//

TomTom raakt de weg kwijt

TomTom raakt de weg kwijt discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Voor mijn vakantietripje naar Frankrijk heb ik mn iPhone verrijkt met de nieuwe tom tom. Echter na vrijwel elke afslag raakt ie de weg kwijt, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-08-10, 15:38
esdeve esdeve is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Exclamation TomTom raakt de weg kwijt

Voor mijn vakantietripje naar Frankrijk heb ik mn iPhone verrijkt met de nieuwe tom tom. Echter na vrijwel elke afslag raakt ie de weg kwijt, zegt ie een slecht signaal te hebben en moet ie even nadenken over wat te doen. Je ziet ook op je scherm dat ie volledig de draad kwijt is. Ik kan je vertellen dat dergelijke storingen op de ring bij parijs niet bevoordelijk is voor een relaxe reis.

Vraag: hebben meer mensen hier ervaring mee. Mijn idee is dat de gps-interval te langzaam is. kan dit (buiten tomtom om ingesteld worden, bijvoorbeeld ipv 5 sec. per 2 sec ofzo.) Mijn gewone tomtom 700 werkt prima. daar heb ik deze problemen niet mee.

Vraag/Stelling 2: Mn iPhone zit verbonden met mn Parrot carkit. Ik luister onderweg naar Muziek via mn iPhone en maak gebruik van de TomTom. Werkt opzich prima. Alleen gaat het laden van de accu langzamer dan mn iPhone aan stroom verbruikt. Oftwel, na zo'n 8 a 9 uur onderweg te zijn is mn accu leeg. Iemand hier ook ervaringen mee?

Ik ben beginnend iPhone gebruiker dus het zou mij niets verbazen als dit een kwestie van instellingen zijn op de iPhone.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-08-10, 16:31
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Is normaal bij de Iphone, daarom is er ook een TT houder met ingebouwde GPS ontvanger op de markt

Dan werkt het wel goed trouwens.
  #3  
Oud 07-08-10, 16:59
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Het is ook niet niks, wat je van de iPhone vraagt. Navigeren, via Bluetooth verbinden met de Parrot, daarmee én muziek streamen én 'opletten of er een telefoontje binnenkomt', verbinding houden met het telefoonnetwerk.....

Dat ene apparaatje heeft het dus razend druk. Dat vreet batterij en zal ook niet bevorderlijk zijn voor de snelheid van navigeren. Heb je het al eens geprobeerd zonder verbinding met de Parrot?
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #4  
Oud 08-08-10, 09:28
spiekry spiekry is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 119
Standaard

Bij mij loopt het ook helemaal spaak
  #5  
Oud 08-08-10, 09:43
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik herken je problemen (in mijn geval met Navigon) maar zijn pas echt daadwerkelijk aan de orde gekomen sinds iOS4 op mijn 3G. Ik zie dat je een 3Gs hebt, die zou het geheel toch aardig bij moeten kunnen benen.
Sinds wanneer heb jij last van de problemen? Heeft het ooit wel goed/probleemloos gewerkt?
Wat voor houder gebruik je (ivm GPS ontvangst)

Het is aan te raden om eens in een andere auto te testen, mogelijk heb je een warmte werende voorruit, of is er een andere factor specifiek in jouw auto die de GPS ontvangst belemmerd. Zo niet (en zijn de storingen in een andere auto ook het geval) dan zou je idd een actieve GPS ontvanger/houder van TomTom kunnen proberen. Daarmee zul je het GPS probleem niet meer hebben (dat de ontvangst wegvalt).

Wat betreft je laadprobleem: er is een Topic hierover in het subforum Navigatie, waar jouw problemen uitgebreid besproken worden (ik heb hier ook last van)

Laatst gewijzigd door ballegooier; 08-08-10 om 09:46.
  #6  
Oud 08-08-10, 18:04
vak20 vak20 is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door esdeve Bekijk bericht
Voor mijn vakantietripje naar Frankrijk heb ik mn iPhone verrijkt met de nieuwe tom tom. Echter na vrijwel elke afslag raakt ie de weg kwijt, zegt ie een slecht signaal te hebben en moet ie even nadenken over wat te doen. Je ziet ook op je scherm dat ie volledig de draad kwijt is. Ik kan je vertellen dat dergelijke storingen op de ring bij parijs niet bevoordelijk is voor een relaxe reis.

Vraag: hebben meer mensen hier ervaring mee. Mijn idee is dat de gps-interval te langzaam is. kan dit (buiten tomtom om ingesteld worden, bijvoorbeeld ipv 5 sec. per 2 sec ofzo.) Mijn gewone tomtom 700 werkt prima. daar heb ik deze problemen niet mee.

