iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Per ongeluk een betaalde app. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/70342-per-ongeluk-betaalde-app.html)

Laurence190 30-08-10 01:21

Per ongeluk een betaalde app.
 
Hoi, laurence190 hier.

Ik heb een vrij vervelend probleem. Ik heb zojuist een €14,99 kostende app gedownload wat helemaal niet mijn bedoeling was.

De applicatie is voor de helft geïnstalleerd (''laden''), ik heb namelijk zo snel mogelijk mijn iPhone op de vliegmodus gezet.
Verwijderen lukt niet op de manier van; applicatie een aantal seconden vasthouden en dan verwijderen.

Is er een manier om deze installatie te deleten/annuleren?? Ik hoor het graag!!

Groet,
Laurence190

SĦmon 30-08-10 02:19

Helaas. Je hebt al betaalt en of je het nou wel of niet download maakt niks meer uit. Het beste via iTunes contact opnemen met Apple. Gewoon even uitleggen wat er is gebeurd. Meestal doen ze hier niet moeilijk over en geven ze het geld terug.

isneaker 30-08-10 02:31

Dat is niet helemaal waar. Voor zover ik weet houd Apple 30% van het bedrag.

SĦmon 30-08-10 03:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door isneaker (Bericht 548962)
Dat is niet helemaal waar. Voor zover ik weet houd Apple 30% van het bedrag.

Waar heb je het over? Voor de ontwikkelaar is er in principe nooit een download geweest. Apple heeft zelf 100% van het bedrag, en stort dan 70% bij de ontwikkelaar. In plaats van dat te doen storten ze gewoon die 100% terug (maar dan kan je de app bijvoorbeeld later niet gratis opnieuw downloaden).

Apple kan je gewoon volledig terugbetalen.

curmie 30-08-10 08:26

Inderdaad even kontakt zoeken met Apple via itunes.
Je krijgt dan je geld terug.

nebilem 30-08-10 10:03

Dat kan geloof ik maar 1 keer. De volgende keer heb je gewoon pech.

Laurence190 30-08-10 18:46

Bedankt jongens!
Ik ga direct een mailtje naar Apple sturen.
Ik hoop dat ze het volledig willen vergoeden.

TY!

Laurence190 30-08-10 21:54

Zou iemand mij willen helpen door een voorbeeldje te maken voor het mailtje? Ik vind het vrij moeilijk een inhoudelijke mail te maken, die een beetje pakt (in het engels). Zodat Apple mij geloofd en niet denkt dat ik de app heb gekocht en mij niet bevalt ofso.

mvg,
Laurence

SĦmon 30-08-10 22:54

Wij weten niet hoe het is gebeurd. Alleen jij kan dat uitleggen. Gewoon zeggen dat je per ongeluk (wat je hebt gedaan) hebt gedaan maar dat het dus helemaal niet je bedoeling was. Vraag dan ook of je je geld terug kan krijgen.

En ze krijgen wel vaker berichten met slecht Engels. Is ook logisch aangezien niet iedereen dat fatsoenlijk kan typen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:44.