iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Instapaper pro (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/54090-instapaper-pro.html)

Awater 12-02-10 21:48

Instapaper pro
 
Vanmorgen Instapaper pro gekocht (euro 3,99!). Leek en lijkt me een zeer aantrekkelijke app. Helaas werkt deze app niet goed, tenminste bij mij niet. Halve dag bezig geweest, maar zonder succes.
Vanaf de computer lukt het prima: webpagina's worden zonder problemen m.b.v. de 'read later' functie opgeslagen en kunnen daarna worden gelezen zowel van de computer als van de Iphone. Opslaan op de Iphone vanuit Safari lukt echter niet: de pagina verschijnt ook niet in de folder 'read later', ook niet op de computer. 'Read later' staat wel bij de bladwijzers in Safari op de Iphone (gesynchroniseerd met Google Favorieten op de pc) en ook de log-in namen komen overeen. Wie kan mij helpen?? Alvast bedkankt!

indy000 12-02-10 22:57

Ije zegt dat je de "read later" op je iphone hebt gezet door te syncen met je pc, daar zit je probleem denk ik. In de app bij opties of info staat hoe je de read later moet opslaan in je bookmarks, dat is een speciale manier. Kijk dus maar eens in je app!

Heb het al opgezocht voor je

Instapaper

Awater 13-02-10 00:32

Bedankt voor je snelle reactie en de moeite. Deze (4) stappen heb ik al vele malen gedaan en dan komt er inderdaad een (nieuwe) bookmark in de lijst. Maar werken doet het niet. Dit is overigens de methode die de maker van de applicatie zelf als minder geschikt beschrijft, hij maakt daar in hetgeen jij opgezocht hebt ook zijn excuses voor. Maar hoe dan ook: hier zit mijn probleem beslist niet. Ik denk dat ik deze stappen al een keer of 10 opnieuw heb geprobeerd. Maar, zoals gezegd, zonder succes. Ook heb ik al een keer alles verwijderd, het account opgezegd, alles opnieuw geinstalleerd en een nieuw account aangemaakt. Maar het mocht allemaal niet baten.

indy000 13-02-10 09:12

Ze zeggen niet dat die manier minder geschikt is, ze zeggen dat het even een gekke manier is en dat ze dat in de toekomst proberen te veranderen.

Echt gek dat het niet lukt zo,
dan zou ik het ook niet weten, krijg je eigenlijk wel zo'n venstertje linksboven met "saved"??

Ik had dit probleem ook met de lite versie en na een tijdje deed die het opeens wel

indy000 13-02-10 09:25

Rebooten kan je ook altijd eens proberen, maar ik zou zeker wel de bookmark laten staan hoe dat het moet, met die link dus. Volgens hoe dat het bij mij ging, werkte het dan wel na een tijdje het te laten rusten.

Ik hoop dat het voor je gaat werken, want dat is veel geld voor iets dat het niet zou doen!

Awater 13-02-10 12:52

Nogmaals een paar uren aan besteed, maar helaas met nog steeds hetzelfde negatieve resultaat. Nee, ik krijg niet een venstertje linksboven met 'saved', maar dat krijg ik op de computer ook niet bij alle pages, maar dan werkt Read me later toch wel.

indy000 13-02-10 14:06

Op je iphone met safari moet je dat venstertje dus wél krijgen.
Je sluit toch niet te snel af? Je moet wachten totdat je dat venstertje linksboven krijgt. Dat is binnen de 10 seconden. Niet afsluiten dus voor je dat ziet.

indy000 13-02-10 14:10

Ok, blijkbaar zegt het nu " saving" en daarna "updated" ipv saved.

indy000 13-02-10 14:12

En daarna moet je in instapaper linksonder op dat ronde pijlte drukken om het op te halen. Als dit allemaal niet werkt, weet ik het ook niet meer

indy000 13-02-10 14:13

Ps, kan zijn dat bij pro dat ronde pijltje ergens anders staat

Awater 13-02-10 15:07

Nou, bedankt voor al je moeite, maar ik heb de moed opgegeven. Een halve vrijdag en een halve zaterdag eraan besteed lijkt me wel genoeg. De resultaten blijven steeds hetzelfde: op de computer lukt alles (al krijg ik geen 'saved' bericht), en die gesavede pages zijn ook zonder probleem op de Iphone in Instapaper te lezen. Maar andersom, saven op de Iphone (Safari) lukt helemaal niet. Er komt niet alleen geen bericht, er komt ook niets in de map 'Read later', ook niet op de computer. Misschien komt het door de recente upgrade van de Iphone software??? Anders weet ik het ook niet. Wel heel jammer, niet alleen van het geld, maar ook omdat ik de app nu maar half kan toepassen, en die leek me juist zo handig.

indy000 13-02-10 15:28

Gooi de instapaper pro er eens af, zorg wel dat het in uw itunes wel staat. Download dan de gratis versie ervan, want die doet het zeker, die heb ik. Als die het wel doet, dan zou ik deze bug melden in de appstore. Plus je weet ineens of het "aan jou" ligt of aan de pro, want zo kan je wel blijven proberen.

Allensinds, wat je ook doet, veel succes ermee!

indy000 13-02-10 15:33

((Ik heb ook fw 3.1.3 (jailbreak eraf gegooid)))

Awater 13-02-10 15:42

Ik heb de free versie ook al enkele malen geprobeerd, maar ook steeds precies hetzelfde probleem. Soms denk ik wel eens dat ik wat fout doe, maar ik zou echt niet meer weten wat. Elke stap volg ik nauwgezet, ken ze ook al bijna uit het hoofd! In Safari moet je toch gewoon als je een page voor je hebt naar bookmarks gaan en dan tappen op 'Instapaper: Read later'? Daarna zou toch via de app Instapaper (pro of free) de bewuste pagina in de map Read later zichtbaar moeten zijn? Op dezelfde manier als dit wel lukt via de computer???

indy000 13-02-10 16:03

Inderdaad, dat klopt allemaal. De pagina's moet je ook even ophalen door op die ronde pijl te drukken (of is dat een sync-knop in pro??) Cookies moeten ook aanstaan bij instellingen van je iphone, maar dat zal allemaal wel het geval zijn veronderstel ik. Ja, daar zou ik ook zot van worden.

Awater 15-02-10 18:09

Ja, daar zou ik ook zot van worden.[/quote]

Inmiddels ben ik zot, d.w.z. alles verwijderd en het opgegeven. Wel zonde van het geld en de grote hoeveelheid tijd die dit gedoe heeft gekost.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:20.