iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Rabo Mobiel Bankieren op iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/6265-rabo-mobiel-bankieren-op-iphone.html)

MichaelJ 09-02-10 11:14

Rabobank, app
 
Hallo,

Ik heb de app Rabobank Mobiel gedownload uit de app store en heb via het webformulier mijn gegevens ingevuld aan de hand van de random reader. Er staat nu dat ik mijn inlogcode die ik moet invullen samen met mijn rekeningnummer opgestuurd krijg. Hoe gaat dit, via mail of via de post? Ik begrijp er nog maar weinig van.
Bedankt.

King1987 09-02-10 11:18

\\Topic's samengevoegd, tevens verplaatst naar Appstore Programma's.

Mysteriousgirl_ 10-02-10 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MichaelJ (Bericht 414490)
Hallo,

Ik heb de app Rabobank Mobiel gedownload uit de app store en heb via het webformulier mijn gegevens ingevuld aan de hand van de random reader. Er staat nu dat ik mijn inlogcode die ik moet invullen samen met mijn rekeningnummer opgestuurd krijg. Hoe gaat dit, via mail of via de post? Ik begrijp er nog maar weinig van.
Bedankt.

Je moet een code aanvragen via de website van de rabobank. Deze 4 cijferige code krijg je via de post thuis,en moet je meteen wijzigen in iets van je keuze via de rabofoon. Als je dit gedaan hebt kan je je app gebruiken.

Ron1978 10-02-10 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door janvanderdam (Bericht 414270)
Mij lukt het maar niet om op de App in te loggen, gebruik het zelfde wachtwoord als bij de rabofoon, maar het lukt nog steed niet.

Iemand advies?

Mij lukte het eerst ook niet met mijn rabofoon code. Gebeld voor de juiste info en de medewerker wist me te melden dat je je rabofoon code eerst moet activeren, dit doe je hier: https://bankieren.rabobank.nl/edi/ed...0&X015=MBINSTU. Ik probeerde (na dit gedaan te hebben) vrijwel meteen in te loggen met mijn rabofooncode en dit ging verder perfect. Hoefde niets opgestuurd te krijgen.

Overigens heb ik nog wel 2 punten:

1. Het werk nog niet over het Vodafone 3G netwerk, waarom weet ik niet maar volgens mij zijn ze ermee bezig.

2. De applicatie zou zeer veilig zijn doordat je de eerste keer dat je met de app geld overmaakt naar iemand, je de digireader moet gebruiken. Echter, dit was bij mij dus niet het geval, ik kon rechtsreeks geld overmaken zonder reader. Iemand hier ook ervaring mee? Hij kon de begunstigde nog niet kennen omdat ik nog geen geld had overgemaakt via de app, alleen via internetbankieren. M'n iphone hing op dat moment aan m'n pc, zou deze dan toch de begunstidge op mijn internet bankieren adresboek herkend hebben? Dit zou niet moeten kunnen, aangezien het adresboek op de app een eigen adresboek betreft.

Iemand een idee?

reaction 10-02-10 16:13

Ik had vandaag de code ook met de post gekregen, maar je bent nu verplicht om hem te veranderen naar je eigen code anders gaat het niet lukken.
Bel naar: 0900 09090 optie 7 dan optie 2 en verander daar je coden en het werkt perfect.

Mysteriousgirl_ 12-02-10 14:59

Mijn springboard is nu zeker al 5x gecrashed bij het openen van de rabobank app. Wellicht komt dit omdat ik ook lockdown gebruik om de app extra te beveiligen.

Wie heeft deze combinatie nog meer en heeft ook dit probleem?

timm6545 12-02-10 21:56

hij blijft crashen..........
 
ik gebruik deze app al een week naar volle tevredenheid, maar nu wilde ik ook mijn zakelijke rekeningen erop kunnen zien , dus heb ik een 2e inlog aangevraagd, alleen als ik hier mee inlog dan crasht hij meteen na het inloggen, als ik daarna met mijn prive acount inlog dan doet hij het wel.

waar zou dit aan kunnen liggen??

AAntonis 13-02-10 16:20

Inmiddels werkt het via Vodafone ook over 3G!!

Joehoe, erg gemakkelijk zo!:d

sham27 13-02-10 16:22

Bij mij werkt t ook goed! Mooie app waar ik graag paar euro per kwartaal voor betaal!

AAntonis 13-02-10 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timm6545 (Bericht 416098)
ik gebruik deze app al een week naar volle tevredenheid, maar nu wilde ik ook mijn zakelijke rekeningen erop kunnen zien , dus heb ik een 2e inlog aangevraagd, alleen als ik hier mee inlog dan crasht hij meteen na het inloggen, als ik daarna met mijn prive acount inlog dan doet hij het wel.

waar zou dit aan kunnen liggen??


