iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Shazam of soundhound? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/55153-shazam-soundhound.html)

luuk308 01-03-10 18:35

Shazam of soundhound?
 
Hallo,
Ik ben van plan een van de twee apps te gaan kopen maar ik vraag me af welke van de twee ik het best kan halen.
Graag uw meningen hieronder.
Gr.
Luuk

ghetto 01-03-10 18:54

ik heb ze allebei maar ik moet zeggen dat ik shazam beter vind dan soundhound je kan wel een melodietje neurien en dan zoek hij het liedje.
endat vind ik juist niet zo goed werken van daar dat ik zeg shazam

WDS001 01-03-10 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ghetto (Bericht 422219)
ik heb ze allebei maar ik moet zeggen dat ik shazam beter vind dan soundhound je kan wel een melodietje neurien en dan zoek hij het liedje.
endat vind ik juist niet zo goed werken van daar dat ik zeg shazam

Dat is wel een kromme vergelijking: omdat Soundhound iets kan dat Shazam niet kan, maar daar niet zo goed in scoort kies jij voor Shazam. Dat is appelen met peren vergelijken, toch?

Ik ga zelf voor Midomi Soundhound. Heb beide versies al getest en ik moet zeggen dat sinds ik Soundhound gebruik ik Shazam absoluut niet terug wil. Soundhound kan een liedje vinden op basis van ee fragment van 2 of 3 seconden. Het is ook mogelijk om een opname af te breken (waarna Soundhound gaat zoeken met hetgeen hij heeft) en dat is bij Shazam niet mogelijk.

ghetto 01-03-10 20:36

is geen appels met peren vergelijken maar iedereen roept over het neurien van een melodie maar dat werkt gewoon niet bij soundhound dat is mijn mening en dat mag gezegd wordendacht ik zo.
bij shazam kun je dat niet maar hij werkt wel toppie.
ook zou je bij soundhound een naam van een artiest kunnen zeggen en hij zoekt die.
maar als ik nederlands talige artiesten zoek vind hij ze niet.
kan aan mijn liggen en mieschien dat het bij jouw wel werkt.

Sultan 01-03-10 21:22

@Ghetto: Volgens mij kent soundhound helemaal geen nederlandse muziek.


Ik gebruik Shazam altijd als ik iets op de radio of tv hoor,

Soundhound gebruik ik alleen als ik een liedje in mijn kop heb en dat neurie ik
dan en laat soundhound zoeken.

Conclusie, gewoon allebei kopen :P

WDS001 01-03-10 22:05

SoundHound kent wel Nederlandstalige muziek, maar veel hangt er natuurlijk af van hoe je de naam van de artiest uitspreekt of het liedje neuriet.

Froggle 01-03-10 22:21

Ik gebruik alleen SoundHound. Mij hoor je niet klagen.

Mai 01-03-10 23:42

Ik had eerst Shazam, maar die vond bij mij ook vaak genoeg het nummer niet. Soundhound is bij mij veel minder gevoelig voor achtergrond geluid en vind het nummer eigenlijk altijd.

Anders heb ik nog altijd de gratis versie van Shazam bij de hand.

Hunter 02-03-10 08:33

Soundhound werkt voor mij beter.

apotheosis 02-03-10 20:51

Om te beginnen; er is of bestaat (helaas) geen enkele ervan die praktisch alle nummers herkent die er bestaan zelfs vele bekende songs herkent deze niet.
Maar tis altijd handig natuurlijk en leuk als je toch iets niet weet en die vooral recent is en je op deze manier het toch via shazam of andere kan vinden.
Wil je meteen zekerheid; schaf ze dan meteen allebei aan, zoveel geld kosten ze nu ook niet.

Sultan 03-03-10 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 422313)
SoundHound kent wel Nederlandstalige muziek, maar veel hangt er natuurlijk af van hoe je de naam van de artiest uitspreekt of het liedje neuriet.


Mmmm, bij mij herkent ie niet 1 nederlandstalig nummer dat ik neurie of zing, zal wel aan mijn zangtalent liggen dan :P

luuk308 04-03-10 12:30

Ik heb besloten ze allebei te halen. Zo te horen zijn beiden wel even goed en kan je bij soundhound ook nog eens neuriën. ;p Bedankt voor de replies! ;D

ghetto 04-03-10 15:14

laat je ons ook jouw bevindingen weten.
wat jij ervan vindt....ben benieuwd

Soeki 08-03-10 00:05

Soundhound

ik heb ze beide. Maar Soundhound heeft een paar opties extra's dat het leuker maakt.

RubenTheys 12-08-10 10:47

Ik gebruik SoundHound hier, en ferm tevreden over. Vriend van me heeft Shazam en deze vindt eigenlijk evenveel nummers, enkel doet SoundHound het iets sneller heb ik de indruk.

Cheacker 12-08-10 11:31

Heb een tijdje Shazam én Soundhound gehad, maar uiteindelijk bij Soundhound gebleven. Als ik bijvoorbeeld op café zit en hoor een liedje op de radio kon ik het ondanks het vele rumoer met Shazam niet vinden, maar met Soundhound dan weer wel. Doch zijn beide apps naar mijn mening zeer goed.

Tolarian 13-08-10 14:30

ik heb beide, en ben meer te vinden voor soundhound, aangezien die toch een tikkeltje sneller is.

apotheosis 13-08-10 17:39

Schaf ze gewoon allebei aan, kost niet veel.
Ik gebruik toch vooral shazam.

elbertox 13-08-10 18:40

Soundhound geniet ook mijn voorkeur, vind het grafisch ook een stuk mooier eruit zien.

Coolkenneth 13-08-10 19:06

SoundHound is ook mijn voorkeur, zelf als er mensen praten kan ie het nog altijd vinden. Ook is het supersnel en vind hij echt superveel muziek, zelf X!nk en M-kids (a) ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:26.