//

[iSub] Muziek Streamer

[iSub] Muziek Streamer discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Iedereen had het nieuws gelezen op iPhone dat simplify zou stoppen ( link ). Hierop ben ik gaan kijken naar alternatieven aangezien simplify zelf nogal ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-04-10, 20:46
Zephyer Zephyer is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 39
Thumbs up [iSub] Muziek Streamer

Iedereen had het nieuws gelezen op iPhone dat simplify zou stoppen (link).
Hierop ben ik gaan kijken naar alternatieven aangezien simplify zelf nogal stil blijft.

Eerst viel mijn oog op XBMC welke origineel is ontwikkeld voor de console (game console) maar tegenviel omdat deze niet enkel via een 'service' dan wel geminimaliseerd in de taakbalk kon staan.

Vandaag ben ik tegen iSub aangelopen ..
Op de frontend niets gezien en op het forum krijg ik ook 0 hitjes... dus dacht ik, laat ik mijn medemens alhier eens informeren

Applicatie binnen de app store(link) en de software voor op je pc/server/NAS (link).

Wat is het?
Citaat:
Subsonic is a free, web-based media streamer, providing ubiquitous access to your music. Use it to share your music with friends, or to listen to your own music while at work. You can stream to multiple players simultaneously, for instance to one player in your kitchen and another in your living room.


Subsonic is designed to handle very large music collections (hundreds of gigabytes). Although optimized for MP3 streaming, it works for any audio or video format that can stream over HTTP, for instance AAC and OGG. By using transcoder plug-ins, Subsonic supports on-the-fly conversion and streaming of virtually any audio format, including WMA, FLAC, APE, Musepack, WavPack and Shorten.
If you have constrained bandwidth, you may set an upper limit for the bitrate of the music streams. Subsonic will then automatically resample the music to a suitable bitrate.
In addition to being a streaming media server, Subsonic works very well as a local jukebox. The intuitive web interface, as well as search and index facilities, are optimized for efficient browsing through large media libraries. Subsonic also comes with an integrated Podcast receiver, with many of the same features as you find in iTunes.
Based on Java technology, Subsonic runs on most platforms, including Windows, Mac, Linux and Unix variants.
Ja.. je leest het goed, windows, MAC, Linus en Unix.
Op het forum lees ik diverse dingen over het installeren op je NAS indien gewenst.. dus legio aan mogelijkheden.

Ik heb hem op m'n w2k3 server geïnstalleerd, een poort geforward op m'n router en deze poort in het configuratiescherm van iSub ingesteld.

Hierna kon ik direct via m'n localhostoortnummer (of internetadresoortnummer) via de website inloggen.

LET OP: pas hierbij direct je ww. aan van de admin account!

En .. een eigen user gemaakt met allerlei rechten (incl. elke bitrate en snelheid je mag gebruiken). Je kan dus gebruikers maken en allerlei rechten zelf toepassen..!

Daarna het pad ingevoerd waar m'n muziek staat en voila, iSub op de iPhone even instellen en de boel laten synchroniseren.

Ik durf nu al bijna te zeggen dat iSub beter (sneller) is dan simplify. Althans, dat zijn m'n eerste gevoelens.

Nu ga ik eens ff pielen met afspeellijsten waarbij blijkbaar een aantal hekel puntjes zijn, daar kom ik zo op terug. (hun forum heeft ook veel nuttige informatie daarover )

N.b. nee, ik heb geen aandelen of wat voor aanverwante koppelingen met de ontwikkelaars..
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-04-10, 21:14
Zephyer Zephyer is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 39
Standaard

En jawel, de afspeellijsten werken ook, al moet je hierbij opletten.
Ik heb bijv. aangegeven in de applicatie (website) dat het pad van mijn muziek m:\muziek is.
Als ik vervolgens met winamp een m3u heb gemaakt, wilt deze niet standaard naar dezelfde map mikken, hij doet bijv. w:\muziek omdat ik nu achter m'n laptop zit

Kleine aanpassing via notepad doet wonderen en de .m3u uploaden naar de map welke eerder is aangewezen in de website voor de afspeellijsten. iSub even stoppen en starten op je iPhone en je kan gaan
  #3  
Oud 17-06-10, 15:12
razzi razzi is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Ik ben zelf ook een tevreden gebruiker van subsonic. Echt vreemd dat er niet meer mensen dit ontdekt hebben, want hierdoor hou je zelf je muziekcollectie volledig onder controle en kan je streamen waar en wanneer je maar wil.

Zeer nuttig programma!!
  #4  
Oud 17-06-10, 16:21
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Doe mij maar spotify/grooveshark.. kost wat maar heb je ook wat + dat je je pc niet 24/7 online hoeft laten staan wat hierbij wel het geval is *correct me if I'm wrong*.

En niets persoonlijks maar kwalitatief erg laagstaande "review" althans.. ik weet niet of het gemaakt was om een review te zijn maar het lijkt er wel veel op. Misschien uitbreiden met werking van de app mogelijkheden enz..
  #5  
Oud 17-06-10, 16:37
razzi razzi is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Dat klopt, je computer moet altijd opstaan, en dat is een nadeel.
Bij mij is het mijn macmini en die staat toevallig altijd op, dus voor mij geen probleem. Het is vooral handig in de auto waar ik nu op de iPhone mijn volledige bibliotheek kan afspelen.
  #6  
Oud 12-10-10, 13:45
Zephyer Zephyer is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 39
Exclamation

Kleine update, de applicatie voor je pc/server met versie 4.0.1 (build 1529) - 13 mei 2010 is gratis.
Alle updates sindsdien geven je een 30 dagen trial waarna een 'donatie' van min. $10 is verplicht..

Updaten is trouwens niet verplicht, ik draai nog altijd op de bovenstaande versie.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iBOOD - Voiis Stereo Draadloze Bluetooth Muziek Streamer iScorpio iPhone accessoires en onderdelen 1 28-10-10 12:24
music player/streamer garth iPad algemeen 5 29-07-10 10:51
Na syncen van muziek en films staat muziek niet op iphone. Master_J iTunes 2 10-10-09 15:38
Ipod geeft geen muziek, itunes zegt 2,4GB muziek op iphone theet iTunes 2 19-08-09 11:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:05.