//

Beste Agenda App

Beste Agenda App discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Dit is ook zoiets wat ik mis in ALLE!! apps. 4 weekse afspraken. Nergens kan je ze instellen :S...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 24-09-10, 00:51
firestarter firestarter is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 156
Standaard

Dit is ook zoiets wat ik mis in ALLE!! apps. 4 weekse afspraken.

Nergens kan je ze instellen :S
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 24-09-10, 03:47
JohnMcClane JohnMcClane is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door firestarter Bekijk bericht
Dit is ook zoiets wat ik mis in ALLE!! apps. 4 weekse afspraken.

Nergens kan je ze instellen :S
Met Pocket Informant kun je 2-wekelijks, maandelijks of zelfs per zelf in te stellen aantal dagen herhalen (custom).
  #43  
Oud 24-09-10, 22:14
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hawknl Bekijk bericht
ik heb de lite idd geprobeerd, maarja 10 euro zoveel is mij net een te veel voor een app
€10 voor een app die je maar 1x gebruikt ja dat is duur, maar als je hem iedere dag gebruikt, dan is het wel een duurdere app, maar in het gebruik niet.
  #44  
Oud 24-09-10, 22:31
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Die kun je gewoon toevoegen en dan pakt ie hem erbij zodra je internet hebt. Dan staan die dagen iig gemarkeerd in je agenda. Ik gebruik m naar alle tevredenheid!

Maar hoe voeg ik een dergelijke agenda toe op mij iPhone4?
  #45  
Oud 24-09-10, 22:48
SeekerNL SeekerNL is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 34
Standaard

Ik vindt de standaard Agenda wel handig in ios 4 omdat die te syncen valt met Google Agenda.
  #46  
Oud 24-09-10, 23:16
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Hoe doe je dat dan?
  #47  
Oud 24-09-10, 23:27
SeekerNL SeekerNL is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Hoe doe je dat dan?
Bij Instellingen>Mail,Contacten,Agenda>Accounts> en bij betreffende Account een 1 zetten bij Agenda's.
  #48  
Oud 26-09-10, 17:29
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
wat dacht je van herhaling? Probeer die maar eens in te voeren bv 1x per 3 mnd-en of bv moederdag of vaderdag of verspringende feestdagen.
1x per 3 mnd wordt idd lastig maar moederdag/vaderdag, etc. zijn gewoon feestdagen waarvoor inmiddels al tig online agenda's voor te vinden zijn. Kwestie van daar even op abonneren en klaar. Nog veel makkelijker ook omdat een aantal feestdagen niet op een vast datum vallen. Iets als Prinsjesdag is ook zo'n event die ieder jaar weer terugkeert maar waarbij het niet op dezelfde datum valt (wel dezelfde dag: de 3e dinsdag in september). Dan moet je voor een aantal van die feestdagen alsnog handmatig aan de gang. Dan is zo'n online agenda waar dat allemaal al gebeurd is veel handiger

Het suffe aan dit verhaal is dat de iCal versie in OS X juist wel prima te gebruiken is voor herhalingen (je kunt daar de boel customisen en zodoende wel die 3 maandelijkse herhaling instellen). Als je dan je events synchroniseert zal hij dit wel naar de iPhone zetten. Als ze nou eens zouden beginnen met het overhevelen van iCal features naar de iPhone dan zijn we al een heel eind, dan zal het gros van de klagers ontzettend gelukkig zijn.

Citaat:
Je kan een item niet markeren waardoor je het makkelijk terug kan vinden, bv je vakantie dagen
Dat ligt er maar net aan. Je kunt gebruik maken van meerdere agenda's zodat prive en werk gescheiden kunnen worden. Ook kun je een aparte agenda maken voor bijv. medische zaken, school, huishoudelijke taken, etc. Verder zit er ook in de standaard agenda een zoekfunctie waardoor je events heel snel terug kunt vinden.