Vraag/Stelling 2: Mn iPhone zit verbonden met mn Parrot carkit. Ik luister onderweg naar Muziek via mn iPhone en maak gebruik van de TomTom. Werkt opzich prima. Alleen gaat het laden van de accu langzamer dan mn iPhone aan stroom verbruikt. Oftwel, na zo'n 8 a 9 uur onderweg te zijn is mn accu leeg. Iemand hier ook ervaringen mee?

Ik ben beginnend iPhone gebruiker dus het zou mij niets verbazen als dit een kwestie van instellingen zijn op de iPhone.
Had excact het zelfde met mijn iphone 3gs, zowel op ios 3.13 als op ios 4.01! Op advies van anderen de TT carkit houder gekocht, probleem is nu volledig van de wereld! Navigeren met de iPhone gaat nu werkelijk subliem! Echt een aanrader dus.

Succes!
  #7  
Oud 09-08-10, 10:49
mrkoetje mrkoetje is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Arnhem
Berichten: 18
Standaard

Ik zit nu in Duitsland in de eifel en mijn TT op m'n iPhone 4 werkt goed alleen heel af en toe een totaal verkeerde aanwijzing.

Ook als de iPhone 4 te warm wordt stopt de GPS er simpelweg mee!
Thuiskomen met alleen de offline kaarten is niet handig. Tegenvaller dus maar verder tevreden
  #8  
Oud 10-08-10, 15:50
pieterjanvh pieterjanvh is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 162
Standaard

Ik heb zowat half Vlaanderen kunnen afrijden zonder mijn signaal kwijt te zijn op iPhone 4, vreemd... Is er een verschil in GPS ontvangst tussen iPhone 3 en iPhone 4?
Als ik naar het buitenland zou gaan zou ik wel die Tom Tom Car Kit voor de iPhone gebruiken van een vriend, schijnt dat dit nog wel een pak scheelt qua ontvangst.
Misschien moet je dat eens proberen
  #9  
Oud 15-08-10, 00:00
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Werkt die houder van TomTom met ingebouwde gps ontvanger ook met navigon geinstalleerd?
Of herkent die software dat ding niet?

Edit. Na wat beter zoeken denk ik het antwoord gevonden te hebben.
Ergens gelezen dat die houder ook zou werken met third party navigatie software.

En hier een filmpje dat het bewijs levert.



Laatst gewijzigd door corne64; 15-08-10 om 00:25.
  #10  
Oud 17-08-10, 02:33
Esteban78 Esteban78 is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 10
Standaard

Ik heb net hetzelfde: mijn TomTom op iPhone raakt de hele tijd de weg kwijt. Ver-schri-ke-lijke app. Ik heb een nieuwe 3GS met OS4 maar laat geen enkele andere app of muziek draaien als ik op TomTom rijdt. En dan nog werkt het maar half, wat gevaarlijke situaties oplevert soms op de baan.

Eigenlijk ben ik zodanig ontevreden dat ik overweeg een brief te schrijven aan TomTom. Maar dat zal toch niets uithalen vrees ik.
  #11  
Oud 22-08-10, 00:28
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Vandaag ook maar even een tomtom carkit gekocht. Wat een verschil is dat tijdens navigeren zeg. Zonder dat ding zit ik heel lang op een fix te wachten. Met die carkit is die er binnen een minuut.
Werkt zowel met TomTom als Navigon en Igo.Meer heb ik er nog niet getest.
  #12  
Oud 22-08-10, 00:31
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esteban78 Bekijk bericht
Ik heb net hetzelfde: mijn TomTom op iPhone raakt de hele tijd de weg kwijt. Ver-schri-ke-lijke app. Ik heb een nieuwe 3GS met OS4 maar laat geen enkele andere app of muziek draaien als ik op TomTom rijdt. En dan nog werkt het maar half, wat gevaarlijke situaties oplevert soms op de baan.

Eigenlijk ben ik zodanig ontevreden dat ik overweeg een brief te schrijven aan TomTom. Maar dat zal toch niets uithalen vrees ik.
Dan kun je meteen een brief schrijven naar alle navigatiesoftware aanbieders voor de Iphone. Navigon werkt ook niet naar behoren zonder die carkit vind ik.
  #13  
Oud 22-08-10, 10:42
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Dat is dan wel het verschil als je een iPhone 4 neemt...want wat ik van 99 procent leest van mensen met een iPhone 4 is dat GPS in elk geval stukken en stukken beter werkt..gelijk een fix..en dan bedoel ik ook echt zo goed als gelijk! Heeft mij nog niet in de steek gelaten.. (Navigon).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: geunlockte iphone met ultrasn0w 9.1.1 raakt inkomend signaal kwijt. rtgr Unlock 5 24-08-09 15:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:22.