Geen idee waar het aan ligt. Wat je zou kunnen doen is je zakelijke rekeningen toevoegen aan je particuliere pakket. Dus je zakelijke blijven houden en je rekening toevoegen aan je particuliere pakket. Heb ik ook. Zeer handig. Voor de bank moet het niets uitmaken, zij kijken nl naar de transacties op de rekening, dus ze lopen geen kosten mis.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sham27 (Bericht 416307)
Bij mij werkt t ook goed! Mooie app waar ik graag paar euro per kwartaal voor betaal!

En inmiddels is het gratis...... :d

Kloenk 13-02-10 17:42

Bij mij crashed ie ook bij zakelijke rekening, bij particuliere rekening werkt 't prima...

sham27 13-02-10 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AAntonis (Bericht 416309)
En inmiddels is het gratis...... :d

Huh, sinds wanneer dan? Dat heb ik even gemist..

ztrezz 13-02-10 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sham27 (Bericht 416336)
Huh, sinds wanneer dan? Dat heb ik even gemist..

Sinds 1-1-2010 (mede vanwege de vele downloads van de iphone applicatie)

qmdb 15-02-10 12:16

Bij mij Crashed hij ook met mijn zakelijke rekening. Met de inlgo van mijn vrouw (zonder zakelijke rekening) gaat het wel goed. Het zou er ook aan kunnen liggen dat ik 11 rekeningen in telebankieren heb staat en mijn vrouw slechts 4.

J0HAN85 15-02-10 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mysteriousgirl_ (Bericht 415949)
Mijn springboard is nu zeker al 5x gecrashed bij het openen van de rabobank app. Wellicht komt dit omdat ik ook lockdown gebruik om de app extra te beveiligen.

Wie heeft deze combinatie nog meer en heeft ook dit probleem?

Ik gebruik het icm mAdvLock, ook een tool om apps te beveiligen, en daarmee werkt het prima.

PasQ 15-02-10 16:45

Ik hoop dat Rabobank ook nog eens met een gratis app voor internetbankieren gaat komen, want ik vind het echt belachelijk om 12 euro per jaar te betalen voor deze Rabo Mobiel app! ING is toch ook gratis?!

Onnies 15-02-10 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ron1978 (Bericht 414962)

2. De applicatie zou zeer veilig zijn doordat je de eerste keer dat je met de app geld overmaakt naar iemand, je de digireader moet gebruiken. Echter, dit was bij mij dus niet het geval, ik kon rechtsreeks geld overmaken zonder reader. Iemand hier ook ervaring mee? Hij kon de begunstigde nog niet kennen omdat ik nog geen geld had overgemaakt via de app, alleen via internetbankieren. M'n iphone hing op dat moment aan m'n pc, zou deze dan toch de begunstidge op mijn internet bankieren adresboek herkend hebben? Dit zou niet moeten kunnen, aangezien het adresboek op de app een eigen adresboek betreft.

Iemand een idee?

De Rabobank bekijkt dit inderdaad met 'bekenden' uit je overschrijvingsgeschiedenis. Zo kan ik bijvoorbeeld mijn ouders en de wegenbelasting wel overmaken via de app en rabomobiel (ook al heb ik dat nog nooit gedaan via de app), maar zou ik het niet naar jou kunnen overmaken omdat ik nog nooit geld naar jou heb overgemaakt. Ik hoef dat maar 1 keer met Randomreader te doen en daarna zou ik het zonder reader afkunnen.

Dit zijn tenminste mijn ervaringen met de RaboApp en Rabomobiel

Mysteriousgirl_ 16-02-10 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onnies (Bericht 417070)
De Rabobank bekijkt dit inderdaad met 'bekenden' uit je overschrijvingsgeschiedenis. Zo kan ik bijvoorbeeld mijn ouders en de wegenbelasting wel overmaken via de app en rabomobiel (ook al heb ik dat nog nooit gedaan via de app), maar zou ik het niet naar jou kunnen overmaken omdat ik nog nooit geld naar jou heb overgemaakt. Ik hoef dat maar 1 keer met Randomreader te doen en daarna zou ik het zonder reader afkunnen.

Dit zijn tenminste mijn ervaringen met de RaboApp en Rabomobiel


Dit is niet waar hoor. Tenminste bij mij niet. Ik heb zojuist nog een betaling gedaan naar een banknummer die ik nog niet eerder gebruikt had, en zonder problemen!

Onnies 16-02-10 08:59

Haha okee, als je bedoelt zonder problemen dat je dit kon doen zonder Random Reader dan is de logica mijn inziens helemaal weg..