Citaat:
Je kan niet een bestand aan je item in de iPhone agenda hangen.
Dat is op een iPhone sowieso erg lastig omdat apps in een sandbox omgeving draaien waar ze niet uit kunnen. Bestanden in je mail of in een andere app (iDisk, Dropbox) kun je dan ook niet in een andere app gebruiken zoals de agenda. Daarbij is het ook zo dat een bestand aan een agenda item hangen nou niet iets wat erg veel voorkomt bij gebruikers in het algemeen. Het klinkt maar als een handigheidje die iemand eens bedacht heeft, dat is dan een persoonlijke workflow.

Citaat:
Enz Er mankeert nogal wat aan de agenda. Tevens vind ik de agenda op de iMac ook heel erg mager.
Er mankeert het nodige aan de agenda maar daarvan noem jij maar 1 punt. Een ander punt is een probleem in iOS en de rest is meer een gebruikersprobleem in de zin van het niet snappen hoe de agenda werkt. Wat velen in de huidige agenda missen zijn de maand en weekviews die iCal op de Mac wel biedt. Daarnaast gaan de kleuren van de agenda's niet lekker mee als je gebruik maakt van iets anders dan syncen met iCal of MobileMe (wat overigens ook vaak aan bijv. Outlook/Exchange en Google te danken is). Sommigen vinden het ook handig om andere informatie zoals mensen in hun contactpersonen aan een item te koppelen of om locaties erin te zetten die je dan ook weer in Google Maps of Navigon/TomTom/etc. kunt gebruiken (m.a.w. druk op adres in je afspraak en navigeer er vervolgens heen). Ook het kunnen finetunen van de notificatie is niet aanwezig (je zit vast aan wat Apple definieert, je kunt niet tot op de minuut plannen en je kunt geen eigen deuntje eraan koppelen). Op navigatie gebied zijn andere apps zoals Pocket Informant ook wat fijner, daar kun je vaak heen en weer swipen wat in de standaard agenda niet kan.

Is de standaard agenda dan slecht en nutteloos? Nee, je kunt er prima je afspraken in plannen en bijhouden. De veeleisende gebruiker is de enige die tegen de grenzen van de applicatie aan zal lopen. De echt belangrijke rudimentaire zaken zitten gewoon in de app. Ze moeten alleen nu eens bezig gaan met het overhevelen van iCal features naar de iPhone. Dat zal de meeste klagers tevreden stellen.
  #49  
Oud 26-09-10, 17:50
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Bedankt voor dit uitgebreide antwoord.
Mijn probleem is dat ik de zeer uitgebreide agenda van een oude PDA namelijk de Psion gewent ben, deze agenda heeft zoveel functies, dat hierdoor eigenlijk alle andere agenda's verbleken.
Ik ben dit weekend aan het hobby-en geweest en ik heb nu alles via de Google agenda lopen.
De synchronisatie met de iPhone loopt nu heel erg soepel en hierdoor heb ik veel boven genoemde punten opgelost.

MAAR

Ik loop nu tegen het volgende probleem aan.
Ik wil de Google agenda linken aan de iCal agenda maar dat lukt me niet :-(
Als ik de link vanuit Google invoer via accounts krijg ik eerst de melding dat ik geen beveiligde verbinding krijg zie figuur 1 zeg ik toch ja dan kan ik geen verbinding maken zie figuur 2.

