//

Rabo Mobiel Bankieren op iPhone

Rabo Mobiel Bankieren op iPhone discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) ik dacht Rabobank als je op de link klikt zie je gelijk het adres en het menu van mobiel bankieren...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 03-12-08, 22:03
tony333 tony333 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 5
Standaard

ik dacht Rabobank

als je op de link klikt zie je gelijk het adres en het menu van mobiel bankieren

Laatst gewijzigd door King1987; 03-12-08 om 22:08. Reden: Edit knop gebruiken aub
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 03-12-08, 23:58
acsnaterse acsnaterse is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 3
Standaard

Hmm. Die url zelf kan ik wel openen, maar de vervolgpagina niet. Krijg dan een Safari fout
  #23  
Oud 06-01-09, 12:18
gunnark gunnark is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Breda
Berichten: 12
Stuur een bericht via Instant Messenger naar gunnark
Thumbs down rabo mobiel bankieren opgezegd

Ik heb sinds dat er op de site van de rabobank vermeld staat dat het met de iPhone mogelijks is, geprobeerd mobiel te bankieren bij de rabobank.

(niet verwarren met internetbankieren met de random reader, dat laatste gaat goed, maar daarvoor heb je de random reader altijd bij je hebben)

Dat is al ruim een half jaar. Na door de helpdesken van t-mobile en rabobank steeds naar elkaar verwezen te worden, heb ik nu net mijn abbonnement opgezegd. Volgens mij is het probleem dat de iPhone geen SSL verbindingen kan aangaan en dat is nodig voor het mobiel bankieren.

Elke keer als je naar de site van de rabo mobiel bankieren gaat (rmb.rabobank.nl) krijg je of een blanke pagina of 'server stopped responding' error.

Ik ben benieuwd of er iemand het gelukt is met de iPhone en in het bijzonder met het t-mobile abbonnement. Gaarne vermelden hoe dit dan gelukt is.

Let op dus niet internet bankieren, maar mobiel bankieren.
  #24  
Oud 07-01-09, 20:51
rich156 rich156 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: in een huis
Berichten: 34
Stuur een bericht via MSN naar rich156 Stuur een bericht via Yahoo naar rich156
Standaard

Ik kan inmiddels bevestigen dat het mobiel internet bankieren (dus niet met random reader) bij mij tot op zeker hoogte werkt. (T-mobile iphone abo)
op de wap.rabobank.nl site kan ik op mobiel internet drukken en ik wordt vervolgens gevraagt de tin code en het rekeningnummer in te voeren vervolgens wordt er gevraagt om een nieuwe code in te voeren...bij het versturen van de gegevens gaat het fout. het gebruikte mobiele nummer is niet correct of u bent nog niet aangemeld bij rabo mobiel bankieren wordt er dan weergegeven. (en dat betaal ik dus al een half jaar dus lijkt mij sterk dat dat het probleem is)

dit kan misschien kloppen ik heb namelijk een klein half uurtje geleden de instellingen gewijzigt (telefoon nummer) op de rabo site. dus ik zal het later nog eens proberen. zoniet ga ik morgen de rabo helpdesk bellen...

wel moet men de GPRS lijn gebruiken (3G en Wi-Fi even uitzetten!!

wordt vervolgt

Laatst gewijzigd door rich156; 07-01-09 om 21:16.
  #25  
Oud 08-01-09, 08:49
gunnark gunnark is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Breda
Berichten: 12
Stuur een bericht via Instant Messenger naar gunnark
Standaard Inlog pagina zichtbaar

Dank rich156,

Ik had wel al bedacht dat ik Wi-Fi moest uitzetten, alleen 3G uitzetten had ik niet verwacht. Ik ben op de inlogpagina gekomen , en ik zal nu eens weer mijn mobiel bankieren aanzetten. (3 euro toch al betaald voor dit kwartaal).
  #26  
Oud 08-01-09, 10:24
acsnaterse acsnaterse is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 3
Standaard

