//

Apps meerdere keren installeren - hoe houdt Apple het bij?

Apps meerdere keren installeren - hoe houdt Apple het bij? discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste allemaal, Ik weet, en ik denk dat iedereen hiervan wel op de hoogte is, dat je 1 app 5 keer mag installeren via 1 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-08-10, 20:28
Backpacker Backpacker is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 3
Standaard Apps meerdere keren installeren - hoe houdt Apple het bij?

Beste allemaal,

Ik weet, en ik denk dat iedereen hiervan wel op de hoogte is, dat je 1 app 5 keer mag installeren via 1 itunes-account. Dit zodat je bij een nieuwe iPhone niet nogmaals hoeft te betalen voor een app waar je al voor hebt betaald. Ook kan je hierdoor apps met familie of vrienden delen.

Nu vraag ik me af hoe Apple die 5 keer registreert/bijhoudt. Bij mij is namelijk het volgende aan de hand:
Ik had een iPhone 3G en sinds vorige week een iPhone 4. Op de nieuwe iPhone heb ik al een aantal apps opnieuw geïnstalleerd (voornamelijk via de Mac/Itunes). Nu is het zo dat ik mijn iPhone retour ga sturen omdat men mij niet kan verstaan (ik klink heel ver weg, zelfs als ik de rand geheel niet aanraak!). Ik krijg dus uiteindelijk weer een nieuwe iPhone met een nieuw IMEI-nummer en ga dan weer de apps installeren. Is het dan zo dat ik dan mijn derde installatie ga verbruiken? Of weet Apple dat dat nieuwe IMEI-nummer aan hetzelfde abonnement hangt? Of kijken ze gewoon puur naar het aantal keer dat een app gedownload is via een itunes-account?

Ik heb helaas nergens een antwoord kunnen vinden, dus wellicht dat iemand hier het weet....

Trouwens met m'n 3G heb ik ook wel een app opnieuw geïnstalleerd omdat hij helemaal niet deed, telt zo'n installatie ook als 1 van de 5?

Mvg,
Backpacker

Ps: ik hoop dat ik het in het juist subforum neerzet
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-09-10, 13:39
albertvanderiet albertvanderiet is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Son en Breugel
Berichten: 41
Standaard

Is er iemand die dit weet? Ik zit nl. met ongeveer dezelfde vraag.

mvg
Albert
__________________
Why don't they make the whole aircraft out of that Black Box Stuff...
  #3  
Oud 07-09-10, 21:45
Morph Morph is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 23
Standaard

Je kan maximaal 5 computers autoriseren.
Aan 1 itunes (1 computer) = 1 account kun je meerdere iphones hangen, die dus ook meerdere keren syncen. Ik heb een iphone, mijn vrouw ook, die doen het allebei goed op 1 computer onder hetzelfde acount.
Installeer ik Itunes op mijn laptop en sync ik dan, dan moet ik mijn laptop ook machtigen voor mijn account, terwijl beidde computers op hetzelfde netwerk staan.

Je kunt terugvinden bij machtigingen hoeveel computers er al zijn aangemeld

Waarschijnlijk filtert Apple op macadres en niet op ip nummer.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, het is voor jouw dus geen probleem als je je nieuwe iphone krijgt en die synced met Itunes, kost je geen machtiging.
Reageren

Labels
apps, installeren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Meerdere keren jailbreaken/unlocken mogelijk? galepinjo88 Unlock 2 29-01-11 13:29
Zelfde mail wordt meerdere keren gedownload mccass iPhone algemeen 7 21-05-10 19:51
iPhone: Blackra1n meerdere keren uitgevoerd, leidt dat tot problemen/trage iPhone? Akuma2000 Jailbreak 6 30-11-09 11:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:42.