Wie weet raad.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Afbeelding 1.jpg‎ (40,7 KB, 12x gelezen)
Bestandstype: jpg Afbeelding 2.jpg‎ (16,0 KB, 7x gelezen)
  #50  
Oud 26-09-10, 20:14
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Bedankt voor dit uitgebreide antwoord.
Mijn probleem is dat ik de zeer uitgebreide agenda van een oude PDA namelijk de Psion gewent ben, deze agenda heeft zoveel functies, dat hierdoor eigenlijk alle andere agenda's verbleken.
Ik ben nog een Palm met PalmOS gewend dus ik ken je probleem. iCal op mijn Macs is ook een stuk fijner dan die op de iPhone. Er ontbreekt gewoon net van die kleine details die het allemaal net iets makkelijker maken. Niet zo erg, agenda is zeer bruikbaar maar in die 2 jaar dat ik nu zo'n iPhone heb had ik toch wel wat meer verwacht. Het opengooien van de interne agenda database is pas sinds iOS 4 het geval maar dat hadden ze ook wel vanaf het begin mogen doen. Helaas biedt ook dat geen soelaas aangezien men nog teveel tegen de beperkingen van de agenda functionaliteit in iOS 4 aan lopen. Pocket Informant heeft daar bijv. last van. Ik ben nu echter ook wat minder met de agenda gaan doen, mijn eisen zijn veranderd. Als ik nu een afspraak in kan voeren en daar een alarm kan hangen vind ik het eigenlijk al wel prima. De agenda gebruik ik ook hoofdzakelijk voor afspraken en todo's. Daar heb ik dan weer mazzel mee eigenlijk

Citaat:
Ik loop nu tegen het volgende probleem aan.
Ik wil de Google agenda linken aan de iCal agenda maar dat lukt me niet :-(
Als ik de link vanuit Google invoer via accounts krijg ik eerst de melding dat ik geen beveiligde verbinding krijg zie figuur 1 zeg ik toch ja dan kan ik geen verbinding maken zie figuur 2.

Wie weet raad.
Je moet de agenda's van Google niet via die weg invoeren op je iPhone. Het beste is om de boel om te zetten naar Google Sync. Als je het via caldav e.d. doet dan kun je maar 1 agenda toevoegen en dat is alleen je hoofdagenda (geloof dat die home heet). Als je de overige agenda's wil hebben dan kan dat daar niet mee, maar wel weer via Google Sync (soort van Exchange account). Op de volgende link kun je vinden hoe je dat precies moet doen: Set Up Your Apple Device for Google Sync : Mail, Calendar, & Contacts - Google Mobile Help Vergeet ook niet om even hier op het forum te zoeken, dit is al wat vaker besproken en er is inmiddels aardig wat aan ervaringen te vinden. Zeer handig om eerst die even door te bladeren, dan weet je wat je te wachten staat Ook Google Sync is niet zaligmakend, zie de volgende link voor info over de limitaties: Known Limitations : Google Sync (ActiveSync) - Google Mobile Help

Voor de desktop versie van iCal kun je echter geen gebruik maken van Google Sync. Indien je met Google je agenda's, contactpersonen en mail wil synchroniseren is het beter om van Snow Leopard gebruik te maken (geen probleem als je een recente Mac hebt). Bij Google kun je dan beter van de volgende handleiding gebruik maken: Introduction to CalDAV Support. Het meest makkelijke in Snow Leopard is het account via de wizard in iCal toevoegen maar ik heb het idee dat je dat al gedaan hebt. Ik heb dat hier ook eens geprobeerd en bij mij deed hij in eerste instantie ook even vaag, hij gaf de melding dat ie mijn loginnaam niet herkende. Toen nog eens op toevoegen geklikt en dat werkte wel. Ssl stelt hij standaard al in. Je zou dus het account nog eens direct in iCal kunnen proberen toe te voegen.

Laatst gewijzigd door ppl; 26-09-10 om 20:27.
  #51  
Oud 27-09-10, 11:57
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ik heb onderstaande procedure gevolgd en het werkt.


------------------------
To set up CalDAV support for Google Calendar in Apple's iCal, follow these steps:
Open Apple iCal, go to P*****ences and then the Accounts tab.
Click on the + button to add an account.
In the box that pops up, enter a description for the account and your Google Account username and password.
Under Server Options, add the following URL:
https://www.google.com/calendar/dav/...OMAIN.COM/user
Replace 'YOUREMAIL@DOMAIN.COM' with the email address that you use to log in to Calendar. Make sure to include the '@domain.com' portion (which is @gmail.com for Gmail users) in this section. DO NOT substitute your username for 'user' at the end of the URL.
Leave the Use Kerberos v5 for authentication option unchecked.
Click Add.
Under the Delegation tab, select the calendars you'd like to add to iCal by checking the boxes next to them. You may need to hit refresh to get the latest list of calendars.
Add your email address to your Address Book card by selecting Add Email. You'll be prompted to add your email address only if your address is not already in your Address Book.
You won't be able to invite or email guests to Google Calendar events within iCal if your address is not in your Address Book.

