iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Pincode bewaren (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/69393-pincode-bewaren.html)

Sultan 22-08-10 10:22

Pincode bewaren
 
Welke app gebruiken jullie om jullie pincodes/password te bewaren,
zie dat er nogal wat verschillende zijn,
maar welke is nu de makkelijkste/beste?

JER0NiM0 22-08-10 14:42

Dit vind ik ook wel interessante informatie om te weten. Dus kom maar op met die aanbevelingen. Bvd!

Sultan 23-08-10 19:51

Gebruikt er niemand zo'n app?? :confused:

JER0NiM0 23-08-10 20:03

Ik heb een beetje onderzoek gedaan en het lijkt erop dat SplashID de meest veilig en meest gebruikte "password keeper" is. Plus je kan met de desktop versie syncroniseren. Je zal de iPhone app wel los van de desktop versie moeten kopen.

Operafreak 23-08-10 21:25

Ik gebruik 1password op zowel iPhone als iMac... Werkt als een tierelier - en ook goed samen...

Digibaas 20-11-13 14:29

Veiligheid SplashIP
 
Hoe weet je dat hij veilig is?

Guest-20180925190238 20-11-13 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Digibaas (Bericht 935670)
Hoe weet je dat hij veilig is?

Wie is "hij"?

whaan 20-11-13 15:52

Net als operafreak 1Password. Geweldige app voor iPhone - iPad en MacBook.

yukhalilsel 20-11-13 16:45

Ik zet al mijn wachtwoorden in een excell bestand en die bewaar ik in dropbox.
Verder gebruik ik waar mogelijk altijd de zelfde combinaties..
Scheelt een hoop moeite

XIII 20-11-13 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 935702)
Verder gebruik ik waar mogelijk altijd de zelfde combinaties.. Scheelt een hoop moeite

Dat is bepaald niet slim: als 1 site wordt gehackt kunnen de hackers met die combinatie op diverse sites jouw account "hacken" (= inloggen zonder moeite).

yukhalilsel 20-11-13 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 935737)
Dat is bepaald niet slim: als 1 site wordt gehackt kunnen de hackers met die combinatie op diverse sites jouw account "hacken" (= inloggen zonder moeite).

Dan moeten ze wel weten waar ik allemaal accounts heb. En ik ben niet belangrijk genoeg om gehackt te worden

Bubbly 21-11-13 02:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 935738)
Dan moeten ze wel weten waar ik allemaal accounts heb. En ik ben niet belangrijk genoeg om gehackt te worden

Nee hoor. Leuk voorbeeld is de recente Adobe hack, waar 150 miljoen accountgegevens zijn gejat.

Ze hebben minimaal een email-adres en in – letterlijk – miljoenen gevallen is een dom en slecht wachtwoord gebruikt waarbij in duizenden gevallen zelfs de wachtwoord-hint luidt: "het gebruikelijke".

Dus met een klein beetje moeite automatiseert een kwaadwillende dat van honderdduizenden email + wachtwoord wordt ingevoerd bij de top 50 websites van het internet (denk aan alle email websites, alle grote sociale netwerken, de grootste file sharing websites, enz.). Je bent niet interessant genoeg om gericht gehackt te worden, maar ze graaien je graag mee.

Klein detail is dat veel websites en producten in handen zijn van een kleine groep bedrijven bedrijven en het dus genoeg is om het op 1 website te proberen. Om er maar eens wat te noemen:
Facebook: kan worden gebruikt om bij duizenden websites automatisch in te loggen, desastreus als iemand hierin komt
Google: Google account, Google+, Google Ads, Google Chrome, Google Drive (Documents), Google Play, Google Music, Google Mail (Gmail), Google Wallet, YouTube + Google account kan worden gebruikt om bij duizenden websites automatisch in te loggen, desastreus als iemand hierin komt
Microsoft: Bing Ads, Microsoft account, MSN, Office, Outlook (Hotmail/Live), Skydrive, Skype, Windows 8, Windows Live, Windows Phone, Xbox Live
Twitter: kan worden gebruikt om bij duizenden websites automatisch in te loggen, desastreus als iemand hierin komt
Yahoo!: Flickr, Tumblr, Yahoo! Advertising, Yahoo! Mail, Yahoo! Messenger

Dan heb ik nog niet eens gezegd wat voor leuks iemand met je iPhone kan doen als die je Apple ID wachtwoord kent… Top 50 websites, top 30 websites, top 10 webdiensten zijn eigenlijk al genoeg.

wollie1979 21-11-13 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 935836)
Dan heb ik nog niet eens gezegd wat voor leuks iemand met je iPhone kan doen als die je Apple ID wachtwoord kent… Top 50 websites, top 30 websites, top 10 webdiensten zijn eigenlijk al genoeg.

Ik kan er over meepraten. Mijn Apple ID is 2 jaar geleden een keer gehackt.
Oorzaak: een te makkelijk wachtwoord
Gevolg: bijna 100 euro aan in-app aankopen lichter (uiteraard niet door mijn toedoen). Gelukkig door de goede Apple service wel weer teruggekregen.
Oplossing: een zeer zwaar wachtwoord voor m'n Apple ID, maar tegenwoordig ook voor al mijn andere accounts
Tip: ik gebruik voor mijn wachtwoorden een 'tweeledige opbouw'. Het ene deel van het ww is voor elk account gelijk. Het andere deel bestaat uit letters gerelateerd aan het betreffende account. Dit werkt perfect voor mij en zo vergeet ik nooit al mijn wachtwoorden en ze zijn ook nog eens zeer veilig.

Bubbly 21-11-13 16:48

Dat is lullig ja… Ik gebruik LastPass voor 99% van mijn wachtwoorden :)

Shorty007 22-11-13 12:50

Ik gebruik al jarern de app Keeper. Ideaal.

harmjan 22-11-13 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sultan (Bericht 540345)
Welke app gebruiken jullie om jullie pincodes/password te bewaren,
zie dat er nogal wat verschillende zijn,
maar welke is nu de makkelijkste/beste?

Kijk eens bij roboform op je device en Mac werkt perfect

KvdS 23-11-13 08:17

mSecure is mijn app


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:14.