 291829)
De iPhone gaat wel deergelijk over deze optie beschikken. Kijk maar op Internet (tags: Nike+, on, iPhone

Een kleine regel over dingen opzoeken op het internet: let erop dat de bronnen betrouwbaar zijn. Tenzij iemand van Nike of Apple het zegt, telt het niet als geldig :)

iMario 05-06-09 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 (Bericht 291855)
Een kleine regel over dingen opzoeken op het internet: let erop dat de bronnen betrouwbaar zijn. Tenzij iemand van Nike of Apple het zegt, telt het niet als geldig :)

Zit al in Firmware 3.0 namelijk. Komt waarschijnlijk in de nieuwe iPhone te zitten dan.

Puck84 05-06-09 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 291943)
Zit al in Firmware 3.0 namelijk. Komt waarschijnlijk in de nieuwe iPhone te zitten dan.

Oke, zie dat telt als een heel geloofwaardige indicatie... Maar er is een verschil tussen iets dat extreem waarschijnlijk is en iets de er wel degelijk komt.

Dus:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anis1997 (Bericht 291829)
De iPhone gaat wel deergelijk over deze optie beschikken. Kijk maar op Internet (tags: Nike+, on, iPhone

blijft in mijn ogen net iets te hard van stapel lopen en (onbewust) het aanslingeren van de geruchtenmolen.

SubZer0 06-06-09 14:50

Ik gebruik nu RunKeeper Pro en dat werkt al prima met aGPS.
Als firmware 3.0 iets van Nike+ laat werken op een iPhone 3G, dan zou dat het proberen waard zijn. Het wordt in ieder geval geroepen dat het erin komt, dus als ik jou was zou ik nog even geduld hebben en dan de keuze maken.

jaapio 09-06-09 08:07

Prachtig dat nike+ nu voor de 3GS is uit gekomen, maar blijft belachelijk dat er (zo ver ik weet) geen externe sensor voor de 3G komt...

vdvorst 09-06-09 09:02

Is het echt een ding voor alleen de 3gs? helaas dan :P

KipNederland 09-06-09 19:34

echt dom vind dat alleen de 3Gs :S ze missen nu veel klanten.

angelus__m 18-06-09 00:56

Ey! Op de nieuwe software versie het wel mogelijk. Maar ik krijg hem niet gevonden? Iemand anders wel? of is het alleen voor de hele nieuwe serie Iphone 3g s? Ik begreep dat hij ook gewoon op de oude 3g moet werken toch?

Groetjes !

blaugrana 26-06-09 22:24

Ik zag net op men 3GS dat er een nike+ functie in zit. Heeft iemand daar ervaring mee? Waar kan je van die schoenen met sensor kopen? Werkt het lekker?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:25.