-----------------------------


Groet,
Kees.
  #52  
Oud 27-09-10, 13:48
Ximenez Ximenez is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 39
Standaard

ik gebruik Week Cal net zoals mijn vader, het synchoniseert met de apple agenda, zowel op de iPhone als op de mac! heel makkelijk dus. en er zitten week nummers in verwerkt! en een heel mooi overzicht voor alle afspraken en dergelijke!

kost €1.59 dacht ik in de app store, dus dat zijn de kosten niet
  #53  
Oud 27-09-10, 16:50
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Het synct niet met de agenda op je iPhone. Week Cal maakt gebruikt van een nieuwe feature in iOS4: toegang tot de lokale agenda database. M.a.w. het zit gewoon direct in de agenda database te werken, er wordt niets gesynchroniseerd. Dat is nou juist het mooie eraan. Als de iPhone er mee kan syncen (MobileMe, Exchange, etc.) dan kun je het nu ook in apps als Week Cal, Pocket Informant, etc. gebruiken. Voorheen kon dit niet omdat de apps al die dingen zelf maar moesten implementeren wat nogal een behoorlijke klus was. Lang niet iedereen was nogal open over hoe dat moest of je moet het nodige aan geld spenderen om het te mogen implementeren. Daardoor waren er voor iOS 4 ook geen apps die bijv. sync met MobileMe deden. Mensen met MobileMe hadden geen andere keus, die konden geen apps als Pocket Informant en Week Cal gebruiken maar nu juist wel.
  #54  
Oud 28-09-10, 14:38
Roess Roess is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 13
Standaard week agenda

Kijk in I-tunes naar week calendar

Laatst gewijzigd door Roess; 28-09-10 om 15:15.
  #55  
Oud 28-09-10, 15:13
Roess Roess is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 13
Standaard Week Calendar synchroniseren met outlook

Alle afspraken van de i-phone cq outlook en visa-versa worden goed gesynchroniseerd. Alleen de feestdagen en verjaardagen staan wel in de i-phone maar niet in de agenda van outlook. Wat moet ik doen om dat wel voor elkaar te krijgen.

Laatst gewijzigd door Roess; 28-09-10 om 15:16.
  #56  
Oud 29-09-10, 22:46
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

De vraag hoort hier eigenlijk niet thuis omdat het niet relevant is voor wat betreft "beste agenda voor de iPhone". Je had ook al een eigen topic aangemaakt, dan is het beter om het daar gewoon centraal te houden want dan staan de antwoorden ook niet zo verspreid. Ik heb daarom ook in je eigen topic al een reply getikt. Komt er eigenlijk op neer dat Outlook dingen op een andere manier doet en het de manier van de iPhone niet herkend en daardoor ook geen verjaardagen laat zien.

Andere agenda apps voor de iPhone doen dit waarschijnlijk niet anders omdat er diverse aspecten van Outlook gewoon gesloten worden gehouden. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat er apps zullen zijn die de Outlook verjaardagen manier ondersteunen.

Voor de feestdagen kun je je abonneren op een agenda en dat kun je terug vinden met de zoekfunctie hier aangezien dat al vaker is behandeld.
  #57  
Oud 01-10-10, 10:09
Sir Botex Sir Botex is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Oostkamp
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ppl Bekijk bericht
Dat ligt er maar net aan. Je kunt gebruik maken van meerdere agenda's zodat prive en werk gescheiden kunnen worden. Ook kun je een aparte agenda maken voor bijv. medische zaken, school, huishoudelijke taken, etc. Verder zit er ook in de standaard agenda een zoekfunctie waardoor je events heel snel terug kunt vinden.
werken deze meerdere agenda's ook vanuit outlook (ik gebruik die als agenda, hoewel nog maar recentelijk, want was vroeger Palm addict-voorlopig nog geen agenda gevonden die in de buurt komt van Palm (kleuren, herhalen, ...))