Maar jah ik kan ook alleen maar spreken over wat ik ervaar bij het gebruiken van de App.. ;)

Toch raar dat het per persoon kan verschillen

noedie 16-02-10 09:51

Rabo Mobielbankieren: nu in de App Store
maandag, 1 februari 2010 (05:18) | Gonny van der Zwaag
Een paar dagen geleden las je op iPhoneclub een preview van de applicatie Rabo Bankieren. Inmiddels is de applicatie in de App Store verschenen onder de naam Rabo Mobielbankieren (gratis).

Update: gebruik van Rabo Mobielbankieren (vereist om de applicatie te kunnen gebruiken) kostte voorheen €3 per kwartaal, maar dat is nu afgeschaft.

zie hier

Crazyberke 16-02-10 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PasQ (Bericht 416922)
Ik hoop dat Rabobank ook nog eens met een gratis app voor internetbankieren gaat komen, want ik vind het echt belachelijk om 12 euro per jaar te betalen voor deze Rabo Mobiel app! ING is toch ook gratis?!

De iPhone app van Rabo is toch gratis geworden, of ben ik nou verkeerd?

raydekok 16-02-10 17:10

is free sinds 2010

carlo 17-02-10 18:05

zakelijk en privé rekeningen
 
Als je 2 verschillende rekeningen wil gebruiken (zakelijk/privé) is dit momenteel niet mogelijk!
Contact gehad met de helpdesk gaven aan dat het probleem bekend is en dat er aan gewerkt wordt.

dsimons 19-02-10 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ron1978 (Bericht 414962)
Mij lukte het eerst ook niet met mijn rabofoon code. Gebeld voor de juiste info en de medewerker wist me te melden dat je je rabofoon code eerst moet activeren, dit doe je hier: https://bankieren.rabobank.nl/edi/ed...0&X015=MBINSTU. Ik probeerde (na dit gedaan te hebben) vrijwel meteen in te loggen met mijn rabofooncode en dit ging verder perfect. Hoefde niets opgestuurd te krijgen.

Moet je ook nog eerst aanmelden voor mobiel bankieren ? Ik heb net een toegnagscode voor de rabofoon ontvangen, als ik die bel en ik toets (mijn gewijzigde) code in, dan kom ik netjes bij mijn rekeningen uit.

Als ik echter via de rabo app uit de appstore probeer in te loggen met de zelfde code als de rabofoon, krijg ik de melding dat ik een verkeerde code gebruik.
wat zou dat kunnen zijn ?

gr Dave

imagine 22-02-10 16:26

Mijn RaBo app blijft crashen bij het opstarten. Heeft iemand hier ook last van??

16MRB06 22-02-10 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door imagine (Bericht 419464)
Mijn RaBo app blijft crashen bij het opstarten. Heeft iemand hier ook last van??

Ik had hier gisteren ook last van maar alles werkt weer naar behoren gelukkig

azamc 22-02-10 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlo (Bericht 417769)
Als je 2 verschillende rekeningen wil gebruiken (zakelijk/privé) is dit momenteel niet mogelijk!
Contact gehad met de helpdesk gaven aan dat het probleem bekend is en dat er aan gewerkt wordt.

Dit klopt niet. Ik heb meerdere (11) zakelijke rekeningen/spaarrekeningen/prive rekeningen en voor de kinderen bij de Rabo en ik kan ze bijna allemaal via de Rabo app benaderen. Er zit wel een max aan rekeningen aan die te zien zijn nl: 8 rekeningen.
Ze moeten bij de Rabo jouw zakelijke en prive rekeningen aan elkaar koppelen zodat ze allemaal benaderbaar zijn.
Succes.

qmdb 17-03-10 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door imagine (Bericht 419464)
Mijn RaBo app blijft crashen bij het opstarten. Heeft iemand hier ook last van??

Heb je soms meer dan 10 rekeningen in je teleabankier overeenkomst? Bij mij klapte de app ook. Nadat ik een paar spaarekeningen van de kids uit mijn overeenkomst heb laten halen werkt de app wel goed.

mail.eve 30-06-10 00:41

Als ik de rabo app opstart en mijn pin in geef dan gaat hij ineens niet meer verder!:mad: Twee dagen geleden werkte het nog perfect:confused:.

Via Wi-Fi werkt de app wel goed:D
Via 3g van telfort (lees kpn) werkt het niet meer:mad:

Hebben andere dit probleem ook?

Note:
Iphone 3g (van mijn vrouw) draait gewoon op 3.12, de laatste 2 dagen niets geinstalleerd of wat dan ook!!

hholwerda 05-07-10 10:36

Hier precies hetzelfde. Sinds gisteren werkte hij niet meer.
Hebben daar meer last van?