Vreemd, ik krijg een witte/lege pagina te zien als ik klik op inloggen op wap.rabobank.nl..
  #27  
Oud 08-01-09, 20:07
rich156 rich156 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: in een huis
Berichten: 34
Stuur een bericht via MSN naar rich156 Stuur een bericht via Yahoo naar rich156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunnark Bekijk bericht
Dank rich156,

Ik had wel al bedacht dat ik Wi-Fi moest uitzetten, alleen 3G uitzetten had ik niet verwacht. Ik ben op de inlogpagina gekomen , en ik zal nu eens weer mijn mobiel bankieren aanzetten. (3 euro toch al betaald voor dit kwartaal).
geen dank!

kon nog steeds niet verder....vandaag geen tijd gehad om de service desk te bellen en morgen de hele dag cursus....dus als iemand het dan toch voor elkaar krijgt hoor ik het graag!!!
  #28  
Oud 12-01-09, 16:01
xl-network xl-network is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1
Standaard

Ik heb 3G en Wi-Fi uit staan, maar kom d'r niet in. Ben eerst naar wap.rabobank.nl gegaan en toen op 'Bankieren' geklikt. Ik kwam toen uit op rmb.rabobank.nl/i en daar gebeurde niets (ik kreeg een 'untitled' pagina).

PS. de RMB (Rabobank Mobiel Bankieren) gebruikt het nummer van de provider om te controleren of jij jij bent, het probleem ligt (volgens Rabobank) dus bij de provider (als ze niets binnenkrijgen), maar T-Mobile zegt: nee, wij sturen het nummer gewoon door... kortom kastje naar de muur verhaal.
  #29  
Oud 14-01-09, 10:58
gunnark gunnark is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Breda
Berichten: 12
Stuur een bericht via Instant Messenger naar gunnark
Angry Een stapje verder maar nog NIET gelukt

Meestal op drukke uren krijg ik ik ook een witte pagina. Echter als ik eerst alle pagina's sluit (van Safari) (zodat ik even kort 'speed.t-mobile.nl' te zien krijg, bij het starten). Kom ik op de inlogpagina. Dat lukt me zelfs met 3G aan.
Vervolgens rekeningnummer ingevoerd en TIN code. Krijg het scherm dat ik mijn TIN code moet wijzigen en nadat ik dan op OK druk krijg ik de melding:

U bent niet aangemeld, of U werkt niet met het juiste toestel (ander 06 nummer).

Het maakt niet uit of ik alleen met WAP of met 3G internet.

Zucht, na weer alle 0900 nummers gebeld te hebben, nu het probleem bij mijn rabo-kantoor neergelegd. (Op advies van Rabo Mobielbankieren 0900 0905)

The story continious.

Nou heb ik ergens gelezen dat Rabobank verbaasd is dat niet meer mensen mobiel bankieren, hoe zou dat toch komen?
  #30  
Oud 15-01-09, 11:47
gunnark gunnark is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Breda
Berichten: 12
Stuur een bericht via Instant Messenger naar gunnark
Smile Gelukt!!

Gisteren mijn rabo-kantoor gebeld (op aanraden van één van de vele helpdesks) en die zouden het uitzoeken.

Vandaag belde ze: 'men had geen idee'.

Totdat men mij vertelde dat er ook een rabofoon is waarvoor dezelfde TIN code geld.
Mijn idee was dat er iets mis is met de pagina waarin je je TIN code moet wijzigen (volgens mij ook het probleem van rich156).

Dat bleek te kloppen: nadat ik de rabofoon had gebeld (0900-0909) en mijn TIN code heb gewijzigd, kon ik inloggen op rabomobiel en vervolgens mijn saldo kunnen zien (ik heb nog niets overgemaakt, maar ik hoop dat dat wel werkt).

