//

Excel/Word in mail ontvangen

Excel/Word in mail ontvangen discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben een dummy, ik weet het. Maar hopelijk is daardoor mijn "probleem"hier door iemand snel op te lossen! Ik ontvang regelmatig mails met een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-01-10, 16:07
RvR RvR is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 6
Unhappy Excel/Word in mail ontvangen

Ik ben een dummy, ik weet het. Maar hopelijk is daardoor mijn "probleem"hier door iemand snel op te lossen!

Ik ontvang regelmatig mails met een Word of Excel attachement. (office 2007) en ik wil die mails graag op mijn Iphone kunnen lezen. Hiervoor heb ik Quickoffice aangeschaft, dit zou dé app moeten zijn.

Uiteraard heb ik eerst mijn emaildres gevalideerd en Quickoffice ingesteld op 2007 documenten.

Vervolgens een mail met bijlage. De mail laat alleen maar een winmail.dat document zien wat ik niet kan selecteren of openen. Ga ik naar Quickoffice en selecteer E mail attachements endan gebeurt er helaas ook niets

Vervolgens de mail vanaf mijn Iphone doorgestuurd naar files@quickofficeconnect.com en daarna weer quickoffice opgestart maar nergens zie ik ook maar enig file verschijnen?

Wat doe ik fout en hoe kan ik toch de bijlagen in mijn mails lezen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-01-10, 16:13
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Met de standaard mailapplicatie van de iPhone kun je die documenten gewoon lezen (en zelfs ook PowerPoint en Adobe PDF)
  #3  
Oud 24-01-10, 16:23
RvR RvR is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 6
Standaard

Moet aan mij liggen :-( Kan niet vinden hoe!
  #4  
Oud 24-01-10, 16:28
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Gewoon naar jezelf mailen met attachment. Dan open je de mail in de mailapplicatie, en dan staan de attachments onder in beeld met bijv een Word icoontje voor Word document, Excel icoontje voor Excel

ff een plaatje gegoogled voor je met een Powerpoint en een Word document
  #5  
Oud 24-01-10, 16:30
RvR RvR is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 6
Standaard

Dat doe ik maar ik zie alleen maar een winmail.dat icoontje staan welk ik ook niet kan aanklikken of bewerken.
  #6  
Oud 24-01-10, 16:34
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Ik denk dat winmail.dat aangemaakt wordt door een instelling die je gebruikt in Outlook. Als ik zo ff snel google dan lees ik dat mijn Gmail die winmail.dat blijkbaar automatisch al wegwerkt, zodat ik daar geen last van heb.

Hier is een link met uitleg van Microsoft over winmail.dat, misschien dat je met die informatie wat kan
In ontvangen e-mailberichten in Outlook bevinden zich Winmail.dat-bijlagen
  #7  
Oud 24-01-10, 16:40
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

+ sommige bestanden zijn niet te openen door WORD.
als bijvoorbeeld iemand een thema gebruikt dan lukt het ook niet etc.
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #8  
Oud 24-01-10, 16:52
RvR RvR is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 6
Standaard

Idd Glaantje, als het in tekst zonder opmaak binnenkomt kan ik het in mijn mail lezen! Maar dan moet ik wel iederen vragen mij te mailen in tekst zonder opmaak dus? Ik kan het net vanaf mijn Iphone naar mezelf doorsturen en dan de opmaak veranderen.

Maar goed, we zijn weer een stap verder!!

Alleen, Quickoffice ziet het document nog steeds niet. Wat heb ik dan aan die app?
  #9  
Oud 24-01-10, 17:15
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Geen flauw idee, ik ken de app niet
Maar misschien is het handig dan om over te stappen op Gmail, of als het zakelijke mail betreft, te zorgen dat de mailserver van je bedrijf zulke attachments al voor je decodeerd net als Gmail dat blijkbaar doet.
  #10  
Oud 14-02-10, 13:40
miekevanbergen miekevanbergen is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 1
Standaard

Hoi,
hoe kan ik excel bestanden die als 'alleen lezen' zijn gemarkeerd openen op mijn iphone?? Heel irritant dat het mij niet lukt....
Reageren

Labels
label?



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Programma om word en excel te openen vanuit de webbrowser gunnie iPhone Apps 0 03-02-11 12:46
Mail sturen wel, mail ontvangen niet jaimiefanatic iPhone algemeen 1 26-09-10 15:42
App om word/excel/pp/pdf etc bestanden op iphone te krijgen Magger iPhone Apps 16 18-10-09 15:20
Windows: iPhone en word en excel Wille69 Desktop-applicaties 8 20-05-08 10:35
Word en Excel files op de iPhone Boy van Baal Archief 7 09-01-08 14:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:21.