ik zou dus in oulook verschillende agenda's willen aanmaken, om deze dan als verschillende kleuren weer te geven in iPhone calendar.
1 Probleem: nu zit alles in 1 outlook agenda, én is alles mooi ingedeeld in verschillende categorieën (werk, privé, sportclub, ...) om de kleurindeling te behouden. iemand een idee hoe ik deze categorieën gemakkelijk kan omzetten in verschillende agenda's?
  #58  
Oud 01-10-10, 21:57
iRobin's schermafbeelding
iRobin iRobin is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 121
Standaard

Als je echt iets voor school zoekt is 'Classes' echt iets voor jou.
  #59  
Oud 01-10-10, 23:53
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sir Botex Bekijk bericht
werken deze meerdere agenda's ook vanuit outlook (ik gebruik die als agenda, hoewel nog maar recentelijk, want was vroeger Palm addict-voorlopig nog geen agenda gevonden die in de buurt komt van Palm (kleuren, herhalen, ...))
Ik weet precies wat je bedoeld, hier ook nog een PalmOS gebruiker. Moet wel zeggen dat de agenda in 5.4 heel wat beter was dan die van 5.2 (kleurtjes en die day view met custom background). Bij PalmOS had je echter geen verschillende agenda's maar kon je categorieën aanmaken. Bijna al het andere gebruikt daar dan weer losse agenda's voor, komt dus uiteindelijk op hetzelfde neer. In Outlook (2003, 2007, 2010 kan dat en die worden ook ondersteund) kun je diverse agenda's aanmaken en daar een eigen kleur aan toewijzen. Voor zover ik weet worden die kleurtjes niet helemaal goed overgenomen, bij gebruik van Exchange lijkt dat weer wel het geval te zijn.

Citaat:
ik zou dus in oulook verschillende agenda's willen aanmaken, om deze dan als verschillende kleuren weer te geven in iPhone calendar.
1 Probleem: nu zit alles in 1 outlook agenda, én is alles mooi ingedeeld in verschillende categorieën (werk, privé, sportclub, ...) om de kleurindeling te behouden. iemand een idee hoe ik deze categorieën gemakkelijk kan omzetten in verschillende agenda's?
Zoals gezegd moet je even oppassen met de kleuren. Je kunt natuurlijk syncen en dan later in Outlook de kleuren aanpassen zodat ze overeenkomen met je iPhone. Wat betreft het omzetten van categorieën naar losse agenda's kun je denk ik het beste de nieuwe agenda's aanmaken. Dan selecteer je een categorie, selecteert daarin alle items en kopieert dat naar de nieuwe agenda. Dat voor alle categorieën zo doen en klaar.

Ik ben destijds van Windows naar Linux naar OS X gegaan waarbij ik in het begin Palm Desktop nog heb gebruikt. Later heb ik Palm Desktop overgezet naar iCal, Address Book, etc. Ik heb toen categorieën 1 voor 1 geëxporteerd en die weer in aparte agenda's in iCal kunnen importeren.
  #60  
Oud 05-10-10, 00:12
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Mijn iPaq vond ik ook wat overzichtelijker. Daar zag ik direct op wie er die dag jarig was en ook hoe oud ze geworden waren (oud-leerlingen). Nu moet ik gaan zitten rekenen. Kun je dit ergens instellen? De verjaardag zie ik dus wel, maar niet de leeftijd.
Reageren

Labels
agenda, beste, tips



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beste IM app calvinbenik iPhone Apps 4 28-04-11 23:54
Beste 'To-Do'-app? Timmeh_ iPhone Apps 96 30-09-10 15:18
Beste Background / App switcher app trevisnl Jailbreak apps en thema's 2 14-03-10 11:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:47.