//

Hardlopen met iPhone

Hardlopen met iPhone discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) dat ziet er mij idd iets handigs uit wel jammer dat ge voor al die apps de gpsfunctie van de iphone nodig hebt zodat ge ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 31-08-10, 10:57
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

dat ziet er mij idd iets handigs uit
wel jammer dat ge voor al die apps de gpsfunctie van de iphone nodig hebt zodat ge dit niet kunt gebruiken op een ipod touch :s voor mij zal het dus Nike+ blijven
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 31-08-10, 11:06
Magicfingers Magicfingers is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart274 Bekijk bericht
dat ziet er mij idd iets handigs uit
wel jammer dat ge voor al die apps de gpsfunctie van de iphone nodig hebt zodat ge dit niet kunt gebruiken op een ipod touch :s voor mij zal het dus Nike+ blijven
Ik gebruikte voor mijn Samsung altijd een bleutooth GPS ontvanger.. werkt ook en scheelt batterijen.. Ik weet niet of dit een optie is voor de ipod
  #23  
Oud 31-08-10, 11:20
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

via een gejailbreakte ipod touch zou ge inderdaad een bluetooth gpsontvanger kunnen gebruiken, maar die ontvangers kosten wat teveel naar mijn goesting
  #24  
Oud 02-09-10, 23:03
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

ik heb dan toch besloten om mijn zo'n bluetooth ontvanger aan te schaffen, eens benieuwd hoe goed dit zal werken als ik hem eindelijk zal ontvangen, ik zal mijn ervaringen hier dan zetten (rekent maar ten vroegste 20 september)
  #25  
Oud 08-09-10, 11:06
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dammie Bekijk bericht
Heeft Nike+ ook een GPS functie? Ik vind de kaartje wel leuk om te zien dan......eigenlijk zoek ik een combinatie tussen Nike+ en Runkeeper Pro
deze functie is er nu dus wel met de nieuwe 'Nike+ GPS' app
ik heb deze gpsfunctie wel nog niet getest, het zou ook via de accelerometer moeten werken op ipod touch, maar dit is mij nog niet gelukt, wss omdat ik de oude en de nieuwe app te samen wou gebruiken
  #26  
Oud 08-09-10, 13:30
Corch Corch is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 179
Standaard

Ik heb nu Runkeeper Pro. Ik heb er nog niet mee gelopen (ga ik komend weekend doen) maar het ziet er uit als een goed programma. Je kan je eigen trainingen samenstellen (waaronder intervaltrainingen) en je kan zelfs trainen op snelheidstargets (target pace). Het ziet er allemaal erg compleet uit met veel trainingsopties die je natuurlijk allemaal kunt customizen.

Ik heb gisteren de Belkin dualfit armband gekocht via de shop van iPhoneclub. De chauffeur is nu onderweg dus ik ben erg benieuwd hoe die mij gaan bevallen. Deze armband is trouwens waterbestendig. Moet ook wel aangezien ik mn iPhone niet verzekerd heb.
  #27  
Oud 08-09-10, 14:43
jajaohnee jajaohnee is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: den haag
Berichten: 54
Standaard

@ Corch: hou je ons op de hoogte wat betreft die armband? Ik ben zelf nogal huiverig om te gaan hardlopen met de iPhone, vanwege schokken e.d. Heeft iemand slechte ervaringen hiermee?
  #28  
Oud 08-09-10, 15:08
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

ik gebruikte tot voor vandaag een armband van het merk XtremeMac die mijn broer eens had gekocht, vandaag heb ik mijn armband ontvangen die ik besteld heb op dealextreme maar daar heb ik nog niet mee gelopen.
mijn ervaringen met een armband zijn heel positief. je bent zeker dat je ipod touch/iphone goed vast zit, je merkt een heel klein gewicht aan uw arm wat te verwaarlozen is, je kan je device gemakkelijk bedienen doorheen het plastiek venster,... kortom: ik raad iedereen het aan om ook met een armband te lopen
  #29  
Oud 09-09-10, 13:10
Vier Vier is offline
• iOS 8.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 24
Standaard

Ik heb ook de Belkin Dual Fit aangeschaft. Deze zit goed om mijn arm, en je hebt er verder weinig last van bij het lopen. Als de band vochtig is door zweet of regen krijg je de iPhone er erg lastig uit.
  #30  
Oud 09-09-10, 14:33
marcb marcb is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 19
Standaard

Ik heb de fast fit belkin amrband aangeschaft...deze is 3 euro duurder...deze is ook waterbestendig en heeft een fast fit sluiting + een houder voor je headset. Heb hm voor het eerst geprobeert gisteren en het werkt perfect mag ik zeggen. Samen met micoach is dit een prima combi om te gaan lopen.

