iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Network Searcher: rondrennen met je iPhone in de echte wereld (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/6895-network-searcher-rondrennen-iphone-de-echte-wereld.html)

danield 08-02-08 18:27

Network Searcher
 
Een kleine applicatie gemaakt, om stiekum al een idee te geven over wat Fluicons.com zal zijn.
Hierbij speel je geen spel op het scherm, maar in de echte wereld.

Met network searcher is het de bedoeling om binnen een zo kort mogelijke tijd een aantal (open) Wi-Fi netwerken te vinden.
Zet dus EDGE uit, ren rond met de iPhone, en ram de hele tijd op de 'scan' button.

Na 6 netwerken te hebben gevonden krijg je je score te zien, en deze kun je ook in de scorelijst plaatsen.

URL:
Network searcher - Fluicons.com

Het is maar een heel klein 'appje', maar het geeft een indruk van wat fluicons gaat worden; de wereld in 2.0.

Multiplayer optie moet ik nog afmaken, dat zou wel een leuke optie erbij zijn, samen met iemand in amerika rondrennen.

Frederic 09-02-08 00:32

Wow, dit is wel extreem origineel! Hoe ga je het trouwens in multiplayer laten werken?

iCulture 09-02-08 18:10

Network Searcher: rondrennen met je iPhone in de echte wereld
 
Regelmatige bezoekers van ons forum hebben er al over kunnen lezen: Fluicons.com. Daniel D meldt dat de kleine applicatie Network Searcher al een idee geeft waar het naartoe gaat: games in de echte wereld. Met Network Searcher moet je binnen een zo kort mogelijke tijd een aantal open Wi-Fi-netwerken vinden. Zet dus EDGE uit, ren [...]

Lees verder over: Network Searcher: rondrennen met je iPhone in de echte wereld

Tag:

jemave 09-02-08 19:46

haha, hoe bedenk je het :P.
Binnenkort ook nog een Nederlands Kampioenschap netwerk searchen of niet?
wil je het uitdagend maken moet je dat ergens op het platteland doen ofzo ;).

danield 09-02-08 20:13

Wauw, bedankt, iPhoneclub!

Hoe ik het bedenk... tja, ik ben geen steve jobs, maar ik kan nog niet alles vertellen, maar ik heb wel nog wat orginele dingen klaarstaan de komende tijd (iLoco bijvoorbeeld, zoek maar eens op youtube. Iemand een testje wagen?) :).

@Frederic:
Ik denk door steeds de status te laten update van de andere speler. Dan zie je hoeveel hij er al heeft gevonden. Als de ander, of jij, de 6 netwerken heeft gevonden, is het spel afgelopen, en zie je dus de winnaar.

Amp. 09-02-08 20:54

haha geweldig :D alleen is het niet heel erg eerlijk als je in een buurt zit met heel veel netwerken :p
ik ga het eens proberen, hardlopend met de iphone zoveel mogelijk netwerken vinden ^^

danield 09-02-08 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 59640)
haha geweldig :D alleen is het niet heel erg eerlijk als je in een buurt zit met heel veel netwerken :p
ik ga het eens proberen, hardlopend met de iphone zoveel mogelijk netwerken vinden ^^

Da's wel waar ja, als iemand in new york rondrent, en jij hier in heerlen, dan weet ik wel wie er wint:p.

Maar fijn dat iedereen 't toch zo leuk vindt! En dit is pas het begin...:D

jemave 09-02-08 21:24

is wel iets voor mij :P ben een ''atleet'' train 10 uur per week (hardlopen) dus moet redelijke score kunnen halen :P

iFonzie 09-02-08 23:49

Rennen zit er voor mij niet echt in denk ik als ik bij mij de hoek omloop heb ik er al zowat 6 te pakken

Fresh 10-02-08 00:01

En wat gaat Fluicons.com allemaal doen met die verzamelde info??

jemave 10-02-08 00:08

qua privacy bedoel je ? ik zie op de website geen privacy statement. maar denk niet dat ze het verkopen maar is idd wel iets waar je om moet denken als je dat instaleert. maar als je echt op privacy gesteld bent moet je geen telefoon hebben want je word elk moment dat die aanstaat getracet

danield 10-02-08 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 59798)
En wat gaat Fluicons.com allemaal doen met die verzamelde info??

De enige info die we binnenkrijgen zijn de ip-adressen, om te loggen waar je bent geweest, en je 'random id'.
We weten dus bijvoorbeeld ook niet wie waar gerend heeft of dergelijke dingen.

Een 'privacy statement' maken voor fluicons is misschien wel een idee ja, dan is daar wat duidelijkheid over, maar wat houdt zoiets precies in?

Even ter info; ik ben een 14-jarige gek die met een project bezig is om meer van zulke dingen te maken, ook met GPS straks. Geen bedrijf, geen formeel gedoe, nu is 't gewoon nog iets leuks, hoewel het wel de bedoeling wordt dat fluicons.com in de nabije toekomst flink uitbreidt.

jemave 10-02-08 00:45

weet niet of er veel belangrijke / handige dingen in staan maar kijk een op Dutch Data Protection Authority site over persoonsgegvens bescherming enz. (google)

danield 10-02-08 00:57

Okido, zal hier eens heen kijken, bedankt!

Amp. 10-02-08 10:33

14 jaar en dan dit al :rolleyes: goed man!

Paz 10-02-08 11:58

Al zittend in de trein??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:17.