//

Leuke apps voor op vakantie

Leuke apps voor op vakantie discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Morgen ga ik op vakantie en ongetwijfeld gaat een deel van jullie ook nog weg. De vraag die daarbij belangrijk is, luidt natuurlijk: welke apps ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-07-10, 13:31
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard Leuke apps voor op vakantie

Morgen ga ik op vakantie en ongetwijfeld gaat een deel van jullie ook nog weg. De vraag die daarbij belangrijk is, luidt natuurlijk: welke apps zijn leuk om mee te nemen op vakantie? Voor de overzichtelijkheid lijkt het me handig om te vermelden of het om een iPhone- of iPad-applicatie gaat en tevens een korte beschrijving van de applicatie, of een motivatie waarom je deze applicatie uitgekozen hebt, erbij te zetten.

Zelf zal ik natuurlijk beginnen

Osfoora (iPhone & iPad). Een ongelooflijk fijne Twitterclient. Op het eerste gezicht leek het me een onoverzichtelijk zootje, maar na een halfuurtje gebruik was ik helemaal verliefd.

iBooks (iPhone & iPad). Geen kilo's aan boeken meer in de koffers proppen, maar zo veel boeken als je wilt meenemen. De iPhone-versie vind ik wat minder fijn, simpelweg omdat het scherm van de iPhone te klein is om lekker rustig te kunnen lezen.

NRC (iPhone & iPad). Thuis hebben wij een 'gewoon' abonnement, dus een webaccount was helemaal gratis. Nu kan ik overal en altijd de (kwaliteits)krant lezen en al helemaal in het buitenland is zo'n digitale versie ideaal! Weer hetzelfde als bij iBooks: de iPhone-versie is minder prettig.

Weather Pro (iPad). In verband met het ontbreken van een weerapplicatie van Apple zelf heb ik Weather Pro op mijn iPad geïnstalleerd en het is echt een onwijs gave app. De eerste keer dat je alle weerinformatie ziet lijkt het misschien wat druk en ingewikkeld, maar als je even doorhebt hoe alles in elkaar zit werkt het echt fijn. (Er is tevens een iPhone-versie beschikbaar, maar omdat ik deze niet gebruik noem ik die hier ook niet.)

FlightControl (iPhone & iPad). Duidelijk één van de beste games voor het iOS-platform. Zeker op de iPad speelt het gewoon ontzettend fijn, met zo'n prachtig groot scherm. Ook de multiplayerfunctie met split-screen is fantastisch om met z'n tweeën te doen.

FlightTrack (iPhone & iPad). Voor iedereen die met het vliegtuig op vakantie gaat een leuke app om te hebben. Je ziet duidelijk hoe het met vertrek- en aankomsttijden zit en aan de hand van historische vluchtinformatie krijg je een schatting van de mogelijke vertraging.

WordRoll (iPhone). Een hele simpele app: een woordenlijst met Engels aan de ene kant en een andere taal (Nederlands, Spaans, Duits, Frans, Portugees, Italiaans of Zweeds) aan de andere klant. Snel even een woord vertalen kan hiermee perfect omdat de applicatie helemaal offline werkt. Het enige nadeel is dat je dus altijd aan het Engels gebonden bent, mocht je een woord in het Engels ook niet kennen, dan kan je de vertaling ook niet opzoeken (of je moet het eerst in de Nederlands-Engels-app vertalen en daarna terugswitchen naar de app met de taal van je vakantieland).

Camera Genius (iPhone). Er zijn vele camera-apps met toegevoegde functionaliteit en ik wil dus zeker niet zeggen dat dit de beste is, maar voor mij is dit een fijne app. Er zitten drie dingen in die ik veelal gebruik: beeldstabilisatie (de foto wordt pas genomen als je iPhone helemaal stil wordt gehouden), grote sluiterknop (je kan overal op het scherm tappen om een foto te nemen) en een raster (een hulpmiddeltje om de belangrijke objecten op een goede plek binnen de foto te positioneren, zodat de foto interessant/spannend wordt).

Cydia + ulstrasn0w (iPhone). Misschien een beetje flauw om hier te noemen, maar handig is het wel: je iPhone simlockvrij maken voordat je op vakantie gaat. Hierdoor kan je in het buitenland een lokaal (prepaid) simkaartje kopen om goedkoop te bellen, sms'en of internetten. Een kleine tip: Vodafone Ierland biedt dataroaming (internet in het buitenland) aan voor € 1 per dag. Daarvoor krijg je een datalimiet van 50MB. Dit kost dus praktisch niks: als je via je Nederlandse provider gaat roamen betaal je al gauw € 1 of € 2 per MB. Mocht je dus internetverslaafd zijn en nog even de tijd hebben voordat je weggaat, probeer (bijvoorbeeld via eBay) zo'n simkaartje op de kop te tikken. Helaas kwam ik pas te laat achter het bestaan hiervan en ga ik dus voor de tweede optie: een kaart van een provider uit het vakantieland halen. Met Google Translate is het best eenvoudig om dit vooraf even uit te zoeken en als je de vertalingen van de belangrijkste termen (simkaart, prepaid, mobiel internet etc.) vast even opschrijft moet het best lukken.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-07-10, 13:48
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

niks speciaals voor vakantie...
  #3  
Oud 12-07-10, 13:50
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

@borgqueenx: Bedoel je uit mijn lijstje? Het hoeft ook niet per se speciaal voor de vakantie te zijn, maar meer gewoon 'leuk voor op vakantie'. (Overigens vind ik NRC, FlightTrack en WordRoll uit mijn lijstje toch wel een grote 'vakantiefactor' hebben als je het mij vraagt.)
  #4  
Oud 12-07-10, 14:13
Merlin's schermafbeelding
Merlin Merlin is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 161
Standaard

traveljournal: hiermee kan je je reis bijhouden met GPS punten en je route traceren. ook kan je foto's makkelijk koppelen aan lokaties en stukjes schrijven zodat het thuisfront weet wat je doet. deze app is vooral leuk als je rondreizen doet
  #5  
Oud 13-07-10, 15:43
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merlin Bekijk bericht
traveljournal: hiermee kan je je reis bijhouden met GPS punten en je route traceren. ook kan je foto's makkelijk koppelen aan lokaties en stukjes schrijven zodat het thuisfront weet wat je doet. deze app is vooral leuk als je rondreizen doet
Heb je misschien ook een directe link naar deze app?
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Cydia apps iemand nog leuke? psp2000sam Archief 1 02-01-10 20:17
leuke apps voor vakantie new york brouw139 Chat en geruchten 2 09-09-09 10:41
Leuke Apps Gezocht Aenaem Archief 1 03-05-09 17:14
leuke apps cheiz Archief 2 08-03-08 17:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:28.