Probleem blijft dat 9 van de 10 keer je een blanke pagina krijgt als je rmb.rabobank.nl/i/ opvraagt. Maar die ene keer wordt er een verbinding opgezet en kun je inloggen. Dit lukt overigens soms ook met een 3G verbinding.
  #31  
Oud 15-01-09, 13:18
Prick Prick is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 7
Standaard mij NOG niet gelukt...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunnark Bekijk bericht
Gisteren mijn rabo-kantoor gebeld (op aanraden van één van de vele helpdesks) en die zouden het uitzoeken.

Vandaag belde ze: 'men had geen idee'.

Totdat men mij vertelde dat er ook een rabofoon is waarvoor dezelfde TIN code geld.
Mijn idee was dat er iets mis is met de pagina waarin je je TIN code moet wijzigen (volgens mij ook het probleem van rich156).

Dat bleek te kloppen: nadat ik de rabofoon had gebeld (0900-0909) en mijn TIN code heb gewijzigd, kon ik inloggen op rabomobiel en vervolgens mijn saldo kunnen zien (ik heb nog niets overgemaakt, maar ik hoop dat dat wel werkt).

Probleem blijft dat 9 van de 10 keer je een blanke pagina krijgt als je rmb.rabobank.nl/i/ opvraagt. Maar die ene keer wordt er een verbinding opgezet en kun je inloggen. Dit lukt overigens soms ook met een 3G verbinding.
Dus als ik het goed begrijp is de pagina waarop ik eerst mijn rabofoon-nummer en vervolgens een eigen 5 cijferige nummer moet invoeren niet goed? Ik krijg namelijk onderstaande melding:



En dit is op te lossen door ipv het 5 cijferige nummer op de site in te voeren het door te geven via de rabofoon?
Ik heb namelijk geen idee wat je bedoelt met TIN nummer

  #32  
Oud 15-01-09, 13:27
gunnark gunnark is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Breda
Berichten: 12
Stuur een bericht via Instant Messenger naar gunnark
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prick Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp is de pagina waarop ik eerst mijn rabofoon-nummer en vervolgens een eigen 5 cijferige nummer moet invoeren niet goed? Ik krijg namelijk onderstaande melding:



En dit is op te lossen door ipv het 5 cijferige nummer op de site in te voeren het door te geven via de rabofoon?
Ik heb namelijk geen idee wat je bedoelt met TIN nummer

Inderdaad die pagina klopt niet. Dit was de melding die ik ook krijg (en dat is gek want je zou namelijk niet op die pagina moeten kunnen komen als je 06 nummer niet goed zou zijn).

Die 5 cijferige code is je TIN code. De rabofoon kan het zelfde als rabo mobiel bankieren, alleen kost je 10ct/min.

Als je dat 0900-0909 nummer belt en je raborekening invoert en dan die 5 cijfercode, dan moet je vervolgens een nieuwe 5-cijfer code invoeren (2x) en vervolgens kun je met dit nummer wel mobiel bankieren.
  #33  
Oud 15-01-09, 15:00
Prick Prick is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 7
Talking Gelukt gelukt gelukt

Citaat:
Ahaa TNX!
Heb nu de TIN code aangepast maar kan nu weer niet op rmb.rabobank.nl. Nog even afwachten dus....

EDIT
Ik wordt hier toch wel geïrriteerd van hoor, heb nu al minimaal 20x geprobeerd de site te openen maar steeds weer dat witte scherm
Jaaa gelukt! Bedankt Gunnark!
Nu nog hopen dat het probleem om de pagina te laden wordt opgelost...


Nog een edit:
Met overboeken is een random reader nodig, beetje jammer. Wou eigenlijk een soort van sms-betalen via internetbankierne. Dus geld voor de taxi gewoon overboeken naar een vriend, maar dat gaat me dus niet lukken hiermee helaas..