Zijn op vakantie en dan is het wel makkelijk om af en toe te checken haha

hholwerda 05-07-10 12:29

Hij doet het alweer

mail.eve 05-07-10 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hholwerda (Bericht 482811)
Hij doet het alweer

Mmm das mooi, maar bij nog steeds niet, Wi-Fi wel maar 3G niet!

Welke netwerk heb jij?

masterheesen 05-07-10 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlo (Bericht 417769)
Als je 2 verschillende rekeningen wil gebruiken (zakelijk/privé) is dit momenteel niet mogelijk!
Contact gehad met de helpdesk gaven aan dat het probleem bekend is en dat er aan gewerkt wordt.

Als ik het kan moet jij het ook kunnen.
Ik krijg al mijn rekeningen te zien in de APP.
Kan je met 1 pas inloggen op al je rekeningen???

Groetjes

psilin 07-07-10 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve (Bericht 482859)
Mmm das mooi, maar bij nog steeds niet, Wi-Fi wel maar 3G niet!

Welke netwerk heb jij?

Hier hetzelfde probleem. Dacht dat het aan IOS4 lag, dus Rabo maar eens gecontacteerd. Daar blijkt het een Telfort probleem te zijn.
Ongelovig als ik ben: mijn werk sim in de iphone ( native kpn netwerk) en gewoon werken die app op 3g. Via de telfort sim niet.

Net een melding gemaakt bij de helpdesk van Telfort. Is een klacht van gemaakt maar wel nadat er uiteraard wordt geschermd "de iphone wordt door ons niet ondersteund" Ammehoela!

Dus de combinatie telfort + rabo mobiel bankieren via de iphone werkt to nader order niet. Ook niet via een wap pagina workaround.

( er werkt de laatste tijd wel meer niet bij telfort. het wordt tijd naar een andere provider om te zien geloof ik )

mail.eve 07-07-10 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psilin (Bericht 484306)
Hier hetzelfde probleem. Dacht dat het aan IOS4 lag, dus Rabo maar eens gecontacteerd. Daar blijkt het een Telfort probleem te zijn.
Ongelovig als ik ben: mijn werk sim in de iphone ( native kpn netwerk) en gewoon werken die app op 3g. Via de telfort sim niet.

Net een melding gemaakt bij de helpdesk van Telfort. Is een klacht van gemaakt maar wel nadat er uiteraard wordt geschermd "de iphone wordt door ons niet ondersteund" Ammehoela!

Dus de combinatie telfort + rabo mobiel bankieren via de iphone werkt to nader order niet. Ook niet via een wap pagina workaround.

( er werkt de laatste tijd wel meer niet bij telfort. het wordt tijd naar een andere provider om te zien geloof ik )

Heb ook melding gemaakt, zelfde verhaal. Echter ze lulde zich vast want het heeft wel gewerkt, dus ik heb gevraagd wat er tussen 2 weken geleden en nu is verander. Ook een aangetekende brief verzonden.

Nooby88 12-07-10 06:50

Heb zelf t-Mobile en werkt goed!

nofrano 15-07-10 17:44

rabo mobiel
 
Weet niet of 't helpt maar heb 3gs versie 4.0 zonder jailbreak, zit bij T-mobile en heb me zojuist aangemeld bij rabo mobiel. Alles ging goed- kwam met reknr en code gewoon binnen
Vraag me alleen af wat dat verhaal over ssl verbinding is

mail.eve 27-07-10 08:44

Vanaf vandaag werkt de rabobank app weer met het 3g netwerk van Telfort. Ik ben er weer heel erg blij mee, nu moet de Rabobank nog de app iPad klaar maken....

Suc6 allen:d

psilin 28-07-10 12:17

Dat is goed om hier te lezen.

Telfort is mij als klant kwijt: een klantenservice die gewoon totaal NIET reageert is mij als klant niet waard.

( ze reageren noch op brieven, noch op telefonische meldingen )

mail.eve 28-07-10 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psilin (Bericht 502158)
Dat is goed om hier te lezen.

Telfort is mij als klant kwijt: een klantenservice die gewoon totaal NIET reageert is mij als klant niet waard.

( ze reageren noch op brieven, noch op telefonische meldingen )

Wel herkenbaar, maar ik heb een aangetekende brief gestuurd, met daarin een redelijk oplos termijn van 2 maanden aangegeven, en dat ik bij geen reactie na deze 2 maanden mijn abbo kosteloos kon verbreken. 2 dagen na het sturen van de brief keurig een aangetekende brief terug ontvangen, keurig uitgelegd hoe en wat en dat ze met dit probleem bezig waren samen met de Rabobank. Brieven werken mijnziens beter dan bellen..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:01.