iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Apps afsluiten bij FW 4.0 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/63378-apps-afsluiten-fw-4-0-a.html)

JorritV70 02-07-10 07:08

Apps afsluiten bij FW 4.0
 
Ik heb 4.0 geïnstalleerd, en over het algemeen ben ik er zeer tevreden over, het enige wat ik mij afvraag is, om dat de Apps geen afsluitfunctie hebben, blijven ze allemaal draaien. je kan dan de Home-toets dubbelklikken en even een App indrukken en dan verschijnt het afsluit tekentje, door hier op te drukken sluit de App af, ik vind dit erg omslachtig. Is er geen mogelijkheid behalve het multitasking uit te zetten. om makkelijker Apps te sluiten?

Groet Jorrit

signs2007 02-07-10 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JorritV70 (Bericht 480967)
Ik heb 4.0 geïnstalleerd, en over het algemeen ben ik er zeer tevreden over, het enige wat ik mij afvraag is, om dat de Apps geen afsluitfunctie hebben, blijven ze allemaal draaien. je kan dan de Home-toets dubbelklikken en even een App indrukken en dan verschijnt het afsluit tekentje, door hier op te drukken sluit de App af, ik vind dit erg omslachtig. Is er geen mogelijkheid behalve het multitasking uit te zetten. om makkelijker Apps te sluiten?

Groet Jorrit


Apps blijven niet op de achtergrond draaien. Apple laat dat niet toe.
Alleen Phone/Mail/Safari mogen op de achtergrond draaien.

Wat je ziet is een history van de apps welke je onlangs geopend hebt.

Indien je iPhone jb is dan kun je via cydia een app o.i.d. installeren die de recente apps uit de multitasking bar verwijderd. Meer kun je niet doen totdat Apple iets bedenkt hiervoor....

Bomans 02-07-10 08:04

Apps blijven wel degelijk open in de achtergrond (althans, diegene die er al voor voorzien zijn). Dat is ook het hele punt van die multitasking of fast app switching.

Spotify bijvoorbeeld blijft nu muziek spelen in de achtergrond terwijl je andere dingen kan doen zoals bijvoorbeeld safari openen en wat surfen.

Apps sluiten automatisch af als het interne geheugen re weining MB over heeft. In feite is het helemaal niet nodig om handmatig apps te sluiten.

signs2007 02-07-10 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 480986)
Apps blijven wel degelijk open in de achtergrond (althans, diegene die er al voor voorzien zijn). Dat is ook het hele punt van die multitasking of fast app switching.

Spotify bijvoorbeeld blijft nu muziek spelen in de achtergrond terwijl je andere dingen kan doen zoals bijvoorbeeld safari openen en wat surfen.

Apps sluiten automatisch af als het interne geheugen re weining MB over heeft. In feite is het helemaal niet nodig om handmatig apps te sluiten.

Misschien begrijp ik het hele Apple multitasking niet goed.

Apps die niet geschikt zijn gemaakt voor iOS 4 worden normaal afgesloten.
Apps welke wel geschikt zijn gemaakt voor iOS 4 kunnen gebruik maken van de beschikbare multitasking api's zoals Audio/Location/VOIP. Alleen het noodzakelijke zoals bijv. audio streaming blijven draaien, niet de hele app.

Fast App Switching: De state (huidige status) van de app wordt bij het afsluiten van de iOS 4 app opgeslagen in het geheugen. De App wordt gesloten. Bij het openen van de App zal deze de laatste opgeslagen state weer openen, mits de app het ondersteund.

Toch ?

grungie 09-07-10 23:31

TomTom applicatie blijft verder werken onder OS4
 
Nadat ik de TomTom applicatie beëindig met de Home-knop krijg ik dikwijls toch nog een melding waaruit blijkt dat deze applicatie toch niet afgesloten is. Dit kost dus batterijvermogen. Hoe kan ik applicaties die op OS4 draaien toch uitschakelen?

Bomans 09-07-10 23:34

Open de multitask bar (dubbel klikken op de home button), hou daar het icoontje een paar seconden ingedrukt tot ze gaan "wiebelen"

Nu kan je da apps volledig afsluiten.

JorritV70 10-07-10 07:32

dat klopt maar ik vind dit erg omslachtig, er moet toch een makkelijker manier zijn. Als je dit niet doet blijft bv. tomtom gewoon door navigeren.

groet Jorrit

SwooZy 10-07-10 10:19

Een andere mogelijkheid is er niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:59.