Laatst gewijzigd door Prick; 15-01-09 om 18:37.
  #34  
Oud 16-01-09, 21:23
rich156 rich156 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: in een huis
Berichten: 34
Stuur een bericht via MSN naar rich156 Stuur een bericht via Yahoo naar rich156
Standaard

Ik heb inmiddels ook al het bovenstaande gedaan...wat je allemaal wel niet moet doen om het werkend te krijgen!!!
Maar hier komt de volgende oplossing voor het (bij mij) voorkomende probleem:
Op het moment dat ik vanaf wap.rabobank.nl naar bankieren klik kom ik op een pagina met het volgende adres: rmb.rabobank.nl:80/i/prelogin.do.
Deze link geeft bij mij de melding: safari kan de pagina niet openen omdat de server niet meer reageert. ik heb het :80 gedeelte uit het adres verwijderd en voila het werkt wel....
Rekening nummer ingeven en, de via rabofoon gewijzigde TIN-code invoeren en bankieren maar...

Ik heb nog geen geld overgeboekt naar de bankrekening van een ander. Wel even naar mijn internet bonus rekening en daar had ik geen randomreader voor nodig

Ook nog even geprobeerd met 3G aan...dit werkt dus ook.

Laatst gewijzigd door rich156; 16-01-09 om 21:29.
  #35  
Oud 21-01-09, 15:05
Huismuis Huismuis is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 4
Standaard

heeee, hij doet het! Rabobank heeft toch iets veranderd aan het systeem, want ik ben het al maanden aan het proberen. Zelf niks veranderd. Nu doet ie het wel.
  #36  
Oud 23-01-09, 21:34
Thyzb Thyzb is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 14
Standaard

Oke.. ik heb t even geprobeerd te volgen maar kom er niet uit.

Heb sinds vandaag ook een iPhone.. wilde ook Mobiel Bankieren bij de Rabo (net zoals op m'n Nokia eerst), maar krijg telkens de melding: "Pagina openen niet mogelijk.. safari kan de pagina niet openen omdat de server onvindbaar is"

Mijn provider is Hi.. heb hier ook verder niks voor in hoeven stellen.. internet ging meteen goed.
Heb 3G uitgezet, maar geen verschil...
  #37  
Oud 23-01-09, 21:43
Prick Prick is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 7
Standaard

Het is ook met 3g aan mogelijk, maar je moet het minimaal 10x vernieuwen voordat je iets ziet. Erg irritant!
Hoop dat hier snel verandering in komt...
  #38  
Oud 01-02-09, 19:39
Thyzb Thyzb is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 14
Standaard

Heeft iemand het al werkend gekregen i.c.m. Hi Eindeloos Online?
Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding: "Pagina openen niet mogelijk.. safari kan de pagina niet openen omdat de server onvindbaar is"
  #39  
Oud 01-02-09, 21:20
rich156 rich156 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: in een huis
Berichten: 34
Stuur een bericht via MSN naar rich156 Stuur een bericht via Yahoo naar rich156
Standaard

ik moet zeggen dat het goed werkt....al moet ik wel altijd het adres aanpassen zoals ik al eerder heb vermeld in deze discussie. al enkele malen geld over kunnen maken vanaf mijn internet bonus naar mij prive rekening....ideaal als je ff snel iets extra's nodig hebt.

betalen van een rekening heb ik nog nooit gedaan...zal het eerdaags eens proberen
  #40  
Oud 02-02-09, 00:05
Thyzb Thyzb is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rich156 Bekijk bericht
ik moet zeggen dat het goed werkt....al moet ik wel altijd het adres aanpassen zoals ik al eerder heb vermeld in deze discussie. al enkele malen geld over kunnen maken vanaf mijn internet bonus naar mij prive rekening....ideaal als je ff snel iets extra's nodig hebt.

betalen van een rekening heb ik nog nooit gedaan...zal het eerdaags eens proberen
Ik probeer dus via http://rmb.rabobank.nl/i/prelogin.do zoals je hierboven beschreven hebt in te loggen,
maar krijg toch iedere keer de melding dat safari de server niet kan vinden :S
Zie ik dan iets over het hoofd?
Reageren

Labels
app, code, rabobank



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rabo Bankieren weg ? midego iPhone Apps 2 02-08-10 18:28
Rabo mobiel & iphone ? jemave Archief 3 09-04-08 11:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:28.