iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Hotmail berichten ongeopend op pc na openen in mail app? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/68049-hotmail-berichten-ongeopend-op-pc-na-openen-mail-app.html)

Tjade3 11-08-10 22:01

Hotmail berichten ongeopend op pc na openen in mail app?
 
De topic titel legt het probleem eigenlijk al uit:
Als ik mijn hotmail/windows live mail lees via de Mail App op de iPhone,
blijft deze mail ongeopend als ik daarna mijn mail check op de pc...
Kan ik hier iets aan doen? Is dit normaal?

Gonus 11-08-10 23:23

Ik heb exact hetzelfde probleem idd. Begint vervelend te worden. Hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft!

remmh01 12-08-10 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tjade3 (Bericht 527048)
De topic titel legt het probleem eigenlijk al uit:
Als ik mijn hotmail/windows live mail lees via de Mail App op de iPhone,
blijft deze mail ongeopend als ik daarna mijn mail check op de pc...
Kan ik hier iets aan doen? Is dit normaal?

Hoogst irritant.
Ik heb het omzeild door gebruik te maken van Google die perfect synchroniseert. Alle hotmail wordt automatisch doorgestuurd naar Gmail maar of die oude truc nog werkt, weet ik niet. Wél kun je binnen Gmail een aantal 'externe' mailadressen aangeven waarbij Gmail de berichten naar zich toe haalt. Dit werkt ook met je Hotmail-account.

Tjade3 12-08-10 09:00

Zou het ook te maken kunnen hebben met dat ik het oude @hotmail gebruik in plaats van het nieuwe @live?

Leonk 12-08-10 09:57

het heeft ermee te maken dat gmail gebruik maakt van IMAP en dan werkt het prima. Hotmail schijnt dit ook te kunnen maar ik weet niet hoe ik dat moet activeren voor mijn hotmail. Ik heb dus hetzelfde probleem voor mijn hotmailaccount dat de berichten ongelezen blijven.

misschien is dit een oplossing?

https://forum.iculture.nl/f18/i...hone-mail.html

Weronika 13-08-10 16:32

Ik heb precies het zelfde probleem ;/.

registered 13-08-10 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leonk (Bericht 527439)
het heeft ermee te maken dat gmail gebruik maakt van IMAP en dan werkt het prima. Hotmail schijnt dit ook te kunnen maar ik weet niet hoe ik dat moet activeren voor mijn hotmail. Ik heb dus hetzelfde probleem voor mijn hotmailaccount dat de berichten ongelezen blijven.

misschien is dit een oplossing?

https://forum.iculture.nl/f18/i...hone-mail.html

ja maar hiervoor moet je wel betalen.

Tjade3 13-08-10 21:02

is er geen gratis oplossing? werkt het bijv. via de officiele app wel?

Weronika 15-08-10 17:11

Het is toch belachelijk dat je daarvoor dan zou moeten betalen. Gewoon om je mail te kijken en om het dan gelijk gesynchroniseerd te hebben.

jpunja 25-08-10 16:59

Ik heb hier ook last van. Wordt er helemaal gek van dat dit zo werkt. Iemand die ons allen kan helpen?

wouter1981 25-08-10 17:02

kijk ff hier: Exchange ActiveSync voor Hotmail geactiveerd: push mail op de iPhone - iPhone - iPhoneclub.nl

Jullie maken gebruik van de POP3 server. Dan heb je dat probleem. Hotmail biedt bij mijn weten geen IMAP aan. Dan heb je dat probleem ook niet.

Weronika 25-08-10 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 544687)
kijk ff hier: Exchange ActiveSync voor Hotmail geactiveerd: push mail op de iPhone - iPhone - iPhoneclub.nl

Jullie maken gebruik van de POP3 server. Dan heb je dat probleem. Hotmail biedt bij mijn weten geen IMAP aan. Dan heb je dat probleem ook niet.

Dus wat moet je doen om het gesynchroniseerd te hebben op je iphone en gewoon je mail.. ?

Donat 31-08-10 07:10

Hey,

Bekijk anders deze gids eens :
How To Setup Hotmail Using Exchange ActiveSync On Your iPhone, iPad And iPod Touch For Push Email, Calendar Contacts - iPhone Hacks

Ik ga hem straks ook maar even proberen, klinkt alvast goed..

Mvg,

wouter1981 31-08-10 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weronika (Bericht 544754)
Dus wat moet je doen om het gesynchroniseerd te hebben op je iphone en gewoon je mail.. ?

Gebruik maken van Exchange of IMAP. Volgens mij is Microsoft nu officieel begonnen om Exchange uit te rollen. IMAP wordt niet ondersteund dus dat is geen optie.

Instellingen: http://www.iphonenieuwsblog.nl/iphon...-te-activeren/

Weronika 03-09-10 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 549661)
Gebruik maken van Exchange of IMAP. Volgens mij is Microsoft nu officieel begonnen om Exchange uit te rollen. IMAP wordt niet ondersteund dus dat is geen optie.

Instellingen: Tip om push Hotmail op een iPhone te activeren | iPhone Nieuws Blog

Dus als je die stappen volgt van die site, zou alles dan weer gesynchroniseerd moeten zijn met je mail op pc en iphone..?

Weronika 03-09-10 20:08

Ik heb het net geprobeerd en het werkt niet x]

Gonus 04-09-10 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weronika (Bericht 552891)
Ik heb het net geprobeerd en het werkt niet x]

Ik heb exact de stappen gevolgd zoals in het bericht en bij mij synchroniseert ie goed. Zowel van iPhone naar PC als andersom worden mijn berichten precies bijgehouden.

Wat gaat er precies mis als je dit invoert?

Geno 04-09-10 11:13

Hotmail als exchange account instellen werkt perfect. Synchroniseert goed en mails ophalen en versturen gaat stukken sneller dan POP3.

Het is me wel opgevallen, dat als je Pushmail aan laat staan dat het aardig wat van je batterij kost in standby modus.

PDAHazzard 04-09-10 11:41

Ik heb datzelfde probleem met een mobile.me account. En daar zou het toch mee moeten werken.. :-/ Ik moet sommige mailtjes wel drie tot vier keer op gelezen zetten, omdat ie elke keer na een kwartiertje weer op ongelezen springt.

Gek wordt ik er van.

iFemke 06-09-10 10:38

Hoop dat ze dit nu ook snel werkend maken in de mail app op de mac... want nu is mijn iPhone en hotmail.com wel gesyncd, maar hotmail in de mail app niet, irritant..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:24.