Nu ben ik nog op zoek naar een goeie fiets app die mij alle belangrijke informatie tijdens het fietsne kan tonen en waarmee je schema's kunt maken...bij micoach werkt dat goed via website synchronisatie. Kijk nu ff naar sportypal, maar zie dat de sportypal bike een betaalde app is...is die al eens aangeschaft door een van jullie en hoe is de ervaring?
  #31  
Oud 10-09-10, 01:05
nicow101 nicow101 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 6
Standaard

Misschien Runtastic pro? ik gebruik het tot volle tevredenheid met lopen maar je kunt het voor veel meer sporten gebruiken.
  #32  
Oud 10-09-10, 02:17
roel88 roel88 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 26
Standaard

Zou je met zo een Belkin armbandje in de regen kunnen lopen? Er staat namelijk op dat hij waterresistant is. Wat niet betekend dat hij waterdicht is. Iemand ervaring?
  #33  
Oud 10-09-10, 17:42
Corch Corch is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcb Bekijk bericht
Nu ben ik nog op zoek naar een goeie fiets app die mij alle belangrijke informatie tijdens het fietsne kan tonen en waarmee je schema's kunt maken...bij micoach werkt dat goed via website synchronisatie. Kijk nu ff naar sportypal, maar zie dat de sportypal bike een betaalde app is...is die al eens aangeschaft door een van jullie en hoe is de ervaring?
Of Runkeeper Pro. Die kan je ook gebruiken voor fietsen, zwemmen, skaten etc etc etc.
  #34  
Oud 11-09-10, 17:27
Corch Corch is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jajaohnee Bekijk bericht
@ Corch: hou je ons op de hoogte wat betreft die armband? Ik ben zelf nogal huiverig om te gaan hardlopen met de iPhone, vanwege schokken e.d. Heeft iemand slechte ervaringen hiermee?
Ik heb zojuist mijn armband opgehaald (Belkin DualFit).
Echt een prima armband die goed om je arm zit en makkelijk om is te doen. Mocht het klittenband losschieten dan is het nog geen ramp want dan zit ie nog vrij stevig om je arm omdat je de band eerst door een lus haalt alvorens je hem vastmaakt.

Wat wel lastig is is je iPhone eruit halen. Omdat die plastic folie "plakt" tegen het scherm is het een heel gefriemel om hem er weer uit te krijgen. Zo is mijn Bodyguardz shield een tikkeltje onderdaan bij de homebutton verschoven omdat ik daar mijn iPhone eruit moest "duwen". Dus die moet ik nu even goed schoonmaken en weer opnieuw bevestigen......

Dit is echter geen minpunt maar gewoon lastig en je moet er denk ik ff handigheid in krijgen.

Kort samengevat: Prima armband voor een mooie prijs. Dit icm met Runkeeper Pro ga ik er veel plezier mee beleven.
  #35  
Oud 11-09-10, 17:30
Corch Corch is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roel88 Bekijk bericht
Zou je met zo een Belkin armbandje in de regen kunnen lopen? Er staat namelijk op dat hij waterresistant is. Wat niet betekend dat hij waterdicht is. Iemand ervaring?
De iPhone zit volledig ingepakt. Dus hij lijkt me wel spatwatervrij. Er is natuurlijk wel een kleine uitkeping voor je oortelefoontjes. Maar hij zit daar zo dicht tegen je bovenarm aangedrukt dat daar minimaal water zal komen.
  #36  
Oud 15-09-10, 10:27
dcl! dcl! is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 148
Standaard

o.a. door dit forum was ik bij Sportypal terecht gekomen. Nu heb ik het probleem dat het niet meer functioneert. Hij heeft 2x goed gemeten, daarna lijkt het of de app meteen na aanzetten helemaal is gestopt (geeft dan 1 meter, 0 calorieen etc) of heeft maar een klein stukje (bijv 1,6 km ipv de afgelegde 7) geregistreerd.

Vanmorgen weer niets geregistreerd, heel irritant. Het schijnt niet met iOS4/multitasken overweg te kunnen. Iemand ervaringen hiermee? Erg jammer want het leek zo'n leuk programma.
  #37  
Oud 16-09-10, 01:23
marcb marcb is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 19
Standaard

Ervaring ja...handige tool...doet het prima en draai ios 4.1
  #38  
Oud 16-09-10, 10:05
Marc1969 Marc1969 is offline
• iOS 9.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Oosterhout (NB)
Berichten: 71
Standaard

Ik gebruik zelf voor lopen en fietsen al een tijdje Runtastic Pro naar (bijna) volle tevredenheid. Het enige nadeel is dat als je een gesprek of sms binnenkrijgt tijdens het sporten, je workout automatisch gepauzeerd wordt. Zou dat te maken hebben met het multitasken van 4.0.1? Want een instelling hiervoor kan ik niet vinden binnen Runtastic.
  #39  
Oud 16-09-10, 11:51
dcl! dcl! is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 148
Standaard

Ja, heb inmiddels bij veel apps klachten gelezen over de samenwerking met multitasking. Het schijnt dat sportypal hiervoor ook nog met een update gaat komen, maar daar wacht ik niet meer op... heb een ander leuk appje gevonden en dat lijkt te werken voor mij
  #40  
Oud 16-09-10, 11:56
Marc1969 Marc1969 is offline
• iOS 9.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Oosterhout (NB)
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dcl! Bekijk bericht
heb een ander leuk appje gevonden en dat lijkt te werken voor mij
En die app is...?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hardlopen met Trainer wout76 iPhone Apps 10 15-08-09 10:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:16.